CART organisationen har haft en nedtur i de seneste par år. Det skal der laves om på. Så allerede sidste gik man i gang med en større oprydning og indledte fornyelse og nytænkning. Man har til den kommende sæson allerede oplevet en stigning i antallet af deltagende teams. En af de ting man har indført er at alle skal køre med det samme motorfabrikat. Valget er faldet på Ford. Ligeså er det med dækkene hvor Bridgestone er blevet udvalgt som dækleverandør.
Udadtil skal der også ske noget. Promoveringen bliver også ændret. Bl.a. har man lavet et nyt logo. Logoet skal forbinde tidligere tiders storhedstid med den forhåbentlig kommende ditto. Samtidigt har serien fået et nyt navn. CART står stadig som den anvendte betegnelse - forhåbentligt. Men ellers er den officielle titel for serien i år "The 2003 Bridgestone Presents The Champ Car World Series Powered by Ford." Så når man ser denne usædvanlige lange titel i fjernsynet, så er det CART der menes. Men alt for sponsorerne.
CART står for Championship Auto Racing Teams. Men CART er ikke kun CART. Organisationen står også for Toyota Atlantic Championship. I 2003 bliver der mulighed for - i hvert fald i det amerikanske - at følge løbene på CBS, FOX og SPEED channel. I Europa plejer det som regel at være Eurosport der sender løbene, om end det er forskudt.
I juli måned præsenteredes Viking Motor Park projektet ved Vesterås, og nu er det så planen at lave endnu en ny bane i Sverige, denne gang på Gotland.
Advantage Group Sweden AB som står bag projektet, oplyser at banen bliver placeret i Nordkalks gamle stenbrud i Storugns på nord Gotland.
Det er planen at banen skal blive 6000 meter lang, fordelt på tre baner som kan kombineres på forskellige måder. Hermed bliver den nord europas største motorbane.
Ligeledes er det planen, at banen skal kombineres med et jordbane anlæg, således at man også kan afholde rally og off-road race på anlæget.
CART organisationen har netop aftalt med arrangørerne på Lausitz at man vender tilbage til banen. Det sker i sammenhæng med det nyligt planlagte CART løb på den engelske Brands Hatch bane.
Eurospeedway Lausitz havde store økonomiske problemer sidste år, og derfor valgte man at aflyse CART løbet der sidste år. Nu er der imidlertid kommet så meget styr på økonomien igen, at man tør binde an med på ny at arrangere de store løb.
Billetsalget til CART løbet i maj starter i starten af februar, og arrangørerne udtaler også at de som endnu har deres billetter fra sidste år hvor løbet blev aflyst med ret kort varsel, bare kan bruge dem i år. Man har forlænget gyldigheden på disse billetter. Årets CART løb på Eurospeedway Lausitz er fastlagt til at skal køres den 10. - 11. maj.
Jan Magnussen ser ud til at komme med i dette års Le Mans. Ifølge TV 2 Sporten har Jan Magnussen fundet et sæde i en privat anmeldt Audi R8 og det tilmed som førstekører. Jan Magnussen blev tidligere fyret fra Panoz, da teamet fik meget ondt i økonomien. Teamkammeraten og vennen David Brabham røg også ud ved denne lejlighed. Udover at skal deltage i DTC, har Jan Magnussen nu også sikret sig en plads til verdens vel nok mest berømte løb. Det er det japanske team Audisport som har tilbudt Jan M pladsen.
Jan Magnussen udtaler bl.a. at det er ønskesituation for ham, da han med god hjælp fra Audi'en nu får en chance for, for en gangs skyld at have en stor mulighed for at vinde Le Mans. Men det kræver selvfølgelig en masse forberedelser og en del tests før man ved hvor man står. 3 gange har Jan Magnussen deltaget i Le Mans løbet. 2 gange har han fuldført løbet, dog ikke i 2002.