Michael Schumacher skal starte med at teste på mandag, så skal Ferrariteamet og en del andre teams teste på banen ved Barcelona.
Michael Schumacher udtalte for nyligt i et interview, at han var meget overrasket over de tider Rubens Barrichello har sat under diverse test.
Michael Schumacher vil efter teste i Barcelona begynde at forberede sig til den nye sæson, som starter i Melbourne Australien d. 12 marts.
En anden og mindst ligeså markant ændring - fra det sidste grand prix til og med den 31. december er det ikke længere tilladt at teste - og det gælder på alle baner. Det skal nok få en del teamchefer til at skumme. Derudover er der også kommet ændringer i fartbegrænsningerne i pit. Fartbegræsningen vil fremover være 60 km./t. under træning - under warm-up'en og løbet er det fremover 80 km./t. Markante forandringer der kommer til at påvirke strategien når det drejer sig om pitstops. I Monaco går grænsen ned til 60 km./t.
Testtider fra Jerez, lørdag den 15. januar 2000
Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
Eddie Irvine | Jaguar | 1:25,32 | 37 |
Pedro Diniz | Sauber | 1:25,37 | 70 |
Ricardo Zonta | BAR-Honda | 1:25,69 | 62 |
David Coulthard | McLaren-Mercedes | 1:26,10 | 79 |
Olivier Panis | McLaren-Mercedes | 1:26,22 | 25 |
Johnny Herbert | Jaguar | 1:26,44 | 25 |
Bruno Junqueira | BMW-Williams | 1:37,48 | 22 BB 15.1.2000 Ferrari på Madonna di CampiglioDet er ved at være i tradition i Ferrari-teamet, at man holder et pressemøde på et skisportssted i Italien hvert år op til sæsonen. I år havde man valgt Madonna di Campiglio, som stedet. Og selvfølgelig når man er på et skisportssted, skal der også udøves i kunsten udi at stå på de dertil indrettede "brædder". Tilstede var Rubens Barrichello, Michael Schumacher og hans kone, Ralf Schumacher og nogle nøglepersoner fra Ferrari.Rubens Barrichello var debutant på ski, og ventede til de andre vante skiløbere var taget af sted, før han prøvede til. Det må siges at være en alternativ opladning før den kommende test for Ferrari i Barcelona. På det arrangerede pressemøde blev RB selvfølgelig spurgt om, hvordan det var at stå på ski. " Det var meget sværere end jeg troede det var." Ellers var det generelle indtryk, at ingen bemærkede noget til MS's skade efter uheldet på Silverstone. " Jeg er oppe på ca. 90 % styrke af hvad jeg var før uheldet, det kniber stadig lidt med at løbe og med at spille fodbold, men ellers forløber alt planmæssig. Det har været en svær tid, men teamet har bakket mig utrolig godt op, selv om der også har været visse uoverensstemmelser " udtaler MS.
I forbindelse med den nye bil og sæson siger MS: " Jeg har set nogle grundskitser af den nye bil og det ser utrolig spændende ud. I den kommende test i Barcelona skal vi teste i F399, men det er en del nye komponenter af forskellige slags der skal testes." Og for første gang skal MS teste. Han plejer ellers at være en ivrig testkører, men det har været anderledes endnu i forløbet til denne sæson.
Der har været sagt og skrevet meget om andenkørerrollen hos Ferrari, så det behøver vi ikke at komme ind på, men noget tyder på at MS må "afgive" noget af den styrende rolle som han åbenbart har haft. Ifølge forlydender har Luca di Montezemolo udstedt visse direktiver om rollefordelingen i teamet. Og så er præsentationen af den nye Ferrari F320 udsat til en gang i Februar. Grunden skulle være, at man har nogle nye aerodynamiske dele der skal prøves i en vindtunnel. Hvem ved hvad Ferrari har fundet på denne gang? PDL Teamchef for Ferrari, Jean Todt, udtalte fredag, at han var meget glad for den måde at Eddie Irvine klarede 99 sæsonen på. Den måde han taklede det at være Michael Schumachers holdkammerat kan være meget svært, alle ved jo at det er meget svært at køre for Ferrari. Eddie Irvine arbejdede meget hårdt gennem hele sæsonen, og da Michael Schumacher kørte galt på Silverstone, arbejdede han endnu hårdere. Eddie Irvine klarede også det store pres der blev lagt på hans skuldre, da Michael Schumacher var ude af sidste års mesterskabsrace. Eddie Irvine kørte godt og klarede sig bedre end forventet slutter Jean Todt.Jean Todt regner med at Michael Schumacher og Rubens Barrichello vil arbejde bedre sammen end Michael Schumacher og Eddie Irvine, da de begge to har de samme interesser, nemlig deres familie og fodbold. BKP Ferrari afholdte et KART løb på Madonna di Campiglio. Ud over de nuværende Ferrari kørere deltog også Rene Arnoux, Gianni Morbidelli og Nicola Larini. Barrichello sluttede en omgang foran Schumacher i det 20 omgange lange løb. Efter løbet sagde Jean Todt, at han troede at Barichello ville komme godt ud af det med Schumacher.JK Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|