Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
25.6.1999
 Stor arrogance hos Ferrari
 Frentzen igang igen
 Zanardi endelig i gang
 McLaren testede under nye forhold
 BAR mangler grip
 Foreløbig kalender
 2 Fri træning:
 Salo er interesseret i Jordan
 GP nr. 100 for Mercedes
 1. fri træning
 Motorleverandører køber teams
 Ingen Ferrari’er i første session ??
 Jordan får ny gearkasse
 Prost´s 2001-motorplaner
 Coulthard langer ud efter Irvine
 Ferrari går efter et hat-trick
 Frentzen vil ha' Coulthard
 Trækker Peugeot sig ud af F1?
 Australien vil ha' en ny dato
 Häkkinen får ny bil
 Coulthard svarer igen
 
24.6.1999
 Dækkene bliver afgørende på Magny Cours siger Rubens
 Arrows ude af F3000
 Sarrazin til Prost i år 2000?
 Jordan kommer med 3 biler
 Coulthard vil ikke køre for Jordan
 Herbert klar til at angribe
 Jordan kigger efter en ny chauffør
 

Hop til top25.6.1999

Stor arrogance hos Ferrari

Man holdt sig udenfor i en time - alle andre kørere uden tekniske problemer havde banen for sig selv. Ferrari havde ikke lyst til at gøre meget væsen af sig under den første time af træningen. Grunden til det: Stor sikkerhed hos Ferrari om deres set-up gjorde at teamet hellere ville spare på deres dæk! "Vi kørte ikke meget i dag, da vi allerede havde testet her i sidste uge. Det er svært at drage nogle konklusioner på grund af de forskellige vindforhold. Både Michael og Eddie brugte den nye aerodynamiske specifikation," siger Jean Todt. Der var dog lidt problemer for Ferrari - på Michael Schumachers første tur ud af pitten kørte han af banen da det viste sig at der var problemer med bremsebalancen. Selv siger Schumacher til dagens træning: "Da vi havde en god test i sidste uge kørte jeg ikke ud til morgen for at spare på mine dæk. Jeg kørte af banen på mit første forsøg fordi bremsebalancen ikke var rigtig," siger Schumacher, hvorfor det nok ville have været en god ide at tage nogle få ture på banen for lige at finde ud af om raceren er nogenlunde kørende... "Selvfølgelig er det positivt for os at være i front, men raceren var ikke nær så nem at køre som den var under sidste uges test, da vi udførte en masse arbejde. Vinden har ændret retning og det er som om jeg kører i en anden racer. Jeg brugte de nye aerodynamiske ændringer, men jeg er ikke sikker på hvilken forskel de gør. Dækvalget bliver hellere ikke helt nemt," siger Eddie Irvine der har udset sig Magny-Cours til at være stedet hvor han tager sin første pole og vinde løbet... Alligevel lader det til at Ferrari er stærke - eftersom de satte de bedste tider med mindst tid på banen.
BB  


Hop til top
Frentzen igang igen

Efter en mindre pause efter sit uheld på de sidste omgange under det canadiske grand prix er Heinz-Harald Frentzen tilbage i sædet og klar til at køre Formel 1. Han havde ikke testet på banen i sidste uge, men alligevel var han godt med og kørte en tid der rakte til 6. pladsen i dagens træning mens Damon Hill blev nummer 12. "Jeg føler at jeg mangler lidt eftersom jeg ikke testede her i sidste uge. Der er masser af arbejde for at få hentet de sidste par hundrededele ud af raceren, og det ville have været godt at have været i stand til at teste her," siger Frentzen der må forsøge at indhente det tabte på kort tid. "For eksempel skal vi hvordan balancen er i de nye dæk og vi skal arbejde på set-up'et til kvalifikationen. Men jeg følte at jeg var ok i raceren og der var inden smerte så jeg kan ikke klage," siger Frentzen, mens Hill klagede over at racren føltes anderledes end den var i sidste uges test.
BB  


Hop til top
Zanardi endelig i gang

Selvom tiderne på en fredag langt fra kan sige noget om kørerne og racernes form må Alessandro Zanardi alligevel siges at være på rette vej efter at han satte 5. bedste tid i dag. Italieneren der de to forgående sæsoner har været totaldominerende i ChampCar-serien har haft store vanskeligheder da han vendte tilbage til Formel 1. Men måske kan det franske grand prix blive vendepunktet for Zanardi. Han sluttede foran sin holdkammerat, Ralf Schumacher der har været klart bedre end Zanardi i sæsonens første løb. "Selvfølgelig er jeg ret glad for dagens resultat selvom jeg vil være et fjols, ved at føre mig selv bag lyset ved at tro at jeg er i samme position efter morgendagens kvalifikation uden yderligere forbedringer af raceren," siger Zanardi meget nøgternt. "Jeg tror at vores præstation skyldtes det faktum at vi i dag kørte på det rigtige tidspunkt af den frie træning, under de bedste baneforhold," fortsætter Zanardi der ikke har scoret point i år og fortsat kun har scoret ét enkelt point i hele Formel 1-karrieren.

Zanardi er kommet op i omdrejninger

Ralf Schumacher fik kun 9. bedste tid, men var alligevel rimelig tilfreds. "Generelt er jeg meget glad for Williams-raceren, selvom vi havde nogle problemer med understyring i visse sving. Jeg er ret sikker på at vi vil løse problemerne i morgen," siger Ralf Schumacher der også havde tekniske problemer at slås med. "Mod slutningen af den sidste træning kunne jeg ikke komme mere ud, fordi vi havde lidt problemer med gearkassen." Patrick Head fortalte at teamet brugte fredagen på at lave det sidste hjemmearbejde færdig - man havde ikke nået det hele under sidste uges test.

BB  


Hop til top
McLaren testede under nye forhold

McLaren brugte dagens to træninger til at finde et set-up der passede til banen og vejret i Frankrig. Ifølge teamet er der væsentlig forskel fra sidste uges test og til de forhold der er nu på Magny-Cours. Mika Hakkinen satte en tid der rakte til en 3. plads. Den tid blev allerede sat i den første træning. Det samme gjorde sig gældende for David Coulthard der også satte sin hurtigste tid i den første træning - og placerede sig lige efter holdkammeraten. "Vi brugte det meste af denne morgen til at checke set-up'et og finde ud af hvordan det havde ændret sig siden vi testede her i sidste uge. Alt gik godt men vi har stadig en del at lave inden kvalifikationen i morgen," siger Hakkinen efter den første dag på Mangy-Cours. Hans holdkammerat, David Coulthard siger dette om fredagen i Frankrig: "Jeg havde et lille spin da jeg kom ud af den sidste chikane men det er ikke noget at bekymre sig om. Ballancen i raceren er en lille smule anderledes end den var under testen fordi der er ændrede baneforhold. Men vi må evauluere hvor vi er og gå videre med det," siger Coulthard. Ron Dennis lægger ikke meget i resultatet i dag: "Det eneste der skille de fire første i øjeblikket er temperatureren, benzinmængden og dækkene. Det er bare en normal fredag," siger Ron Dennis ganske tørt.
BB  


Hop til top
BAR mangler grip

Manglende vejgreb var grund til hovedbrud i BAR-lejren. Samtidig havde Ricardo Zonta det svært efter et uheld under den anden træning der gjorde at han kun fik fem omgange på den franske bane under den sidste træningstime. "Det var en svær dag," siger Villeneuve og fortsætter: "Vi kørte med de hårde dæk i dag og det giver os problemer med at sætte raceren op, ligesom i Montreal. Om eftermiddagen så det ud til at blive forbedret en smule." Villeneuve var også af banen, hvilket efter canadierens udsagn skyldtes en fejl i oliesystemet. Han sluttede som nummer 14.

Ricardo Zonta kørte 22 omgange, men havde som før omtalt en del problemer: "Raceren overstyrede meget til morgen og jeg presset den til grænsen for at forsøge at forbedre min tid. Til eftermiddag pressede jeg for hårdt og spandt - det var min fejl. Vi fortsætter med at arbejde for at forbedre balancen, og jeg skal have en snak med mine ingeniører og jeg håber vi kan finde en god løsning for morgendagens kvalifikation," siger Zonta.

"Vi er skuffede over at vores tider ikke gav bedre positioner," siger Robert Synge der er team manager for BAR. "Vores ingeniører i Brackley arbejder hårdt for at tage fat på vores styringsproblemer og vi håber at have en mere succesfuld dag i morgen," slutter han.

BB  


Hop til top
Foreløbig kalender

Næste års formel 1 sæson starter tidligere end normalt. Dette blev kendt da FIA offentliggjorde en foreløbig kalender for år 2000 sæsonen. Sæsonen skal starte med det Malaysiske Grand Prix i Kuala Lumpur.

Den anden bemærkelsesværdige ændring på kalenderen, er at Luxembourg Grand Prix mangler. Men vi kommer dog ikke til at mangle Nürburgring løbet vil bare komme til at hedde Europa Grand Prix igen. Dette Grand Prix vil komme til at ligge før det Tyske Grand Prix for at gøre plads til det Amerikanske Grand Prix så vi således kommer op på 17 løb i år 2000.

Det Franske Grand Prix er også blevet flyttet således at et skal køre i starten af maj. Monaco Grand Prix holdes et par uge senere end det plejer. Sæsonen slutter tidligt, med det Japanske Grand Prix som køres den 8. Oktober. Det betyder at der er et gap på næsten to måneder hvor der ikke må testes, da der ikke må testes til 2001 sæsonen, før den 1. december 2000.

Foreløbig kalender for år 2000

DatoGrand PrixBane
20. FebruarMalaysiaSepang, Kuala Lumpur
5. MartsAustralienAlbert Park, Melbourne
19. MartsBrasilienSao Paulo
9. AprilSan MarinoImola
23. AprilSpanienBarcelona
7 MajFrankrigMagny Cours
21. MajEuropaNürburgring
4 JuniMonacoMonte Carlo
18 JuniCanada
HVJ  


Hop til top
2 Fri træning:

Michael Schumacher blev den hurtigste mand i anden session, og samtidig også dagens hurtigste. Eddie Irvine blev nummer 2 og Mika Häkkinen nummer 3. Schumacher ventede 1 time og 22 minutter med at komme på banen i sin Ferrari med 048b motoren. Der kom en smule blå røg fra motoren da han forlod pitten. det er selvfølgeligt en del af det taktiske spil at vente så længe som muligt med at komme på banen, men hvad vigtigere er han har sparet på sine dæk.

Ironisk nok kørte han ud i gruset i Estoril svinget på sin første omgang, og ødelagde dermed det sæt dæk. Tyskeren kæmpede hele anden session med nogle bremseproblemer. Han kom dog ud senere på et sæt nye dæk, og satte dermed dagens hurtigste tid.

Det lykkedes dog for Michael Schumacher at rulle bilen tilbage til pitten, hvor mekanikkerne kunne kigge på den, og undersøg om den var kommet tilskade. Ferrari mekanikeren i Ferrari lejeren sig at bilen bare var sat dårligt op

Coulthard kæmpede for at slå Irvine’s tid imens Jacques Villeneuve kæmper med sin BAR racer, men kommer uheldigvis en lille tur af banen og er derefter nødt til at returnere til pitten for at få sat en ny næse på bilen.

Med kun 20 minutter tilbage af denne session kommer Eddie Irvine og Mika Häkkinen på anen samtidig, Mika spinder i Nürburgring chikanen, men fortsætter.

Alex Zanardi sluttede dagen som nummer 5. foran Frentzen, Alesi, Barrichello, R. Schumacher og Johnny Herbert.

HVJ  


Hop til top
Salo er interesseret i Jordan

Mika Salo er den mest sandsynlige afløser for Damon Hill når han trækker sig fra formel 1. Som tidligere skrevet kan det meget vel ske inden sæsonens udgang, og så er Mika Salo's position meget stærk, da han i øjeblikket ikke har noget at lave, og derfor kan tiltræde med meget kort varsel.

Kilder tæt på Salo siger følgende: "Han er helt sikkert interesseret hvis han bliver tilbudt pladsen. Mika har gjort det klart for alle at han er 100% fri på markedet og kan derfor sætte sig i Jordan raceren med meget kort varsel".

HVJ  


Hop til top
GP nr. 100 for Mercedes

Det Franske Grand Prix, er nummer 100 for Mercedes som motorleverandør til formel 1 sporten. Mercedes-Benz debuterede i 1954 netop ved det Franske Grand Prix, hvor de lavede en 1-2 sejer.
De har ført Juan Manuel Fangio til hans 5 verdensmesterskaber. De har sidenhen leveret motorer til Sauber team og i 1995 begyndte de samarbejdet med McLaren.

Coulthard siger at at han kan vinde løbet i weekenden og tilføjer at hans bil fungere godt. Både Häkkinen og jeg har vist at vores holdbarheds problemer er fortid.

Ron Dennis siger: " McLaren teamets sejre i Spanien og Canada var fantastiske, men sæsonen er lang endnu og vi skal blive ved med at fokusere på at vi vil være bedst."

Bare de ikke fejre dette her, med at begynde at flyve

HVJ  


Hop til top
1. fri træning

McLAREN MERCEDES Mika Häkkinen og David Coulthard satte tempoet i dagens første frie træning, Men kørte dog ikke mere end højest nødvendigt, for de ville spare på dækkene. Häkkinen kørte kun 5 omg. og lavede den hurtigste tid, som var 2/10 sek. Hurtigere end Coulthard, som kun kørte 4 omg. Coulthard fik dog en fejl på bilens ventiler, som tvang ham til at stoppe. Men teamet skifter motoren til dagens anden træning.

FERRARI Michael Schumacher og Eddie Irvine rullede ikke en meter i denne session. Efter deres succesfulde test i sidste uge, har de besluttet at spare på dækkene til dagens anden træning.

WILLIAMS SUPERTEC Alex Zanardi var selvfølgeligt tilfreds, med at have lavet den 3. hurtigste tid. "Jeg satte min tid imens banen var hurtig, og stadig lidt kølig. Jeg bliver ikke helt vil på grund af min tid, men det bliver jeg hvis jeg får samme placering under kvalifikationen".
Ralf Schumacher gik også hårdt efter at sætte en hurtig tid, men blev blokeret under sin hurtige omgang og sluttede som nummer 10.
Williams køre ikke med de nye stumper, som de testede i sidste uge. De nye biler er først klar til løbet på Silverstone.

JORDAN MUGEN-HONDA Heinz Harald Frentzen var endnu engang hurtig, og efter han kørte galt med 175 km/t i Canada, hvilket holdt ham væk fra testen i sidste uge. Hans højre skulder og knæ er stadig er stadig lidt ømme, men det forhindrede ham ikke i at sætte 4. hurtigste tid.
Damon Hill endte på 8. pladsen. Han kæmpede med en del understyring, dårlig trækkraft og dårlig balance i sin Jordan.

STEWART FORD Stewart teamet placerede deres biler på henholdsvis 6. og 7. pladsen. Barrichello kørte kun 4 omgange og Herbert 9 omgange. De havde fundet et godt set-up til bilerne.

SAUBER PETRONAS Det var en rigtig dårlig morgen for Sauber-Petronas. Pedro Diniz stoppede efter en halv omgang, på grund af manglende brændstoftryk.
Jean Alesi spandt i Nürburgring chikane og ramte Dækbarrieren med 225 km/t, og bilen blev kastet tilbage på banen og endte på hovedet. "Det var helt sikkert min egen skyld" siger Alesi som hjulpet ud af bilen af de tililende marshals. Hans bil var derimod kommet slemt til skade. Han så dog ud til at have det fint, da han returnerede til pitten.

HVJ  


Hop til top
Motorleverandører køber teams

Der er ved at komme en frygt ned igennem formel 1 rækkerne, efter Stewart er blevet overtaget af Ford. Man er nu bange for at andre kan finde på det samme, og måske fratage nogle teams deres motorer, hvis de ikke vil lade sig overtage.

"De kommer ind i sporten, og hvis de ikke vinder vil de ud af sporten igen," siger Eddie Irvine. "hvor føre det formel 1 sporten hen. Tænk hvis 6 motorleverandører trak sig ud af sporten på samme tid? I sportvognsløb kommer fabrikkerne ind og ud yo-yo'er."

Langtidskontrakter har været en tradition siden FORD kom in i Formel 1 i 60'erne. Bortset Ferrari og senest Arrows, er der ingen motor/bil producenter på griden.
Det senest der skete, var at Honda trak sig som et 100% team fra formel 1, hvilket er det tætteste vi har været på et helt team i lang tid.

Ford har sagt at de vil bringe deres egne erfaringer og viden ind i teamet, og de vil selv designe og fremstille deres biler og direktør Jackie Stewart forsætter formodentlig som frontfigur for teamet.

Eddie Jordan, skulle efter sigende, være blevet kontaktet af Honda sidste år, iet forsøg på at købe teamet.

HVJ  


Hop til top
Ingen Ferrari’er i første session ??

Den første frie træning er nu kørt, og Mika Häkkinen er hurtigst efterfulgt af Teamkammeraten David Coulthard. Men hvor er Ferrari’erne henne ?? Hverken M.Schumacher eller E.Irvine har været på banen her til formiddag, men der er ikke sluppet noget ud endnu hvad det skyldes. Formel-1.dk følger denne sag meget tæt, og bringer nyt så snart vi ved noget. Se de øvrige resultater på vores resultatside
HVJ  


Hop til top
Jordan får ny gearkasse

Jordan arbejder meget hårdt på at beholde tredjepladsen i mesterskabet. De kommer med et ny chassis, med revideret aerodynamik og bagvinge, ny kvalifikationsmotor fra Mugen (den skal bruges i løbet på Silverstone), og en helt ny letvægts gearkasse.

Første udgave er allerede bygget, og er ved at blive testet, for den forventes at skulle bruge til det Engelske Grand Prix. Når vi er igennem alle disse ændringer kommer Jordan med en helt ny bil i forhold til den som de startede sæsonen i!

Senere, måske til det Tyske Grand Prix, kommer der ændringer til hjulophængene og bremserne og den nye gearkasse vil være helt færdig. Alle disse ændringer på bilen har et eneste formål, nemlig at lave det bedste resultat i konstruktørenes mesterskab nogensinde.

HVJ  


Hop til top
Prost´s 2001-motorplaner

Peugeot er ikke helt tilfredse med deres resultater i formel 1, og ser deres arrangement i formel 1 som spild af penge, sammenlignet med det de får ud af at være med i Verdensmesterskabet i Rally, og der går derfor en masse rygter om at de ikke vil fortsætte deres samarbejde med Prost efter år 2000.

Der går dog rygter om at Prost allerede har en kontakt til Renault, som skal leverer til dem hvis de kommer tilbage til formel 1.

Der er også nogen der siger at Prost er ikontakt med Al Melling, som har designet Powertech motoren. Rygtet siger at de har en motor som har flere kræfter end HART og kunde Ford motoren, men ikke lige så kraftig som top teams motorene, og så er den for tung.

Det sidste rygte siger at Ferrari skal leverer motorer - lige som dem Sauber køre med. Hvis det er tilfældet, vil Sauber formodentlig se sig om efter en ny motor. Ferrari vil helt sikker sætte pris på at fålidt penge for ders "gamle" motor, som en støtte til deres ekstremt dyre udviklingsprogram.

HVJ  


Hop til top
Coulthard langer ud efter Irvine

"Kom igen når du har vundet lige så mange løb som mig"

David Coulthard langer ud efter Eddie Irvine's efter han har kritiseret Skotten's præstationer i McLaren og beskrevet ham som en svag kører.

"Ingen tror på at Eddie kommer til at køre for McLaren til næste år," Siger Coulthard. "Når han har vundet lige så mange løb som mig, og han har haft lige så mange poles som mig, kan han begynde at kritiserer mig. Sidste år var jeg den bedste Britiske kører i feltet, og jeg kritiserede ikke Eddie, Damon eller Johnny, på det tidspunkt."

Coulthard får støtte af Ron Dennis som siger: "Hvis vi nogensinde får behov for en anden chauffør, vil vi nok ikke vælge ham."

HVJ  


Hop til top
Ferrari går efter et hat-trick

Ferrari's team manager Jean Todt håber på at de kan vinde på hans hjemmebane for 3. år i træk.

Todt siger: "Sidste år lavede vi en 1-2 sejer og vi drømmer selvfølgeligt om at gøre det samme i år."

Todt ved godt at fejltagelser som Schumacher lavede i Montreal, vil blive meget kostbare. "Vores test imellem de to løb er gået godt, men vi ved selvfølgelig godt at det Lørdagens Kvalifikation og Søndagens løb der tæller".

HVJ  


Hop til top
Frentzen vil ha' Coulthard

Heinz-Harald Frentzen har det godt efter sit crash i Montreal.

Frentzen vil hellere have David Coulthard som fremtidig teamkammerat end Eddie Irvine.

HVJ  


Hop til top
Trækker Peugeot sig ud af F1?

Peugeot reagerede i går på rygterne/spekulationerne om de skulle have overvejet at trække sig ud af kontrakten med Prost teamet, og i stedet kocentrer sig 100% om deres rally team.

Corrado Provera, Peugeot's koordinator op imod Prost teamet, siger: "Vi har kontrak med Prost indtil 31. December 2000. Alain Prost havde et 4 timers møde med os, sidste tirsdag, for at vende tingene, men der blev ikke besluttet noget. Vi vil helt sikkert komme til at holde flere møder, men i øjeblikket er det "business as normal".

HVJ  


Hop til top
Australien vil ha' en ny dato

Næste års formel 1 løbs kalender er allerede til diskussion, inden den er blevet officiel.

Den foreløbige formel 1 løbs kalender for år 2000, blev offentliggjort i går af FIA. Den viser at man starter med den første træning allerede den 20. Februar på Sepang banen i Malaysia.

Australien kæmper for at få sin traditionelle position tilbage, som det først løb på kalenderen, efter at det er blevet kendt at Malaysia har fået den.
Melbourne er foreløbigt blevet tildelt den 5 Marts som deres løbsdato, Imens Malaysia Grand Prix er planlagt til den 22. February.

Den Australske Grand Prix chef Ron Walker har aftalt møde med FIA's Max Mosley og siger at han kun ser disse løbsdatoer som foreløbige.

HVJ  


Hop til top
Häkkinen får ny bil

Den regerende verdensmester Mika Häkkinen, får en ny version af McLaren MP4-14 til den kommende weekend i Frankrig.

"Bilen har lidt flere hestekræfter og motoren tager lidt flere omdr.", siger Mercedes motorsport chef Norbert Haug. Den nye bil har også lidt længere afstand mellem de to hjulaksler.

Ydremere kommer vil til at se de Häkkinen's McLaren med påskriften "Mika" på siderne og på næsen i stedet for West. Dette skyldes at det ikke er lovligt at køre med cigaretreklamer i Frankrig.

Dette kunne man dog allerede fornemme i går da den afsluttende Kvalifikation blev kørt til F3000 løbet, hvor der på Nick Heidfeld's WEST racer, stod Nick i stedet for WEST. Heidfeld fik i øvrigt poleposition til lørdagens løb, som kan ses på Eurosport.

HVJ  


Hop til top
Coulthard svarer igen

Efter at Eddie Irvine har været ude med riven, både efter Hakkinen og Coulthard er skotten gået i offensiven efter at Irvine har fortalt at han mener at Coulthards position hos McLaren var meget svag. Han mener at Irvine ikke har noget at have sin kritik i: "Ingen tror at Eddie kører for McLaren i næste sæson. Når han vinder det samme antal sejre og poles som jeg har vundet, kan han begynde at sige ting om mig. Sidste sæson var jeg den førende britiske kører, men jeg nedgjorde ikke Eddie, Damon eller Johnny," siger Coulthard. Irvine har selv været med til at sætte rygter igang der pegede på at han måske vil fortsætte hos McLaren men Ron Dennis vil ikke hente Irvine til teamet.
BB  


 

Hop til top24.6.1999

Dækkene bliver afgørende på Magny Cours siger Rubens

'Dækvalget bliver helt afgørende' på Magny Cours siger Rubens, Dækvalget kan meget nemt komme til at afgøre de Franske Grand Prix på søndagifølge Rubens Barrichello.

Barrichello siger at Magny-Cours' high-speed sving og chikaner gør dækvalget helt afgørende på den Franske bane.

'Som kører koncentrere man sig meget om ikke at slide for meget på dækkene i løbet. Man undgår så vidt muligt at smide bilen igennem svingene.'

Under sidste uges test på Magny Cours, havde Bridgestone taget 1400 dæk med. To forskellig tørvejrs compound - soft og medium - som blev brugt flittigt af de 9 teams. Det ser ud til at de fleste teams vælger at bruge soft compound til løbet.

'Barichello og Stewart brugte meget tid under den forgangende test på at undgå at lave hjulspind.

HVJ  


Hop til top
Arrows ude af F3000

Portman Blunts Arrows er færdige i det internationale F3000 mesterskab.

Piers Portman siger at grunden til at man har trukket Arrows Junior team, Er en ren business beslutning.

'Vi bruger simpelthen for mange kræfter på vores F3000 team,' siger Portman. Og han benægter at det er begyndelsen til enden for Arrows motorsport.
Arrows GP team chef Tom Walkinshaw fik meddelelsen i mandags. Og en talmand fra teamet siger 'Tom har aldrig rigtig været involveret; han lægger bare navn til Portman's team.
'Vores planer for fremtiden er endnu ikke afgjort, så jeg vil ikke komme med et eller andet vild gæt.' Teamet deltog i sin sidste test i sidste uge, på Silverstone, og Gareth Rees lavede 29. bedste tid.

HVJ  


Hop til top
Sarrazin til Prost i år 2000?

Stephane Sarrazin bliver sandsynligvis forfremmet fra teskører til fast kører for Prost teamet i 2000. Der er mange der mener at Olivier Panis bliver smidt ud af teamet efter denne sæson.

Sarrazin, som kørte det Brasilianske Grand Prix for Minardi, har igennem længere tid sat bedre testtider end de to faste Prost chauffører, og har derved også imponeret teamchef Alain Prost, som siger at han helt sikkert vil beholde Franskmanden, selvom der er rygter der siger at han har fået et tilbud fra Ferrari.

Panis har ikke vist ret meget siden han kom til Ligier (nu Prost) i 1994, bortset fra hans lidt heldige sejer, som han fik i Monaco i 1996. Han har også kritiseret teamet offentligt tidligere på året og han samarbejde med Prost er nok heller ikke det bedste.

Rygterne siger at Panis skal køre for Arrows i næste sæson. Men det kan vi ikke få bekræftet.

HVJ  


Hop til top
Jordan kommer med 3 biler

Jordan kørene Damon Hill og Heinz-Harald Frentzen får selskab af Japanske Shinshi Nakano under testen på Silverstone i næste uge.

Nakano har tidligere kørt for Minardi, og han vil komme til at køre i den tredje bil under testen, som er optakt til det Britiske Grand Prix.

Damon Hill sagde i sidste uge, at han trækker sig fra Formel 1. Der har allerede været nævnt mange navne, som mulige afløsere til Hill's sæde, som måske er frit efter det Britiske Grand Prix.

HVJ  


Hop til top
Coulthard vil ikke køre for Jordan

Den nuværende McLaren pilot David Coulthard, har nu udtalt sig om rygterne der siger at han måske skal køre for Jordan næste år. Han siges at have talt med Eddie Jordan men han siger at hans fremtid er hos McLaren.
"Jordan teamet bliver stærkere og stærkere hele tiden, og Frentzen gør det rigtigt godt i øjeblikket," siger Coulthard. "Men jeg bekymre mig ikke om hvad der skal ske næste år. Jeg har stadig en del jeg skal have lavet endnu."
Coulthard har også sagt at der aldrig er noget der er sikkert i formel 1. "Der er ingen forsikringer i formel 1. Selvom du har en underskrevet kontrakt kan man aldrig være 100% hvad der sker - for nogle gange ændre tingene sig meget hurtigt".

Coulthard har udtalt sig om sin tidligere teamkammerat's tilbagetrækning fra formel 1.Han siger at Hill's direktør må have en meget lille forståelse for sporten hvis de tror at han skulle have glemt hvordan man skal køre, bare fordi han laver et par dårlie resultater.
"Han sidder bare i den mest konkurrencedygtige bil i feltet, og har kørt et par dårlige løb," siger Coulthard "Jeg tror at Damon har det svært, og at man ikke rigtigt acceptere hans måde at være på. Dette giver ham mmange nederlag, og de fleste udtalelser kommer fra mennesker som ikke for fra bag på en racerbil."

HVJ  


Hop til top
Herbert klar til at angribe

Johnny Herbert er lidt frustreret efter han er kommet dårligt fra start i år. Herbert scored sine første point i sæsonens 6. løb for Stewart-Ford teamet.

Med to point i bagagen, er Johnny Herbert sikker på at han snart vil score flere. Det har skabt lidt mere ro hos mig, at jeg nu har fået nogle point, for jeg må sige at jeg var ved at blive en smule frustreret over ikke at komme igennem løbene. Det har også givet mig lidt mere seltillid, og jeg er nu klar til at angribe under kvalifikationerne. I'll definitely be aiming to add to my points tally this weekend.'

HVJ  


Hop til top
Jordan kigger efter en ny chauffør

Eddie Jordan har lavet sig en liste over de chauffører, som er mulige afløsere for Damon Hill.

'Jeg vil meget snart lave en lille liste på 4-5 chauffører som jeg tror vil passe godt ind i Jordan teamet,' Siger Eddie.
'Det behøver ikke at være en top chauffør vi får, men det skal være en chauffør som passer ind i Jordan teamet, og som kan give os nogle gode resultater.'
"Jordan har dog indikeret at der kigges lidt længere ud end de traditionelle steder, så som Formel 3000 og ChampCar. vores team er altid blevet identificeret med at vi ikke gør tingene som alle de andre, og det kan meget vel kan tænkes at det blive en ung sportsvognskører fra USA eller Japan.

Dette kan jo igen sætte tankerne i gang omkring Jan Magnussen, er han på vej tilbage til formel 1

De to Britiske F1 chauffører Eddie Irvine og David Coulthard har været nævnt som mulieg afløsere til Jordan sædet.

Irvine lægger jo ikke skjul på at han gerne vil vinde flere løb - hvilket han ikke under normale omstændigheder får lov til hos Ferrari.

Mika Salo har også udtrykt ønske om at komme til at køre for Jordan.
'Jordan er et godt team og jeg vil meget gerne køre for dem,' har han udtalt til AUTOSPORT Online, under Goodwood Festival of Speed.

Salo afløste Ricardo Zonta hos BAR i Monaco og Spanien, og BAR?s Teamchef Craig Pollock var imponeret over ham, for han gennemført begge løb, hvilket ikke er lykkedes for de andre.

HVJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk