Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
11.1.1999
Schumacher slapper af
Arrows A20 klar
8.1.1999
Williams: VM umuligt
Ford demonstrerer
Redon testkører hos Benetton
11.1.1999
Michael Schumacher har ændret sine indledende forventninger efter at han 2 år i træk har været tæt på sin 3. VM-titel. Schumacher fortæller at hans motivation aldrig har været større og at han nu vil tænke omvendt i forsøg på at få sit held til at vende. I stedet for at tro på sejren, vil han tro på fiasko: "På den måde kan jeg måske vinde verdensmesterskabet".NJ
Arrows teamet har meddelt at de er klar til at vise deres 1999-model til verdenen selvom det endnu ikke er besluttet hvem der skal køre den ene af racerne. Arrows-modellen er igen udstyret med en Hart-motor trods de mange problemer. Teamet er dog alligevel optimistiske da Hart har lovet større engagement i 1999. Mika Salo har skrevet kontrakt og det er enten Toranosuke Takagi eller Ricardo Rosset som skal være andenkører. Da Arrows allerede er klar med deres 1999-model, så vil de 2 kandidater få lov til at teste den nye racer og baseret på resultaterne, vil Arrows vælge en kører. Begge kørere har en stor pose penge at give væk af, men Takagi har resultaterne på sin side efter at Rosset kørte en skrækkelig 1998-sæson for Tyrrell.NJ
8.1.1999
Frank Williams tror ikke at hans team vil have en chance i VM trods de nye
kørere og de lovende vintertests: 'Sejr er tydeligvis meget, meget svært.
Vi vil forsøge at være på podiet i alle løb og prøve på at vinde hvis de
andre teams fejler. Dette vil ikke ske ofte men man må altid være forberedt
på at gribe chancen. Vi vil ikke have det allerbedste udstyr i 1999 men vi ved
at vi vil komme tilbage til toppen - for hvis man står stille vil man faktisk
falde bagud meget hurtigt'.NJ
Under gårdagens præsentation af Stewart SF-3 havde Ford stillet
en metalklods op som dørstopper. Metalklodsen vejede det samme
som vægtforskellen mellem 1998 og 1999 modellem af Formel 1 motoren.
Klodsen var cylinderformet - dens nøjagtige vægt var ikke angivet
men den var efter sigende så tung at en person ville have svært ved
at løfte den alene. Vægtforskellen kommer dog ikke Stewart direkte til
gode da formel 1 reglerne påbyder at bilerne har en "kampvægt" på
minimum 600kg. Fordelen for Stewart bliver hovedsageligt at de selv
kan bestemme hvordan de vil tilføje ballasten og på den måde undgå at
bilen får overvægt til nogen side.
NJ
Laurent Redon, tidligere mester i det franske Formel 3 er blevet udnævnt
til testkører for Benetton. Franskmanden har tidligere erfaring med
Formel 1 fra sin tid som testkører hos Minardi sidste år. Det betyder at
Jason Watts forhåbninger om en plads som testkører efterhånden er ved at
forsvinde. Der har længe været tale om at den danske Formel 3000-kører
skulle få en test for Benetton, for muligvis at blive udnævnt til
testkører. Men desværre gik den forret til Redon - der ligesom Jason
Watt kørte i det internationale Formel 3000 i 1998.BB
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk