Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
18.1.2000
 "BMW/Williams vil ha´ ungt kød"
 Frustreret test for Jenson Button
 
17.1.2000
 Badoer tilfreds hos Ferrari
 Schumacher tilbage efter 3 mdr.
 Kyalami-banen lovet deadline
 

Hop til top18.1.2000

"BMW/Williams vil ha´ ungt kød"

BMW-Williams tester i øjeblikket de unge stortalenter B. Junqueira (med dejlig støtte fra Petrobras' brasilianske oliemillioner) og J. Button (det store, engelske håb, som hele nationen stadig venter på?) i Jerez og i de følgende dage i Barcelona. Det sidste håb om, at Williams vil give Tom det ledige sæde i 2000-sæsonen, synes således mere spinkelt end Katja Keans sommergarderobe.
Så, hvorfor er du ikke med Tom, specielt efter din fejlfrie test i Magny Cours?

"Jeg har et par gange været i kontakt med Frank Williams og BMW's motorsportschef Gerhard Berger efter min test. På de tidspunkter var der ingen officiel fyring af Zanardi - og det er der iøvrigt stadig ikke - men de forklarede, at testen var forløbet til UG. Jeg ville måske høre nærmere, hvis Zanardi stoppede, men skulle bare arbejde videre med mine planer i øvrigt. Jeg skrev herpå kontrakt med Honda i BTCC og Audi Sport omkring løbene i Sebring og på Le Mans. Jeg fornemmede, at Berger arbejdede på at få Jörg Müller i sædet, men efter nytår talte min manager med Frank Williams, der oplyste, at teamet sandsynligvis ville gøre et sats og tage en ung kører...

Min kommentar til dette er kun, at jeg var - og er! - klar. Hvis BMW-Williams napper Button på 19 år, så bliver trenden, at kommende Formel 1-kørere får deres første F1-grandprix før deres sexuelle debut!"

tomkristensen.com

AN  


Hop til top
Frustreret test for Jenson Button

I den forløbne weekend har BMW Williams testet på Jerez i Spanien, og det var en blandet fornøjelse for alle. Specielt for Jenson Button som skulle vise sit værd, efter at mange har udråbt ham til et stort talent udover det sædvanlige.
Fredag var en meget skidt dag, idet han faktisk ikke fik kørt en ordentlig omgang p.g.a. forskellige problemer med hydrauliske og mekaniske fejl ved bilen.
Lørdag gik det lidt bedre, men der var vejret elendigt, så det gav ikke rigtigt noget, men søndag var bedre. Der var problemerne løst, det viste sig hovedsageligt at være softwarefejl mellem motor og gearkasse, der forårsagede problemerne.

Om søndagen var det egentligt meningen at Ralf Schumacher skulle have testet, men han fik en " fridag ", for at give Button endnu en chance. Bruno Junqueira som er hyret som testkører, havde i løbet weekenden fået kørt en del omgange. Men søndag fik Button så altså chancen og fik virkelig vist, at der potentiale i ham. Som det kan ses af nedenstående skema er det helt gode tider han fik trykket af:

Søndagens testtider fra Jerez:
Plac.KørerTeamTid
1David CoulthardMcLaren1:24,344
2Ricardo ZontaBAR1:24,680
3Johnny HerbertJaguar1:24,785
4Olivier PanisMcLaren1:25,086
5Jenson ButtonWilliams1:25,692
6Pedro DinizSauber1:25,904
PDL  

 

Hop til top17.1.2000

Badoer tilfreds hos Ferrari

Den italienske testkøre Luca Badoer, er meget tilfreds med at være hos Ferrari.
Man kunne jo godt tro at han var godt sur i skralden efter at han blev vraget som Michael Schumachers afløser, efter Michael Schumacher uheld på Silverstone i sommers, men det er han ikke.

Luca Badoer udtaler"Jeg har ingen ting at klage over, det var bare kedeligt at det ikke var mig der var Michael Schumachers afløser, men sådan er gamet, nogle gange vinder man og andre gange så taber man, men ellers er jeg meget glad for at køre for "Den Stejlende Hest".

BKP  


Hop til top
Schumacher tilbage efter 3 mdr.

Så er Michael Schumacher endelige tilbage i en Ferrari.
Han har ikke kørt formel-1 i 3 måneder, men idag skulle han ud og teste i Barcelona.
Ferrari har planlagt at teste 5 dage på banen ved Barcelona, det er så meningen at Michael Schumacher og Rubens Barrichello begge skal teste, først skal Michael Schumacher teste, han skal teste de 2 første dage, derefter overtager Rubens Barrichello sædet, og det er så meningen at han skal teste de 3 sidste dage.

Pga. Ferraris nye bil er blevet forsinket, er Michael Schumacher blevet spurgt om han ikke ville overveje at teste nogle nye dele på den "gamle" model F399, og det har han så indvillet i.
Det var ellers meningen at Michael Schumacher kun skulle teste i den nye model F320.

Vi håber at vi kan når at få de forskellig tide fra Barcelona her på www.formel-1.dk inden længe.....

BKP  


Hop til top
Kyalami-banen lovet deadline

De sidste års forberedelser for at få Kyalami tilbage som formel 1 bane, er kommet et skridt nærmere. Sidst i denne måned skal Charlie Whiting, Teknisk Chef i FIA, til Sydafrika for at undersøge forholdene nærmere. Hvis banen får hans godkendelse, vil arrangører og sponsorer være klar til at gå videre. Det afhænger så af, om FIA endeligt godkender banen og hele arrangementet. Bernie Ecclestone har dog under et møde med Nelson Mandela i 1998, lovet at formel 1 vender tilbage til Sydafrika i 2001.

Men som i alt hvad Bernie Ecclestone rører ved, skal der er også være et økonomisk fundament. Banens hovedsponsor, Vodacom, har stillet garantier for en kontrakt løbende i fem år. Det skulle ifølge forlydender være på $ 11,5 mill. En af forudsætninger skulle dog være at kursen skulle holde, dvs. at der går seks rand - som er møntfoden i Sydafrika - til en dollar.

Det vil være spændende at få denne bane tilbage i formel 1. Banen er en højt beliggende bane. Det vil stille andre krav til alle teams, idet der som regel er pænt varmt dernede, samt at den tyndere luft også har en væsentlig indflydelse på teknikken. I -99 var både BAR og Williams dernede og teste. Og i år igen skal BAR-teamet derned igen for at teste.

Det sidste GP i Sydafrika blev kørt i 1993 med Alain Prost som vinder efter en spændende duel med Ayrton Senna.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk