"Der Seb" som Sebastian Vettel bliver kaldt i Toro Rosso teamet, ser ikke noget problem i at teamet starter de første oversøiske løb i STR2 modellen. Man forventer ikke at STR3 - 2008 modellen bliver klar før til det første Grand Prix på europæisk jord - nemlig det spanske Grand Prix.
"Det har længe været kendt at vi starter ud med STR2 raceren. Det ser jeg egentlig ikke som noget problem. Det er fint nok. Alle team-medlemmer er højt motiverede og vi har en fin atmosfære i teamet."
Bilen som Toro Rosso starter ud med, er udviklet så den passer til 2008 reglementet. Og trods svingende testresultater før jul, så mener Sebastian Vettel ikke at der nogen som helst grund til bekymring.
"De afholdte tests efter sæsonen har svinget meget. Nogle mener at vores gode resultater skyldtes at vi kørte med næsten tomme tanke, men det var ikke tilfældet. Alle i teamet har derimod givet den ekstra skalle. Det viser så også at man ikke tro bogstaveligt på hvad konkurrenterne siger. Skulle man det, vil alle ned til tyvende pladsen få points, og mindst 10 kørere vil ende på øverste trin på podiet."
Det sammenholdt med genindførelsen af slicks, mener David Coulthard kan skabe så store forskelle i hastigheder, at det kan skabe farlige situationer på banen.
Som det fremgår af ordet, så er en dækvarmer, et simpelt instrument til at holde dækkene varme. Formålet med dette er, at når bilen forlader pitten så skal den ikke bruge så lang tid på at få dækkene op på optimal arbejdstemperatur. Og da temperatur = grib = hurtigere omgangtider, så er det en stor fordel. Problemstillingen ligger imidlertidig i, som Coulthard ser det, at hastigheden mellem en bil på helt kolde dæk der kommer ud af pitten og de pågældende biler på banen simpelthen er for stor, en konklusion der deles af flere af hans kolleger, efter de første tests med slicks dæk, hvor forskelle på op mod 2 sek. - eller mere - er blevet set mellem kolde og varme dæk.
Problemet med kolde dæk er dog ikke et ukendt fænomen. Det kendes allerede fra idag, hvor biler på vej ud af pitten ofte vil tabe tid, til de bagved liggende kørere den efterfølgende omgang. Og det trods brug af dækvarmere. Lægger man til ligningen, at de nye slicks dæk, efter kørenes eget udsagn skulle være endnu sværere at få op på temperatur og at FIA har planer om at skære drastisk i den vinge baserede downforce til 2009, ja så kan man godt fornemme hvor Coulthard vil hen ad. Downforcen er jo netop et af de instrumenter der hjælper kørerne til at få varme i dækkene.
Under alle omstændigheder, finder Coulthard problemstillingen væsentlig nok, til at han vil tage det op på det næste GPDA møde, The Grand Prix Drivers' Association. GPDA, er kørernes egen forening der kæmper for vedligeholdelse og forbedring af de generelle sikkerheds normer og standarder i Formel 1.
Trods forbeholdende mod forbudet af dækvarmer i 2009, er Coulthard dog positiv over genindførelsen af slicks. For som han siger "det giver os godt nok noget mere arbejde, og man skal være mere opmærksom i svingene, men det gør også bilen mere forudsigelig."
Ferraris egen hjemmebane lægger asfalt til den første test som F2008 skal køre. Fiorano banen som grænser op til Ferrari fabrikken bliver stedet hvor den kører for første gang. Måske lidt uheldigt, eller heldigt efter hvordan man ser det. Samme dag præsenteres McLaren deres nye bil i Stuttgart.
Testen er lagt fast og Kimi Raikkonen bliver den første der skal køre i bilen ved testen. Det forlyder ikke noget om Felipe Massa også skal deltage ved den første test af bilen.