Fernando Alonso's comeback i Renault F1 teamet skete i sidste års model - en R27 - som han brugte formiddagen til at finde grænserne i, for sidst på eftermiddagen at køre tiden 1:19,503 - dagens hurtigste tid!
Han var dermed 1½ tiendedel sekund hurtigere end næsthurtigste kører på banen.
Næsthurtigst var McLaren testkøreren Pedro de la Rosa, mens mandagens hurtigste kører, Kimi Raikkonen fra Ferrari teamet, blev henvist til 3. pladsen.
Tirsdag blev også dagen hvor Timo Glock fik sin banedebut hos Toyota teamet, hvor han testede sammen med testkører Kamui Kobayashi i en 2007 model, udstyret med 2008 gearkasse og elektronik. De sluttede på henholdsvis 11. og 13. pladserne.
Tirsdagens tider:
| Pl. | Kører | Team | Tid | Diff. | Omg. |
| 1 | Fernando Alonso | Renault | 1:19,503 | 70 | |
| 2 | Pedro de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:19,650 | 0,147 | 111 |
| 3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1:19,708 | 0,205 | 90 |
| 4 | Nico Rosberg | Williams-Toyota | 1:19,755 | 0,252 | 81 |
| 5 | Felipe Massa | Ferrari | 1:19,772 | 0,269 | AN "Ny" BMW Sauber præsenteretI går præsenterede BMW Sauber teamet deres 2008 bil. En helt ny bil er det ikke men snarere en kraftig evalution.BMW Sauber F1.08 er navnet på bilen som BMW Sauber teamet i går præsenterede. Teamets tekniske direktør, Willy Rampf startede med at sige, at F1.08'eren ikke er en helt ny bil. Snarere en evolution end én revolution. Og han forsatte med at sige, at man faktisk har taget de bedste elementer fra forgængeren, hvilket for så vidt efterlod plads til nye udviklinger, og her har man fundet flere interessante løsninger, som sammenholdt i hele pakken gør at man venter sig utrolig meget af den nye bil.
Flere ting er dog ændret visuelt på F1.08'eren. Forende og bagende har undergået store forandringer. Bagenden af bilen er blevet noget smallere. Forenden er vel nok mest præget af den udvikling som til stadighed foregår udi det aerodynamiske. Man har tilføjet en ekstra vinge bag sidebrønden anbragt på motorcoveret.
Rent teknisk har bilen også undergået forandringer. Flere ting har fået nye placeringer i bilen. Dette sker selvfølgelig af hensyn til balancen i bilen. De tekniske forandringer som det nye reglement har påkrævet, har måttet finde på flere nye løsninger i bilen. Willy Rampf er dog ikke meget for at fortælle hvilke. Han slår dog fast at der nu skal testes, og at man helt sikkert kommer med en anden aerodynamiske pakke til årets første Grand Prix, en pakke som bliver ændret en del i forhold til det som man har præsenteret på bilen, og som i første omgang er det man tester med. PDL Mandag indtog Formel 1 feltet - i større eller mindre grad - Jerez banen. Den første store test efter at flere af de førende teams har præsenteret deres 2008 biler.
|