Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
17.1.2000
 Badoer tilfreds hos Ferrari
 Schumacher tilbage efter 3 mdr.
 Kyalami-banen lovet deadline
 
16.1.2000
 Schumacher gør sig klar til at teste
 FIA med markante ændringer
 Dag 2 på Jerez
 

Hop til top17.1.2000

Badoer tilfreds hos Ferrari

Den italienske testkøre Luca Badoer, er meget tilfreds med at være hos Ferrari.
Man kunne jo godt tro at han var godt sur i skralden efter at han blev vraget som Michael Schumachers afløser, efter Michael Schumacher uheld på Silverstone i sommers, men det er han ikke.

Luca Badoer udtaler"Jeg har ingen ting at klage over, det var bare kedeligt at det ikke var mig der var Michael Schumachers afløser, men sådan er gamet, nogle gange vinder man og andre gange så taber man, men ellers er jeg meget glad for at køre for "Den Stejlende Hest".

BKP  


Hop til top
Schumacher tilbage efter 3 mdr.

Så er Michael Schumacher endelige tilbage i en Ferrari.
Han har ikke kørt formel-1 i 3 måneder, men idag skulle han ud og teste i Barcelona.
Ferrari har planlagt at teste 5 dage på banen ved Barcelona, det er så meningen at Michael Schumacher og Rubens Barrichello begge skal teste, først skal Michael Schumacher teste, han skal teste de 2 første dage, derefter overtager Rubens Barrichello sædet, og det er så meningen at han skal teste de 3 sidste dage.

Pga. Ferraris nye bil er blevet forsinket, er Michael Schumacher blevet spurgt om han ikke ville overveje at teste nogle nye dele på den "gamle" model F399, og det har han så indvillet i.
Det var ellers meningen at Michael Schumacher kun skulle teste i den nye model F320.

Vi håber at vi kan når at få de forskellig tide fra Barcelona her på www.formel-1.dk inden længe.....

BKP  


Hop til top
Kyalami-banen lovet deadline

De sidste års forberedelser for at få Kyalami tilbage som formel 1 bane, er kommet et skridt nærmere. Sidst i denne måned skal Charlie Whiting, Teknisk Chef i FIA, til Sydafrika for at undersøge forholdene nærmere. Hvis banen får hans godkendelse, vil arrangører og sponsorer være klar til at gå videre. Det afhænger så af, om FIA endeligt godkender banen og hele arrangementet. Bernie Ecclestone har dog under et møde med Nelson Mandela i 1998, lovet at formel 1 vender tilbage til Sydafrika i 2001.

Men som i alt hvad Bernie Ecclestone rører ved, skal der er også være et økonomisk fundament. Banens hovedsponsor, Vodacom, har stillet garantier for en kontrakt løbende i fem år. Det skulle ifølge forlydender være på $ 11,5 mill. En af forudsætninger skulle dog være at kursen skulle holde, dvs. at der går seks rand - som er møntfoden i Sydafrika - til en dollar.

Det vil være spændende at få denne bane tilbage i formel 1. Banen er en højt beliggende bane. Det vil stille andre krav til alle teams, idet der som regel er pænt varmt dernede, samt at den tyndere luft også har en væsentlig indflydelse på teknikken. I -99 var både BAR og Williams dernede og teste. Og i år igen skal BAR-teamet derned igen for at teste.

Det sidste GP i Sydafrika blev kørt i 1993 med Alain Prost som vinder efter en spændende duel med Ayrton Senna.

PDL  


 

Hop til top16.1.2000

Schumacher gør sig klar til at teste

Den dobbelte verdensmester Michael Schumacher er endelig ved at være klar til at begynde at teste for Ferrari. Det er første gang han skal teste, han har ikke kørt en formel-1 bil siden sæsonen sluttede på Suzuka i Japan.
Den tyske stjernekører viste ingen svaghedstegn da han var ude og køre kart i fredags, da alle spidserne fra Ferrari var samlet på det modæne Madonna di Campiglio.

Michael Schumacher skal starte med at teste på mandag, så skal Ferrariteamet og en del andre teams teste på banen ved Barcelona.
Michael Schumacher udtalte for nyligt i et interview, at han var meget overrasket over de tider Rubens Barrichello har sat under diverse test.
Michael Schumacher vil efter teste i Barcelona begynde at forberede sig til den nye sæson, som starter i Melbourne Australien d. 12 marts.

BKP  


Hop til top
FIA med markante ændringer

FIA har været samlet i weekenden for at diskutere småjusteringer af reglementet og der er kommet lidt ændringer som egentlig er ret markante. Den mest markante er at det ikke længere er tilladt at anvende andet en V10-motorer i Formel 1. Dermed strander blandt andet Toyotas og Ferraris planer om at bygge en V12-motor. Reglementet gør det først muligt at bygge V12-motorer når den nuværende Concorde-aftale udløber den 31. december 2007.

En anden og mindst ligeså markant ændring - fra det sidste grand prix til og med den 31. december er det ikke længere tilladt at teste - og det gælder på alle baner. Det skal nok få en del teamchefer til at skumme. Derudover er der også kommet ændringer i fartbegrænsningerne i pit. Fartbegræsningen vil fremover være 60 km./t. under træning - under warm-up'en og løbet er det fremover 80 km./t. Markante forandringer der kommer til at påvirke strategien når det drejer sig om pitstops. I Monaco går grænsen ned til 60 km./t.

BB  


Hop til top
Dag 2 på Jerez

Lørdag blev testen på Jerez fortsat og denne gang var vejret lidt mildere, selvom der igen var regn der generede kørerne. Eddie Irvine var for første gang i stand til at slå Herbert og ser ud til at have fundet sig til rette i Jaguar-raceren. Ireren sluttede dagen foran Pedro Diniz i Sauber-raceren. Derudover var også Zonta godt med og slog begge McLaren-kørere. McLaren kørte i deres 99-chassis, men havde deres nye Mercedes-motor i. Derudover var der stadig masser af problemer for BMW, der ikke fik Jenson Button i aktion. Derimod fik Bruno Junqueira et par spredte omgange, men alle i regnvejr. Teamet tager endnu en dag på Jerez efter de mange problemer - det ser virkelig ud til at BMW får det svært, sådan som det er gået indtil videre.

Testtider fra Jerez, lørdag den 15. januar 2000

KørerTeamBedste tidOmg.
Eddie IrvineJaguar1:25,3237
Pedro DinizSauber1:25,3770
Ricardo ZontaBAR-Honda1:25,6962
David CoulthardMcLaren-Mercedes1:26,1079
Olivier PanisMcLaren-Mercedes1:26,2225
Johnny HerbertJaguar1:26,4425
Bruno JunqueiraBMW-Williams1:37,4822
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk