Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
14.1.1999
 Ferrari udsætter præsentation
 Arrows sagsøger Diniz
 Stewart: Forbyd brændstof-pitstop
 
13.1.1999
 Ingen Zakspeed i 1999
 

Hop til top14.1.1999

Ferrari udsætter præsentation

Ferrari havde tilsyneladende glemt at checke kalenderen da man fastsatte præsentationsdatoen for deres 1999 model, projekt "F650". Samme dag, den 29. januar afholder moderselskabet FIAT nemlig en stor konference, og FIAT bossen Gianni Agnelli ønsker at være til stede ved begge begivenheder. Dette er ihvertfald den officielle undskyldning for at udskyde præsentationen endnu en gang. Denne gang er der dog kun tale om et døgn, nemlig til den 30. januar.
MBP  


Hop til top
Arrows sagsøger Diniz

Arrows-teamet har valgt at sagsøge deres tidligere kører Pedro Diniz for 14 millioner dollars (89 mio. kr) for kontraktbrud. Diniz skal køre for Sauber i år men han har også skrevet kontrakt med Arrows for 1999-sæsonen. Diniz manager fortæller imidlertid at han er helt rolig da Diniz blot udnytter den klausul i hans kontrakt som siger at Diniz kan forlade teamet hvis teamet ikke yder et vis niveau. Diniz manager vil ikke kommentere hvad dette niveau helt præcist var, men han siger at teamet var meget langt fra at nå det.
NJ  


Hop til top
Stewart: Forbyd brændstof-pitstop

Jackie Stewart foreslår at FIA forbyder brændstofpåfyldning under pitstop: "Før eller siden vil der komme en stor brand. Desværre er sporten opbygget således at der skal en ulykke til for at der bliver gjort noget". Stewart-teamet overvejer stadig om de skal indgive en officiel klage. I 1994 blev det igen tilladt at fortage brændstofpåfyldning under pitstop. Dette blev gjort for at øge spændingen. I 1995 gik et pitstop galt for Jos Verstappen da der fløj brændstof ud over bilen og blev antændt på den varme udstødning. Verstappen sad hjælpeløs uden at kunne gøre noget mens pitmandskabet løb væk. Inden kom alvorligt til skade da de pitmandskabet fra de omkringliggende teams med det samme kom løbende med skumslukkere.
NJ  


 

Hop til top13.1.1999

Ingen Zakspeed i 1999

Zakspeed Motorsport kommer ikke med i formel 1 feltet i 1999. Dette betyder så, at Zakspeed Motorsport ikke overtager det problemramte Arrows team, som meget stærke rygter i den tyske presse ellers antydede det før jul. Den endelige meddelelse vedr. Zakspeed Motorsports beslutning, kom fra indehaveren af Zakspeed gruppen, Peter Zakowski, i går tirsdag. Peter Zakowski tilføjede dog: "Formel 1 er og bliver vores endelige mål". Dette betyder efter al sandsynlighed at Arrows teamet vil forblive på Tom Walkinshaws hænder, og at teamet ikke har andre muligheder end at fortsætte med deres egen motor, Arrows F1 V10, som er udviklet af Brian Hart. Den noget underlegne Arrows/Hart motor fik sin del af skylden for Arrows manglende resultater i 1998.
CS  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk