Men hvor skal man se det? Ingen af de danske tv-stationer har øjensynlig interesse i at transmittere ret meget ud over Le Mans 24 timers løbet. Men hvad med de udenlandske kanaler? Sidste år var Eurosport delvist interesserede, idet enkelte løb blev transmitteret direkte, og resten blev sendt forskudt.
I år ser det desværre ikke ud til at blive til noget for Eurosports vedkommende. De foreløbige planer tyder ikke på det, men vi har på Motorsporten.dk fået oplyst, at man har en deadline på ALMS den 28 februar. Inden den tid vil man forsøge at finde ud, hvorvidt der bliver transmissioner fra ALMS serien eller ikke. Det eneste man p.t. kan sige er, at der muligvis vil blive kortere reportager i et nyt program, som får navnet AUTOMAG, som vil komme en gang om ugen. Første program var i aftes, onsdag. Om ikke andet er det er en mulighed indtil videre.
Motorsporten.DK
DONS
Hogan, der i mere end 31 år var en del af primært amerikansk motorsport, var senest team-ejer i CART, da han i 1999 stod bag Hogan Racing og den brasilianske Helio Castroneves.
Den første succes for Hogan kom dog allerede i 1970, hvor hans mesterskab kom i hus i Formel 5000 med John Cannon som kører. De næste 9 år bød på både sejre og mesterskaber - også i Can-Am serien.
I 1980 forlod Hogan motorsporten for at hellige sig hans egen familie. Han vendte tilbage igen i 1992, hvor han blev partner sammen med Bobby Rahal i CART med teamet Rahal/Hogan Racing. Og dette comeback for Hogan blev på alle måder en succes. Rahal vandt nemlig mesterskabet det år.
Dette partnerskab fortsatte frem til 1996, hvorefter han begyndte et tæt samarbejde med Roger Penske og den store Emerson Fittipaldi.
1 år senere etablerede han dog sit eget team i CART med den skotske debutant, Dario Franchitti, som kører. Franchitti opnåede bl.a. pole-position i Vancouver. I 1998 var det finske JJ Letho der kørte for teamet og i 1999 var det så, som førnævnt, Helio Castroneves, der fik chancen.
Siden 1996 havde Hogan kæmpet med at finde en hovedsponsor til hans team, men det var ikke lykkedes, og de økonomiske midler til at drive teamet kom fra ham selv takket være hans kæmpemæssige lastvognsfirma. Men i slutningen af 1999-sæsonen var det dog hans 3 sønner, der sagde stop. Firmaet kunne ikke længere klare en så stor økonomisk belastning, og Hogan valgte så at lukke hans CART team.
Han vendte dog tilbage igen sidste år i et enkelt løb, hvor han arbejdede sammen med team-ejer John Della Penna. Hogan sørgede desuden for, at australske Jason Bright fik chancen for at køre i CART løbet i Surfer's Paradise 'down-under'.
CART serien har med Hogans død mistet en markant personlighed. Han overleves af hans kone, Loriel, og deres 7 børn.
"Vi påregner allerede i marts at kunne udføre de første tests med bilen, og i den forbindelse har vi lavet en aftale med Henrik Larsen, der bliver tilknyttet teamet som testkører, og som vil være med igennem hele sæsonen. Henrik har jo en masse erfaring, og han skal hjælpe med opsætninger og diverse justeringer på bilen," fortæller Jesper Sylvest.
Henrik Larsen er en af dansk bilsports mest erfarne og succesfulde herrer med en række Danmarksmesterskaber i Formel Ford 2000 og Special Saloon, mens han på internationalt plan er kendt som manden, der i 1988 manglede sølle ét point i at slå den senere F1-verdensmester, Mika Häkkinen, i kampen om EM for Formel Opel/Lotus. Sidste år vandt Henrik Larsen Citroën Saxo Cuppen, og han har til dato haft en enkelt start i DTC, da han på Ring Djursland i maj var reserve for Kristian Kolby i Renault Motorsport Danmarks ene Megane. Men det antal kommer til at stige i 2001.
"Henrik fortsætter med Saxo Cuppen i den kommende sæson, og så skal han også køre udvalgte DTC-løb i den Xsara, som jeg startede sæsonen med sidste år. Henrik har planer om at køre en fuld sæson i DTC i 2002, og ved at være testkører for Sylvest Motorsport i år vil han også selv kunne drage en masse fordele, så han ikke selv skal starte helt fra bunden i 2002," forklarer Jesper Sylvest og fortsætter:
"Det er godt for mig, at det er en erfaren kører, vi har fået tilknyttet teamet. Han har en erfaring, som vi kan udnytte til opsætningen af bilerne. Vi har Stack data-systemer i begge biler, og det betyder, at vi kan teste forskellige opsætninger på hver sin bil og bagefter sammenligne data og finde ud af, hvad der er mest optimalt. Det bliver en stor styrke for teamet, hvor vi jo allerede har bevist, at vi har materiellet, som virker, da min Xsara er den bil, som kørte fleste omgange i DTC sidste år."
Selv om Jesper Sylvest nu har indgået en aftale med Henrik Larsen, så arbejder han fortsat på at få et kendt navn ud at køre i sin reservebil i ét af sæsonens løb. Den bilglade René Diff fra succesbandet Aqua har været nævnt.
"Det ville være god reklame, hvis René kom ud at køre, men den kan også være en anden kendt person. Bare én gang vil være fint," slutter Jesper Sylvest.