Barrichello siger at Magny-Cours' high-speed sving og chikaner gør dækvalget helt afgørende på den Franske bane.
'Som kører koncentrere man sig meget om ikke at slide for meget på dækkene i løbet. Man undgår så vidt muligt at smide bilen igennem svingene.'
Under sidste uges test på Magny Cours, havde Bridgestone taget 1400 dæk med. To forskellig tørvejrs compound - soft og medium - som blev brugt flittigt af de 9 teams. Det ser ud til at de fleste teams vælger at bruge soft compound til løbet.
'Barichello og Stewart brugte meget tid under den forgangende test på at undgå at lave hjulspind.
Piers Portman siger at grunden til at man har trukket Arrows Junior team, Er en ren business beslutning.
'Vi bruger simpelthen for mange kræfter på vores F3000 team,' siger Portman.
Og han benægter at det er begyndelsen til enden for Arrows motorsport.
Arrows GP team chef Tom Walkinshaw fik meddelelsen i mandags. Og en talmand fra teamet siger 'Tom har aldrig rigtig været involveret; han lægger bare navn til Portman's team.
'Vores planer for fremtiden er endnu ikke afgjort, så jeg vil ikke komme med et eller andet vild gæt.' Teamet deltog i sin sidste test i sidste uge, på Silverstone, og Gareth Rees lavede 29. bedste tid.
Sarrazin, som kørte det Brasilianske Grand Prix for Minardi, har igennem længere tid sat bedre testtider end de to faste Prost chauffører, og har derved også imponeret teamchef Alain Prost, som siger at han helt sikkert vil beholde Franskmanden, selvom der er rygter der siger at han har fået et tilbud fra Ferrari.
Panis har ikke vist ret meget siden han kom til Ligier (nu Prost) i 1994, bortset fra hans lidt heldige sejer, som han fik i Monaco i 1996. Han har også kritiseret teamet offentligt tidligere på året og han samarbejde med Prost er nok heller ikke det bedste.
Rygterne siger at Panis skal køre for Arrows i næste sæson. Men det kan vi ikke få bekræftet.
Nakano har tidligere kørt for Minardi, og han vil komme til at køre i den tredje bil under testen, som er optakt til det Britiske Grand Prix.
Damon Hill sagde i sidste uge, at han trækker sig fra Formel 1. Der har allerede været nævnt mange navne, som mulige afløsere til Hill's sæde, som måske er frit efter det Britiske Grand Prix.
Coulthard har udtalt sig om sin tidligere teamkammerat's tilbagetrækning fra formel 1.Han siger at Hill's direktør må have en meget lille forståelse for sporten hvis de tror at han skulle have glemt hvordan man skal køre, bare fordi han laver et par dårlie resultater.
"Han sidder bare i den mest konkurrencedygtige bil i feltet, og har kørt et par dårlige løb," siger Coulthard "Jeg tror at Damon har det svært, og at man ikke rigtigt acceptere hans måde at være på. Dette giver ham mmange nederlag, og de fleste udtalelser kommer fra mennesker som ikke for fra bag på en racerbil."
Med to point i bagagen, er Johnny Herbert sikker på at han snart vil score flere. Det har skabt lidt mere ro hos mig, at jeg nu har fået nogle point, for jeg må sige at jeg var ved at blive en smule frustreret over ikke at komme igennem løbene. Det har også givet mig lidt mere seltillid, og jeg er nu klar til at angribe under kvalifikationerne. I'll definitely be aiming to add to my points tally this weekend.'
'Jeg vil meget snart lave en lille liste på 4-5 chauffører som jeg tror vil
passe godt ind i Jordan teamet,' Siger Eddie.
'Det behøver ikke at være en top chauffør vi får, men det skal være en
chauffør som passer ind i Jordan teamet, og som kan give os nogle gode
resultater.'
"Jordan har dog indikeret at der kigges lidt længere ud end de
traditionelle steder, så som Formel 3000 og ChampCar. vores team er altid
blevet identificeret med at vi ikke gør tingene som alle de andre, og det
kan meget vel kan tænkes at det blive en ung sportsvognskører fra USA
eller Japan.
Dette kan jo igen sætte tankerne i gang omkring Jan Magnussen, er han på vej tilbage til formel 1
De to Britiske F1 chauffører Eddie Irvine og David Coulthard har været nævnt som mulieg afløsere til Jordan sædet.
Irvine lægger jo ikke skjul på at han gerne vil vinde flere løb - hvilket han ikke under normale omstændigheder får lov til hos Ferrari.
Mika Salo har også udtrykt ønske om at komme til at køre for Jordan.
'Jordan er et godt team og jeg vil meget gerne køre for dem,' har han
udtalt til AUTOSPORT Online, under Goodwood Festival of Speed.
Salo afløste Ricardo Zonta hos BAR i Monaco og Spanien, og BAR?s Teamchef Craig Pollock var imponeret over ham, for han gennemført begge løb, hvilket ikke er lykkedes for de andre.
Dato | Land | Bane |
20. februar | Malaysia | Kuala Lumpur |
5. marts | Australien | Melbourne |
19. marts | Brasilien | Interlagos |
9. april | San Marino | Imola |
23. april | Spanien | Barcelona |
7. maj | Frankrig | Magny-Cours |
21. maj | Europa | Nürburgring |
4. juni | Monaco | Monaco |
18. juni | Canada | BB Jordans hovedsponsor, cigaretfirmaet Benson & Hedges har overvejet at bryde det britiske forbud mod at reklamere for rygning ved det næstkommende grand prix på Silverstone. Men en talsmand fra Jordan har sagt at teamet under alle omstændigheder vil køre uden reklamer og i stedet bruge dæknavnene 'Buzzin & Hornets'. Grunden til at det var overvejet ligger i at den britiske regering har
sat den 10. december som skæringsdatoen hvor al reklame for tobak på billboards vil være forbudt. Samtidig vil man have fjernet al sammenhæng mellem tobak og sport i år 2003, men der er lavet en
særlig aftale om at Formel 1 kan fortsætte med tobaksreklamer i yderligere tre år - mod at de gradvist reducerer deres reklamer. I øjeblikket har alle tobaksmærkerne valgt at have deres reklamer
helt dækket. Det ventes at de forskellige teams vil overveje muligheden for at køre med deres reklamer i det tyske grand prix der også er omfattet af implementeringen af EUs love. Under alle omstændigheder bliver der ikke tobaksreklamer i Frankrig. De har strengere regler for tobaksreklamer og derfor vil det slet ikke komme på tale at bryde de love.BB Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|