Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
11.1.1999
 Schumacher slapper af
 Arrows A20 klar
 
8.1.1999
 Williams: VM umuligt
 Ford demonstrerer
 Redon testkører hos Benetton
 

Hop til top11.1.1999

Schumacher slapper af

Michael Schumacher har ændret sine indledende forventninger efter at han 2 år i træk har været tæt på sin 3. VM-titel. Schumacher fortæller at hans motivation aldrig har været større og at han nu vil tænke omvendt i forsøg på at få sit held til at vende. I stedet for at tro på sejren, vil han tro på fiasko: "På den måde kan jeg måske vinde verdensmesterskabet".
NJ  


Hop til top
Arrows A20 klar

Arrows teamet har meddelt at de er klar til at vise deres 1999-model til verdenen selvom det endnu ikke er besluttet hvem der skal køre den ene af racerne. Arrows-modellen er igen udstyret med en Hart-motor trods de mange problemer. Teamet er dog alligevel optimistiske da Hart har lovet større engagement i 1999. Mika Salo har skrevet kontrakt og det er enten Toranosuke Takagi eller Ricardo Rosset som skal være andenkører. Da Arrows allerede er klar med deres 1999-model, så vil de 2 kandidater få lov til at teste den nye racer og baseret på resultaterne, vil Arrows vælge en kører. Begge kørere har en stor pose penge at give væk af, men Takagi har resultaterne på sin side efter at Rosset kørte en skrækkelig 1998-sæson for Tyrrell.
NJ  


 

Hop til top8.1.1999

Williams: VM umuligt

Frank Williams tror ikke at hans team vil have en chance i VM trods de nye kørere og de lovende vintertests: 'Sejr er tydeligvis meget, meget svært. Vi vil forsøge at være på podiet i alle løb og prøve på at vinde hvis de andre teams fejler. Dette vil ikke ske ofte men man må altid være forberedt på at gribe chancen. Vi vil ikke have det allerbedste udstyr i 1999 men vi ved at vi vil komme tilbage til toppen - for hvis man står stille vil man faktisk falde bagud meget hurtigt'.
NJ  


Hop til top
Ford demonstrerer

Under gårdagens præsentation af Stewart SF-3 havde Ford stillet en metalklods op som dørstopper. Metalklodsen vejede det samme som vægtforskellen mellem 1998 og 1999 modellem af Formel 1 motoren. Klodsen var cylinderformet - dens nøjagtige vægt var ikke angivet men den var efter sigende så tung at en person ville have svært ved at løfte den alene. Vægtforskellen kommer dog ikke Stewart direkte til gode da formel 1 reglerne påbyder at bilerne har en "kampvægt" på minimum 600kg. Fordelen for Stewart bliver hovedsageligt at de selv kan bestemme hvordan de vil tilføje ballasten og på den måde undgå at bilen får overvægt til nogen side.
NJ  


Hop til top
Redon testkører hos Benetton

Laurent Redon, tidligere mester i det franske Formel 3 er blevet udnævnt til testkører for Benetton. Franskmanden har tidligere erfaring med Formel 1 fra sin tid som testkører hos Minardi sidste år. Det betyder at Jason Watts forhåbninger om en plads som testkører efterhånden er ved at forsvinde. Der har længe været tale om at den danske Formel 3000-kører skulle få en test for Benetton, for muligvis at blive udnævnt til testkører. Men desværre gik den forret til Redon - der ligesom Jason Watt kørte i det internationale Formel 3000 i 1998.
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk