Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
24.6.1999
 Dækkene bliver afgørende på Magny Cours siger Rubens
 Arrows ude af F3000
 Sarrazin til Prost i år 2000?
 Jordan kommer med 3 biler
 Coulthard vil ikke køre for Jordan
 Herbert klar til at angribe
 Jordan kigger efter en ny chauffør
 
23.6.1999
 Kalenderen for år 2000
 Jordan vil ikke bryde loven
 

Hop til top24.6.1999

Dækkene bliver afgørende på Magny Cours siger Rubens

'Dækvalget bliver helt afgørende' på Magny Cours siger Rubens, Dækvalget kan meget nemt komme til at afgøre de Franske Grand Prix på søndagifølge Rubens Barrichello.

Barrichello siger at Magny-Cours' high-speed sving og chikaner gør dækvalget helt afgørende på den Franske bane.

'Som kører koncentrere man sig meget om ikke at slide for meget på dækkene i løbet. Man undgår så vidt muligt at smide bilen igennem svingene.'

Under sidste uges test på Magny Cours, havde Bridgestone taget 1400 dæk med. To forskellig tørvejrs compound - soft og medium - som blev brugt flittigt af de 9 teams. Det ser ud til at de fleste teams vælger at bruge soft compound til løbet.

'Barichello og Stewart brugte meget tid under den forgangende test på at undgå at lave hjulspind.

HVJ  


Hop til top
Arrows ude af F3000

Portman Blunts Arrows er færdige i det internationale F3000 mesterskab.

Piers Portman siger at grunden til at man har trukket Arrows Junior team, Er en ren business beslutning.

'Vi bruger simpelthen for mange kræfter på vores F3000 team,' siger Portman. Og han benægter at det er begyndelsen til enden for Arrows motorsport.
Arrows GP team chef Tom Walkinshaw fik meddelelsen i mandags. Og en talmand fra teamet siger 'Tom har aldrig rigtig været involveret; han lægger bare navn til Portman's team.
'Vores planer for fremtiden er endnu ikke afgjort, så jeg vil ikke komme med et eller andet vild gæt.' Teamet deltog i sin sidste test i sidste uge, på Silverstone, og Gareth Rees lavede 29. bedste tid.

HVJ  


Hop til top
Sarrazin til Prost i år 2000?

Stephane Sarrazin bliver sandsynligvis forfremmet fra teskører til fast kører for Prost teamet i 2000. Der er mange der mener at Olivier Panis bliver smidt ud af teamet efter denne sæson.

Sarrazin, som kørte det Brasilianske Grand Prix for Minardi, har igennem længere tid sat bedre testtider end de to faste Prost chauffører, og har derved også imponeret teamchef Alain Prost, som siger at han helt sikkert vil beholde Franskmanden, selvom der er rygter der siger at han har fået et tilbud fra Ferrari.

Panis har ikke vist ret meget siden han kom til Ligier (nu Prost) i 1994, bortset fra hans lidt heldige sejer, som han fik i Monaco i 1996. Han har også kritiseret teamet offentligt tidligere på året og han samarbejde med Prost er nok heller ikke det bedste.

Rygterne siger at Panis skal køre for Arrows i næste sæson. Men det kan vi ikke få bekræftet.

HVJ  


Hop til top
Jordan kommer med 3 biler

Jordan kørene Damon Hill og Heinz-Harald Frentzen får selskab af Japanske Shinshi Nakano under testen på Silverstone i næste uge.

Nakano har tidligere kørt for Minardi, og han vil komme til at køre i den tredje bil under testen, som er optakt til det Britiske Grand Prix.

Damon Hill sagde i sidste uge, at han trækker sig fra Formel 1. Der har allerede været nævnt mange navne, som mulige afløsere til Hill's sæde, som måske er frit efter det Britiske Grand Prix.

HVJ  


Hop til top
Coulthard vil ikke køre for Jordan

Den nuværende McLaren pilot David Coulthard, har nu udtalt sig om rygterne der siger at han måske skal køre for Jordan næste år. Han siges at have talt med Eddie Jordan men han siger at hans fremtid er hos McLaren.
"Jordan teamet bliver stærkere og stærkere hele tiden, og Frentzen gør det rigtigt godt i øjeblikket," siger Coulthard. "Men jeg bekymre mig ikke om hvad der skal ske næste år. Jeg har stadig en del jeg skal have lavet endnu."
Coulthard har også sagt at der aldrig er noget der er sikkert i formel 1. "Der er ingen forsikringer i formel 1. Selvom du har en underskrevet kontrakt kan man aldrig være 100% hvad der sker - for nogle gange ændre tingene sig meget hurtigt".

Coulthard har udtalt sig om sin tidligere teamkammerat's tilbagetrækning fra formel 1.Han siger at Hill's direktør må have en meget lille forståelse for sporten hvis de tror at han skulle have glemt hvordan man skal køre, bare fordi han laver et par dårlie resultater.
"Han sidder bare i den mest konkurrencedygtige bil i feltet, og har kørt et par dårlige løb," siger Coulthard "Jeg tror at Damon har det svært, og at man ikke rigtigt acceptere hans måde at være på. Dette giver ham mmange nederlag, og de fleste udtalelser kommer fra mennesker som ikke for fra bag på en racerbil."

HVJ  


Hop til top
Herbert klar til at angribe

Johnny Herbert er lidt frustreret efter han er kommet dårligt fra start i år. Herbert scored sine første point i sæsonens 6. løb for Stewart-Ford teamet.

Med to point i bagagen, er Johnny Herbert sikker på at han snart vil score flere. Det har skabt lidt mere ro hos mig, at jeg nu har fået nogle point, for jeg må sige at jeg var ved at blive en smule frustreret over ikke at komme igennem løbene. Det har også givet mig lidt mere seltillid, og jeg er nu klar til at angribe under kvalifikationerne. I'll definitely be aiming to add to my points tally this weekend.'

HVJ  


Hop til top
Jordan kigger efter en ny chauffør

Eddie Jordan har lavet sig en liste over de chauffører, som er mulige afløsere for Damon Hill.

'Jeg vil meget snart lave en lille liste på 4-5 chauffører som jeg tror vil passe godt ind i Jordan teamet,' Siger Eddie.
'Det behøver ikke at være en top chauffør vi får, men det skal være en chauffør som passer ind i Jordan teamet, og som kan give os nogle gode resultater.'
"Jordan har dog indikeret at der kigges lidt længere ud end de traditionelle steder, så som Formel 3000 og ChampCar. vores team er altid blevet identificeret med at vi ikke gør tingene som alle de andre, og det kan meget vel kan tænkes at det blive en ung sportsvognskører fra USA eller Japan.

Dette kan jo igen sætte tankerne i gang omkring Jan Magnussen, er han på vej tilbage til formel 1

De to Britiske F1 chauffører Eddie Irvine og David Coulthard har været nævnt som mulieg afløsere til Jordan sædet.

Irvine lægger jo ikke skjul på at han gerne vil vinde flere løb - hvilket han ikke under normale omstændigheder får lov til hos Ferrari.

Mika Salo har også udtrykt ønske om at komme til at køre for Jordan.
'Jordan er et godt team og jeg vil meget gerne køre for dem,' har han udtalt til AUTOSPORT Online, under Goodwood Festival of Speed.

Salo afløste Ricardo Zonta hos BAR i Monaco og Spanien, og BAR?s Teamchef Craig Pollock var imponeret over ham, for han gennemført begge løb, hvilket ikke er lykkedes for de andre.

HVJ  


 

Hop til top23.6.1999

Kalenderen for år 2000

Så præsenterede FIA den første model af hvordan Formel 1-kalenderen kommer til at se ud i år 2000, og så er det tid til at skrive 17 Formel 1-løb ind i kalenderen. Kalenderen byder på enkelte overraskelser - den mest bemærkelsesværdige er at sæsonen allerede begynder den 20. februar med grand prix i Malaysia. Det er to uger tidligere end det plejer at være. Samtidig er det franske grand prix og det europæiske grand prix på Nürburgring rykket frem, mens det legendariske løb i Monacos smalle gader er rykket en måned længere frem i sæsonen. Som ventet kommer der kun et nyt løb med i kalenderen, nemlig det amerikanske grand prix der afholdes den 24. september, og for de mange danske fans er det en glæde at Spa stadig indgår i kalenderen efter at der har været mange rygter om at løbet på den meget værdsatte bane var ved at blive skippet på grund af problemer med lovgivning i landet og regionen hvor banen ligger. Her er kalenderen som den foreløb ser ud - FIA kan stadig nå at ændre datoerne:

DatoLandBane
20. februarMalaysiaKuala Lumpur
5. martsAustralienMelbourne
19. martsBrasilienInterlagos
9. aprilSan MarinoImola
23. aprilSpanienBarcelona
7. majFrankrigMagny-Cours
21. maj EuropaNürburgring
4. juni MonacoMonaco
18. juni Canada
BB  


Hop til top
Jordan vil ikke bryde loven

Jordans hovedsponsor, cigaretfirmaet Benson & Hedges har overvejet at bryde det britiske forbud mod at reklamere for rygning ved det næstkommende grand prix på Silverstone. Men en talsmand fra Jordan har sagt at teamet under alle omstændigheder vil køre uden reklamer og i stedet bruge dæknavnene 'Buzzin & Hornets'. Grunden til at det var overvejet ligger i at den britiske regering har sat den 10. december som skæringsdatoen hvor al reklame for tobak på billboards vil være forbudt. Samtidig vil man have fjernet al sammenhæng mellem tobak og sport i år 2003, men der er lavet en særlig aftale om at Formel 1 kan fortsætte med tobaksreklamer i yderligere tre år - mod at de gradvist reducerer deres reklamer. I øjeblikket har alle tobaksmærkerne valgt at have deres reklamer helt dækket. Det ventes at de forskellige teams vil overveje muligheden for at køre med deres reklamer i det tyske grand prix der også er omfattet af implementeringen af EUs love. Under alle omstændigheder bliver der ikke tobaksreklamer i Frankrig. De har strengere regler for tobaksreklamer og derfor vil det slet ikke komme på tale at bryde de love.
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk