Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
16.1.2000
 Schumacher gør sig klar til at teste
 FIA med markante ændringer
 Dag 2 på Jerez
 
15.1.2000
 Ferrari på Madonna di Campiglio
 Todt siger tak til Irvine for 1999 sæsonen
 Barrichello slår Schumacher i KART løb
 

Hop til top16.1.2000

Schumacher gør sig klar til at teste

Den dobbelte verdensmester Michael Schumacher er endelig ved at være klar til at begynde at teste for Ferrari. Det er første gang han skal teste, han har ikke kørt en formel-1 bil siden sæsonen sluttede på Suzuka i Japan.
Den tyske stjernekører viste ingen svaghedstegn da han var ude og køre kart i fredags, da alle spidserne fra Ferrari var samlet på det modæne Madonna di Campiglio.

Michael Schumacher skal starte med at teste på mandag, så skal Ferrariteamet og en del andre teams teste på banen ved Barcelona.
Michael Schumacher udtalte for nyligt i et interview, at han var meget overrasket over de tider Rubens Barrichello har sat under diverse test.
Michael Schumacher vil efter teste i Barcelona begynde at forberede sig til den nye sæson, som starter i Melbourne Australien d. 12 marts.

BKP  


Hop til top
FIA med markante ændringer

FIA har været samlet i weekenden for at diskutere småjusteringer af reglementet og der er kommet lidt ændringer som egentlig er ret markante. Den mest markante er at det ikke længere er tilladt at anvende andet en V10-motorer i Formel 1. Dermed strander blandt andet Toyotas og Ferraris planer om at bygge en V12-motor. Reglementet gør det først muligt at bygge V12-motorer når den nuværende Concorde-aftale udløber den 31. december 2007.

En anden og mindst ligeså markant ændring - fra det sidste grand prix til og med den 31. december er det ikke længere tilladt at teste - og det gælder på alle baner. Det skal nok få en del teamchefer til at skumme. Derudover er der også kommet ændringer i fartbegrænsningerne i pit. Fartbegræsningen vil fremover være 60 km./t. under træning - under warm-up'en og løbet er det fremover 80 km./t. Markante forandringer der kommer til at påvirke strategien når det drejer sig om pitstops. I Monaco går grænsen ned til 60 km./t.

BB  


Hop til top
Dag 2 på Jerez

Lørdag blev testen på Jerez fortsat og denne gang var vejret lidt mildere, selvom der igen var regn der generede kørerne. Eddie Irvine var for første gang i stand til at slå Herbert og ser ud til at have fundet sig til rette i Jaguar-raceren. Ireren sluttede dagen foran Pedro Diniz i Sauber-raceren. Derudover var også Zonta godt med og slog begge McLaren-kørere. McLaren kørte i deres 99-chassis, men havde deres nye Mercedes-motor i. Derudover var der stadig masser af problemer for BMW, der ikke fik Jenson Button i aktion. Derimod fik Bruno Junqueira et par spredte omgange, men alle i regnvejr. Teamet tager endnu en dag på Jerez efter de mange problemer - det ser virkelig ud til at BMW får det svært, sådan som det er gået indtil videre.

Testtider fra Jerez, lørdag den 15. januar 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
Eddie IrvineJaguar1:25,3237
Pedro DinizSauber1:25,3770
Ricardo ZontaBAR-Honda1:25,6962
David CoulthardMcLaren-Mercedes1:26,1079
Olivier PanisMcLaren-Mercedes1:26,2225
Johnny HerbertJaguar1:26,4425
Bruno JunqueiraBMW-Williams1:37,4822
BB  


 

Hop til top15.1.2000

Ferrari på Madonna di Campiglio

Det er ved at være i tradition i Ferrari-teamet, at man holder et pressemøde på et skisportssted i Italien hvert år op til sæsonen. I år havde man valgt Madonna di Campiglio, som stedet. Og selvfølgelig når man er på et skisportssted, skal der også udøves i kunsten udi at stå på de dertil indrettede "brædder". Tilstede var Rubens Barrichello, Michael Schumacher og hans kone, Ralf Schumacher og nogle nøglepersoner fra Ferrari.

Rubens Barrichello var debutant på ski, og ventede til de andre vante skiløbere var taget af sted, før han prøvede til. Det må siges at være en alternativ opladning før den kommende test for Ferrari i Barcelona.

På det arrangerede pressemøde blev RB selvfølgelig spurgt om, hvordan det var at stå på ski. " Det var meget sværere end jeg troede det var."

Ellers var det generelle indtryk, at ingen bemærkede noget til MS's skade efter uheldet på Silverstone. " Jeg er oppe på ca. 90 % styrke af hvad jeg var før uheldet, det kniber stadig lidt med at løbe og med at spille fodbold, men ellers forløber alt planmæssig. Det har været en svær tid, men teamet har bakket mig utrolig godt op, selv om der også har været visse uoverensstemmelser " udtaler MS.

I forbindelse med den nye bil og sæson siger MS: " Jeg har set nogle grundskitser af den nye bil og det ser utrolig spændende ud. I den kommende test i Barcelona skal vi teste i F399, men det er en del nye komponenter af forskellige slags der skal testes." Og for første gang skal MS teste. Han plejer ellers at være en ivrig testkører, men det har været anderledes endnu i forløbet til denne sæson.
" Jeg har selvfølgelig fulgt Rubens Barrichello, og jeg må sige at jeg er virkelig imponeret over de resultater han opnået, det bliver en helt anden medkører end jeg har været vant til."

Der har været sagt og skrevet meget om andenkørerrollen hos Ferrari, så det behøver vi ikke at komme ind på, men noget tyder på at MS må "afgive" noget af den styrende rolle som han åbenbart har haft. Ifølge forlydender har Luca di Montezemolo udstedt visse direktiver om rollefordelingen i teamet.
I teamet er der sket nogle ændringer. MS's race-engineer er forfremmet til pitlane koordinator, og MS har overtaget Eddie Irvine's race-engineer til den kommende sæson.

Og så er præsentationen af den nye Ferrari F320 udsat til en gang i Februar. Grunden skulle være, at man har nogle nye aerodynamiske dele der skal prøves i en vindtunnel. Hvem ved hvad Ferrari har fundet på denne gang?

PDL  


Hop til top
Todt siger tak til Irvine for 1999 sæsonen

Teamchef for Ferrari, Jean Todt, udtalte fredag, at han var meget glad for den måde at Eddie Irvine klarede 99 sæsonen på. Den måde han taklede det at være Michael Schumachers holdkammerat kan være meget svært, alle ved jo at det er meget svært at køre for Ferrari. Eddie Irvine arbejdede meget hårdt gennem hele sæsonen, og da Michael Schumacher kørte galt på Silverstone, arbejdede han endnu hårdere. Eddie Irvine klarede også det store pres der blev lagt på hans skuldre, da Michael Schumacher var ude af sidste års mesterskabsrace. Eddie Irvine kørte godt og klarede sig bedre end forventet slutter Jean Todt.
Jean Todt regner med at Michael Schumacher og Rubens Barrichello vil arbejde bedre sammen end Michael Schumacher og Eddie Irvine, da de begge to har de samme interesser, nemlig deres familie og fodbold.
BKP  


Hop til top
Barrichello slår Schumacher i KART løb

Ferrari afholdte et KART løb på Madonna di Campiglio. Ud over de nuværende Ferrari kørere deltog også Rene Arnoux, Gianni Morbidelli og Nicola Larini. Barrichello sluttede en omgang foran Schumacher i det 20 omgange lange løb. Efter løbet sagde Jean Todt, at han troede at Barichello ville komme godt ud af det med Schumacher.
JK  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk