Dato | Land | Bane |
20. februar | Malaysia | Kuala Lumpur |
5. marts | Australien | Melbourne |
19. marts | Brasilien | Interlagos |
9. april | San Marino | Imola |
23. april | Spanien | Barcelona |
7. maj | Frankrig | Magny-Cours |
21. maj | Europa | Nürburgring |
4. juni | Monaco | Monaco |
18. juni | Canada | BB Jordans hovedsponsor, cigaretfirmaet Benson & Hedges har overvejet at bryde det britiske forbud mod at reklamere for rygning ved det næstkommende grand prix på Silverstone. Men en talsmand fra Jordan har sagt at teamet under alle omstændigheder vil køre uden reklamer og i stedet bruge dæknavnene 'Buzzin & Hornets'. Grunden til at det var overvejet ligger i at den britiske regering har
sat den 10. december som skæringsdatoen hvor al reklame for tobak på billboards vil være forbudt. Samtidig vil man have fjernet al sammenhæng mellem tobak og sport i år 2003, men der er lavet en
særlig aftale om at Formel 1 kan fortsætte med tobaksreklamer i yderligere tre år - mod at de gradvist reducerer deres reklamer. I øjeblikket har alle tobaksmærkerne valgt at have deres reklamer
helt dækket. Det ventes at de forskellige teams vil overveje muligheden for at køre med deres reklamer i det tyske grand prix der også er omfattet af implementeringen af EUs love. Under alle omstændigheder bliver der ikke tobaksreklamer i Frankrig. De har strengere regler for tobaksreklamer og derfor vil det slet ikke komme på tale at bryde de love.BB 22.6.1999 Ferrari shakedownFerrari teamet er ved at afvikle deres sidste og afsluttende shakedown test af bilerne som skal bruges til det Franske Grand Prix. Alle tre Ferrari chassiser blev testet af Luca Badoer, og første chassis blev testet i lørdags på Fiorano banen.I går var det Irvine's bil (chassis 191) som blev testet i Maranello, og det var igen Luca Badoer som var chauffør i bilen, og han kørte 5 omgange i den, med en hurtigste omg. på 1:05.098. i dag skal Michael Schumacher selv lave shakedown testen på han egen bil (chassis 193) og herefter er teamet klar til at tage til det Franske Grand Prix. HVJ fter meget spekulation rund omkring i krogene, er det blevet officielt at
Alan Jenkins skrevt under på en kontrakt med Prost teamet igår.
Det siges at Jenkins skal være teknisk direktør for Prost teamet. han skal afløse Bernard Dudot, som vil blive placeret i en mere administrativ position .
Jenkins som fylder 52 om en måneds tid, viste sin værdi i starten af
80'erne da han var senior ingeniør på Alain Prost's McLaren. Men Jenkins blev alligevel afløst af Anglo-Scottish team by Gary Anderson tidligerer på sæsonen. HVJ Zandvoort banen i Holland, er blevet godkendt til afholde Formel 1 test sessions. FIA Tekniske repræsentant Charlie Whiting, inspicerede den 4350 meter lange bane igår og gav den en T1-License.
Tidligere i år fik banen en klasse A Licens, hvilket giver ret til af afholde løb op til Formel 3000. T1-License er det sidste skidt inden man får den eftertragtede Formel 1 licens, hvilket banen håber at være klar inden for de næste par år. Under den kommende vinter skal der laves flere ændringer på banen, og samtidig renoveres tilskureplaserne Start/mål strækningen. Det er stadig usikkert om run-off arealet ved 'Bos Uit' svinget, kan blive færdiggjort i den kommende vinter, idet 'Slotenmaker' racer skolen ligger umiddelbart bag dette sving, og de er stadig ikke flyttet til nye lokal, på grund af nogle problemer med de lokale myndigheder. HVJ Der har igennem længere tid været rygter om at Jacques Villeneuve og Alex Zanardi skulle tilbage til CART serien, for at være med til at lukke sæsonen på Hawaii. Men CART organisationen giver ikke lov til at køre et enkelt race i en sæson.
En talsmand for serien siger: "Løbet er kun åbent nuværende Champ Car kører. Og den beslutningen har gældende siden løbet blev gjort til virkelighed. Hvis nogen siger noget andet, er det noget vrøvl." Løbet skal køres mellem de 12 topkører og 4 specielt inviterede kører som også er i serien. Jacques Villeneuve udtrykker sin ærgrelse ved den afgørelse: "Er de bange for at deres drenge bliver banket i racet? Vil de ikke se hvem der er bedst? Jeg ville elske at køre det løb. Jeg tror at det bliver skide sjovt, men jeg tror ikke at CART team ejerne ønsker at se nogle af os fra Formel 1. Det er bare ærgerligt. Jeg tror bare at det ville gøre løbet bedre. Racet kunne da blive rigtigt sjovt hvis der kom kører fra flere forskellige serier. Jeg troede faktisk at det var hele idéen bag løbet." Den tidligere CART mester, Zanardi er ligeledes meget skuffet, o skulle have sagt: "Chip har sagt til mig at han vil gøre en bil klar til mig i det løb hvis jeg kan komme derover, men det ser ikke ud som om at DE giver mig lov. Det er bare ærgerlig for jeg vil meget gerne køre der." HVJ Mika Salo prøver på at komme tilbage til formel 1, og kigger i øjeblikket efter et sæde til år 2000 sæsonen.
Salo erstattede Ricardo Zonta hos British American Racing i tre løb i år, men er nu arbejdsløs igen. Salo siger at han er 100% klar til at tage over hvis chance byder sig "Jeg træner hele tiden, og lægger bestemt ikke på den lade side, og jeg mener at jeg helt fit for fight. Jordan er et godt team og jeg ville meget gerne køre for dem. Jeg er fri på markedet og jeg kan gøre hvad der passer mig. Indtil der sker noget er jeg bare glad for at have ferie. Før i min karriere har jeg bare tage det første tilbud jeg fik, men jeg er blevet klogere og laver ikke den fejl igen." HVJ Formel 3000 køreren, og McLaren's test chauffør Nick Heidfeld indikere at han har ambitioner om at komme helt ind på Formel 1 scenen i 2000 sæsonen.
Som en tilføjelse til dette, siger han at han ikke er blevet kontaktet af noget formel 1 team endnu, men der er mange spekulationer og rygter om det, og det mest nærliggende ville jo være at forfremme ham fra testkører til rendyrket formel 1 chauffør hos McLaren. Heidfeld har udtalt flg.: "Jeg har hverken snakket med Ron eller Norbert Haug om næste år". Men han siger at hvis chance byder sig, så tager han den. HVJ Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|