Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
14.1.1999
Ferrari udsætter præsentation
Arrows sagsøger Diniz
Stewart: Forbyd brændstof-pitstop
13.1.1999
Ingen Zakspeed i 1999
14.1.1999
Ferrari havde tilsyneladende glemt at checke kalenderen da man fastsatte præsentationsdatoen for deres 1999 model, projekt "F650". Samme dag, den 29. januar afholder moderselskabet FIAT nemlig en stor konference, og FIAT bossen Gianni Agnelli ønsker at være til stede ved begge begivenheder. Dette er ihvertfald den officielle undskyldning for at udskyde præsentationen endnu en gang. Denne gang er der dog kun tale om et døgn, nemlig til den 30. januar.MBP
Arrows-teamet har valgt at sagsøge deres tidligere kører Pedro Diniz for 14 millioner dollars (89 mio. kr) for kontraktbrud. Diniz skal køre for Sauber i år men han har også skrevet kontrakt med Arrows for 1999-sæsonen. Diniz manager fortæller imidlertid at han er helt rolig da Diniz blot udnytter den klausul i hans kontrakt som siger at Diniz kan forlade teamet hvis teamet ikke yder et vis niveau. Diniz manager vil ikke kommentere hvad dette niveau helt præcist var, men han siger at teamet var meget langt fra at nå det.NJ
Jackie Stewart foreslår at FIA forbyder brændstofpåfyldning under pitstop: "Før eller siden vil der komme en stor brand. Desværre er sporten opbygget således at der skal en ulykke til for at der bliver gjort noget". Stewart-teamet overvejer stadig om de skal indgive en officiel klage. I 1994 blev det igen tilladt at fortage brændstofpåfyldning under pitstop. Dette blev gjort for at øge spændingen. I 1995 gik et pitstop galt for Jos Verstappen da der fløj brændstof ud over bilen og blev antændt på den varme udstødning. Verstappen sad hjælpeløs uden at kunne gøre noget mens pitmandskabet løb væk. Inden kom alvorligt til skade da de pitmandskabet fra de omkringliggende teams med det samme kom løbende med skumslukkere.NJ
13.1.1999
Zakspeed Motorsport kommer ikke med i formel 1 feltet i 1999. Dette betyder så, at Zakspeed Motorsport ikke overtager det problemramte Arrows team, som meget stærke rygter i den tyske presse ellers antydede det før jul. Den endelige meddelelse vedr. Zakspeed Motorsports beslutning, kom fra indehaveren af Zakspeed gruppen, Peter Zakowski, i går tirsdag. Peter Zakowski tilføjede dog: "Formel 1 er og bliver vores endelige mål". Dette betyder efter al sandsynlighed at Arrows teamet vil forblive på Tom Walkinshaws hænder, og at teamet ikke har andre muligheder end at fortsætte med deres egen motor, Arrows F1 V10, som er udviklet af Brian Hart. Den noget underlegne Arrows/Hart motor fik sin del af skylden for Arrows manglende resultater i 1998.
CS
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk