Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
15.1.1999
 Villeneuve igen hurtigst
 BAR imponerer igen
 
14.1.1999
 Ferrari udsætter præsentation
 Arrows sagsøger Diniz
 Stewart: Forbyd brændstof-pitstop
 

Hop til top15.1.1999

Villeneuve igen hurtigst

Samtidig sættes der punktum for testkørslerne på Circuit de Catalunya i denne omgang. I 16 graders varme og sol fra en skyfri himmel satte Jacques Villeneuve igen i dag hurtigste tid i Barcelona testen med tiden 1:23,8. For BAR teamet gik testen ud på at teste motorprogram og opsætning af affjedring. "Vognen er hurtig, men vi har endnu ikke kørt nok i den. Vi har stadig problemer med pålideligheden, men jeg er ikke bekymret, for jeg ved at disse problemer vil blive løst. Vi har ikke arbejdet nok, men det essentielle i vognen er godt." udtalte Villeneuve efter testen. BAR flytter nu, sammen med de fleste andre teams til sydspanien, nærmere bestemt til Jerez banen hvor der testes fra den 23. januar til den 26. januar.
 
Ferrari teamet testede med den "lange" udgave af sidste års F300. Teamets officielle testkører Luca Badoer testede nye mekaniske dele til 99 modellen medens Eddie Irvine koncentrerede sig om at teste nye dæktyper fra Bridgestone. Michael Schumacher holder fri, men skulle efter sigende følge ret interesseret med i udviklingen af 1999 modellen på fabrikken i Maranello.
 
KørerTeamTidOmg.
Jacques VilleneuveBAR1:23,823
Alessandro ZanardiWilliams1:23,915
Luca BadoerFerrari1:24,113
Olivier PanisProst1:24,512
Mika SaloArrows1:24,618
Eddie IrvineFerrari1:24.754
Jarno Trulli
MBP  


Hop til top
BAR imponerer igen

British American Racing fortsætter med at imponere. Med Jacques Villeneuve bag rattet på teamets 1999 racer, BAR-Supertec 01, satte eks. verdensmesteren hurtigste tid ved gårsdagens test på Circuit de Catalunya. Til trods for at mekaniske problemer havde holdt Villeneuve tilbage i pitten lykkedes det ham i løbet af 23 omgange at klokke tiden 1:23,8, og dermed slå Zanadi i Williams og Eddie Irvine i Ferrari. Efter testen var Villneuve da også ganske tilfreds: "Vognen er nem at sætte op, og holdbarheden er også i fremgang. Som ved enhvert nyt design er alting nyt og skal testes. I modsætning til de andre teams har vi ikke noget sammenligningsgrundlag med sidste år, da vores vogn er helt ny. Alligevel er den blevet en del bedre end ved den indledende test i December. Vi har fået kørt et antal solide omgange og de dele som skabte problemer før er nu pålidelige."
 
Jock Clear, Villeneuve's ingeniør hos Williams og nu Chef Ingeniør hos BAR var til gengæld ikke helt tilfreds: "Det har været en frustrerende dag. Vi stoppede tidligt i morges på grund af et relativt lille problem, og måtte vente på at få reservedele fløjet herned fra England. Da vi endelig kom i gang igen blev vi nødt til at stoppe da Jacques følte at der var et problem med vognen. Vi leder nu efter årsagen til problemet."
 
"Takket være vores mekanikere er det lykkedes os at lave et godt resultat" lyder det fra Team Manager Greg Field. BAR's mekanikere arbejder næsten i døgndrift under testen for at Villeneuve skal have en ordentlig vogn at køre i. "Det lykkedes os at sætte hurtigste tid, men faktisk har det ikke været nogen dejlig dag. Vi har haft problemer, men det var ventet. Alle i teamet arbejder fortsat meget professionelt og med en positiv attitude." udtaler team boss Craig Pollock.
 
Testen fortsætter i dag, og her følger gårsdagens tider(uofficielle):
KørerTeamTid
Jacques VilleneuveBAR1:23,8
Alessandro ZanardiWilliams1:23,9
Eddie IrvineFerrari1:23,9
Luca BadoerFerrari1:24,1
Pedro de la RosaArrows1:24.2
Ralf SchumacherMBP  

 

Hop til top14.1.1999

Ferrari udsætter præsentation

Ferrari havde tilsyneladende glemt at checke kalenderen da man fastsatte præsentationsdatoen for deres 1999 model, projekt "F650". Samme dag, den 29. januar afholder moderselskabet FIAT nemlig en stor konference, og FIAT bossen Gianni Agnelli ønsker at være til stede ved begge begivenheder. Dette er ihvertfald den officielle undskyldning for at udskyde præsentationen endnu en gang. Denne gang er der dog kun tale om et døgn, nemlig til den 30. januar.
MBP  


Hop til top
Arrows sagsøger Diniz

Arrows-teamet har valgt at sagsøge deres tidligere kører Pedro Diniz for 14 millioner dollars (89 mio. kr) for kontraktbrud. Diniz skal køre for Sauber i år men han har også skrevet kontrakt med Arrows for 1999-sæsonen. Diniz manager fortæller imidlertid at han er helt rolig da Diniz blot udnytter den klausul i hans kontrakt som siger at Diniz kan forlade teamet hvis teamet ikke yder et vis niveau. Diniz manager vil ikke kommentere hvad dette niveau helt præcist var, men han siger at teamet var meget langt fra at nå det.
NJ  


Hop til top
Stewart: Forbyd brændstof-pitstop

Jackie Stewart foreslår at FIA forbyder brændstofpåfyldning under pitstop: "Før eller siden vil der komme en stor brand. Desværre er sporten opbygget således at der skal en ulykke til for at der bliver gjort noget". Stewart-teamet overvejer stadig om de skal indgive en officiel klage. I 1994 blev det igen tilladt at fortage brændstofpåfyldning under pitstop. Dette blev gjort for at øge spændingen. I 1995 gik et pitstop galt for Jos Verstappen da der fløj brændstof ud over bilen og blev antændt på den varme udstødning. Verstappen sad hjælpeløs uden at kunne gøre noget mens pitmandskabet løb væk. Inden kom alvorligt til skade da de pitmandskabet fra de omkringliggende teams med det samme kom løbende med skumslukkere.
NJ  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk