Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
20.11.1999
 Benetton skifter designer
 Bridgestone gør sig klar
 Villeneuve skal giftes
 Senna-sagen i gang
 Burti tester for Jaguar
 Irvine fokusere på Jaguar
 Ferrari vil lave forlystelsespark
 Begejstret Barrichello
 Glade miner hos Ferrari
 
19.11.1999
 Hvem skal køre for Arrows næste år?
 

Hop til top20.11.1999

Benetton skifter designer

Benetton har offentliggjort at teamet skifter chefdesigner forud for den kommende sæson. Nick Wirth har efter store overvejelser valgt at forlade teamet. Han overtog ansvaret for designet af Benetton for nogle år siden, efter at Brawn og Byrne fulgtes med Michael Schumacher til Ferrari, men siden 1996 har teamet kun scoret en enkelt sejr – det tyske grand prix 1997 – og teamet er siden de blev verdensmestre i 1995 ikke kommet videre. Krisen kradser i teamet, og Wirths farvel kan tolkes som en pæn måde at give ham sparket eller også har han kastet håndklædet i ringen.

Selv siger Nick Wirth om sit farvel til Benetton: "Efter flere diskussioner med bade Rocco Benetton og de tekniske leder, er vi blevet enige om at vi har forskellige ideer når det drejer sig om racerens udvikling." Bestemt en interessant udtalelse, når man tager i betragtning at teamet i år forsøgte at gøre alle opmærksomme på at teamet var det mest nyskabende team i feltet. Det understreger blot at der er store problemer med at få teamet til at hænge sammen. Hvis ikke der snart sker et større fremskridt bør den næste mand der trækker sig være Rocco Benetton. Sønnen i tøjfirmaet har efter at teamet gav David Richards sparket ikke formået at vende udviklingen.

I stedet bliver Tim Densham udpeget til chefdesigner og han har tidligere arbejdet på det forliste Honda-projekt.

BB  


Hop til top
Bridgestone gør sig klar

Bridgestone arbejder på højtryk for at være klar til december og alle de tests som skal holdes rundt om i Europa.

Ferrari vil starte med en privattest i Fiorano den 1. dec. Det er Rubens der skal starte med at teste. Michael begynder først med at teste midt i december.

BMW Williams og Mercedes McLaren starter med at teste på Jerez den 8 dec. Testen vil vare 3 dage.

BAR som har store forventninger til i år(har vi hørt det før) med deres nye motor RA100E fra Honda, de vil starte med at teste deres nye bil og motor midt i december. Så må vi da håbe, at de kan score flere point næste år.

Prost med deres nye kørere Jean Alesi og Nick Heidfeld vil starte med at teste på Jerez den 1. dec til den 3. dec.

Sauber med deres nye kører Mika Salo vil starte deres test på banen i Barcelona den 9. dec til den 11. dec.

BKP  


Hop til top
Villeneuve skal giftes

Da meddelelsen om at Jacques Villeneuve og Dannii Minogue skulle forloves kom det som et chok for mange af de trofaste (kvindelige) Jacques Villeneuve fans, og de fleste troede da også det bare var rygter, men da der så pludselig også blev snakket om bryllup, kunne de fleste godt se hvor det gik hen af. Og nu er datoen sat: nytårsaften! Så nytårsaften bliver det berømte, og berygtede, par gift.

Meningen er at det skal foregå om bord på en luksus liner i havnen i Sydney, Australien, da Australien er et af de første lande som træder ind i det nye årtusinde.

Hill har øje for brylluper! Først Heinz-Harald og nu Jacques...

Det famøse par mødte hinanden i Barcelona og har været sammen lige siden. Det betød at Dannii flyttede til Monaco, for at bo i Jacques's lejlighed, hvilket hun overhoved ikke har noget i mod (og det har han heller ikke!).

Kærlighed ved første Grand Prix, ja det passer godt på de to turtelduer!

MEL  


Hop til top
Senna-sagen i gang

Appelsagen vedrørende Ayrton Sennas uheld på Imola den 1. maj 1994 blev påbegyndt i går fredag. Anklageren har anmodet om at Patrick Head og Adrian Newey bliver idømt et års betinget fængsel, hvilket er den mildeste straf for uagtsomt manddrab i Italien, hvilket er den samme anmodning der blev fremsat under den første retssag i 1997.

Anklageren den anden retssag, Rinaldo Rosini følger dermed den linie som Maurizio Passarini lagde under den første retssag. Ingen af de anklagede mødte op i retten, men de vil senere blive indkaldt.

Det er anklagerens mening at Head og Newey var vidende om at ratstammen i Sennas racer ikke var god nok, og at den derfor ikke kunne klare belastningerne da han ganske fatalt kørte af banen i det lynhurtige Tamburello-sving.

BB  


Hop til top
Burti tester for Jaguar

Formula 3 kører Luciano Burti er klar til at underskrive en kontrakt med Jaguar, han skal være deres nye testkører. Den unge brasilianer som blev nr. 2 i Formula 3 hvor han kørte for Stewart Racing har imponeret Jaguar så meget at de er klar med en kontrakt. En talsmand fra Jaguar siger at der ikke er underskrevet en kontrakt med Luciano Burti, men at det vil der blive gjort så snart alle ting er faldet på plads. Det var ellers ikke meningen at Luciano Burti skulle køre Formula 3 næste år, da han havde fået flere tilbud fra andre serier, men nu ser det ud til at han forsætter i formula 3.
BKP  


Hop til top
Irvine fokusere på Jaguar

Efter at været helt nede i kulklæderen, da han tabte titlen til Mika Hakkinen i det sidte løb i japan, er Eddie Irvine(EI) nu ved at komme op igen. EI udtaler at han er kommet sig over skuffelsen og nu koncentrere sig 100 % om Jaguar. Jeg har ikke forladt Ferrari tomhændet og jeg tænker ikke kun på pengene, jeg har fået en masse viden og idér med til Jaguar som vil skal have udviklet til bilen. siger EI. EI siger også at det var det helt rigtige tidspunkt at forlade Ferrari da han ikke kunne klare at kører der 1 år til med Michael som makker. Nu gælder det bare om at få bilen så langt frem på griden og at den kan klare at gennemfører løbene.
BKP  


Hop til top
Ferrari vil lave forlystelsespark

Ferrari præsident, Luca di Montezemolo udtaler at man overvejer at lave en forlystelsespark hvor grundstenen skal være biler og motorcykler. Parken skal, hvis det bliver til noget hedde "Autoland" Man ved ikke helt præcist hvor den skal ligge, men det bliver nok i Italien, og man ved heller ikke om der kommer andre bilmærker med i projeketet. En ting er dog sikkert, det er at der kommer et område som kommer til at hedde "Ferrariland" Luca di Montezemolo udtaler at man har sat mange kræfter ind på projeketet.
BKP  


Hop til top
Begejstret Barrichello

Rubens Barrichello er landet i "Ferrariland". Den lille følsomme brasilianer er ovenud begejstret for den modtagelse han har fået. "Allerede da jeg landede i lufthavnen i Bologna, fik jeg varm og venlig modtagelse. Og jeg kunne mærke med det samme, at alle jeg skal arbejde sammen med fremover, er opsatte på, at vi sammen skal have det bedste ud af det. Det lover godt for fremtiden. Bare det at mærke den enorme entusiasme, var faktisk utrolig bevægende."

På spørgsmålet om hvorfor han først skifter til Ferrari nu, siger han: "Jeg fik tilbuddet allerede i 1995, men dengang var hverken Ferrari eller jeg klar, det vi er nu."

Rubens Barrichello har prøvet dette års model en enkelt gang. "Det var helt utroligt. Aldrig har jeg prøvet en bil, som er så meget op på mærkerne og så konkurrencedygtig som denne. Jeg længes efter at komme til at sidde i den igen, trykke på knappen og jokke speederen i bund, og så komme derudad."

Lad os håbe det bedste for den lille brasilianer, som er blevet bedre og bedre, specielt år.

Ferrari håber på, at kunne præsentere den nye bil i januar måned.

PDL  


Hop til top
Glade miner hos Ferrari

Den ellers lidt pressesky Ross Brawn, teknisk direktør hos Ferrari, glæder sig til næste år. Ferrari har, som andre også gør det, udviklet en ny motor til næste år. Ross Brawn er så glad, at han taler med pressen om den allerede på nuværende tidspunkt. " Det er simpelthen en vidunder motor, den vejer under 100 kg. og har mere end 800 HK. Den er forrygende og de første test i vindtunnelen var meget lovende". Det må siges, at lyde godt, men hvad med den bil?

I november er der test-forbud for alle teams, men allerede den 1. december skal Rubens Barrichello ud at teste. Det bliver selvfølgelig på Ferrari's egen bane, Fiorano, og det skulle blive i en modificeret F399, idet man har fundet yderligere ting der kunne forbedres, og muligvis med den nye motor. Michael Schumacher starter sit test-program midt i december måned.

I forbindelse med de kommende tests udtaler Ross Brawn: " Selvom vi har vundet en titel i år, kan vi ikke tillade os at hvile på laurbærrene. Vi skal have "kørt" Rubens Barrichello ind i teamet, og specielt til næste sæson, har vi rigtig travlt, fordi vi der gerne vil have begge titler. Vi forventer yderligere konkurrence næste år, det er ikke kun McLaren vi skal holde øje med, vi ved ikke hvad Honda kommer med, men de foreløbige oplysninger fortæller om en meget god og hurtig motor, så vi er opmærksomme udadtil også".

Og så lidt Ferrari gossip af den sjove type:

Tidligere Ferrari kører Eddie Irvine skal være en af dommerne i Miss World konkurrencen i december måned.

Det amerikanske dameblad "Sassy" har udnævnt Jean Todt til at have den bedste motorsportsbagdel i 1999. Det forlyder dog fra Ferrari, at det er Eddie Irvine, der har lagt r.. til.

PDL  


 

Hop til top19.11.1999

Hvem skal køre for Arrows næste år?

Ja, det er et godt spørgsmål. Og hvorfor så det? Forklaring følger:

Det er ingen hemmelighed, at resultaterne for Arrows teamet specielt det sidste år, ikke har været imponerende. Og så er det at sponsorerne griber ind - læs - trækker sig ud. Hvad gør man så? Man får kørerne til at betale. Det er jo enkelt, men hvad med deres kvaliteter? Det er så spørgsmålet. For Pedro de la Rosa's vedkommende er sædet så godt som sikret. Men hvad med det andet sæde. Tom Walkinshaw har på det seneste kritiseret Takagi. "Han kan køre en rigtig god omgang, men er meget ustabil i gennem et helt løb, og det koster"

Det siges, at Takagi sidste år betalte ca. $ 9 mill. for sædet, men vil hans sponsor, som er biltilbehørsfirmaet PIAA mon betale for ham igen? Mange tvivler. Og det får andre til at henvende sig, bl.a. Jos Verstappen er inde i billedet. Ifølge ubekræftede kilder skulle JV og Walkinshaw allerede have talt sammen, og JV har skulle have fået at vide, at et sæde koster min. $ 10 mill. Gad vide om Philips, som før har været sponsor for JV, er klar til at gøre det igen? Hvis JV kommer i Arrows, vil det i så fald være hans anden optræden for teamet. Andre har også været nævnt. Bl.a. JV's landsmand Tom Colonel, som lige har vundet det japanske formel 3000. Australske Mark Webber er også inde i billedet, men de er alle afhængige af sponsorer.

Lige i øjeblikket ser det ud til, at JV får sædet, men meget kan ske. Arrows kan blive overtaget af et andet firma, så det er stadig åbent.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk