Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
18.1.2009
 Algarve test - lørdag
 Force India præsenterer ny bil i marts måned
 
16.1.2009
 Mulighederne snart udtømte for Sebastien Bourdais
 Toyota præsentation
 

Hop til top18.1.2009

Algarve test - lørdag

Efter fredagens præsentation af McLaren Mercedes MP4-24 raceren, kom turen i går til den første testkørsel af raceren, den foregik på den nye Potimao Autodromo Internacional do Algarve bane i Portugal.

Æren af at køre den første test i McLaren Mercedes MP4-24 raceren tilfaldt teamets mangeårige testkører Pedro de la Rosa, som kørte 18 omgange på den 4687 meter lange bane.


Pedro de la Rosa, længst til venstre, fik æren af at køre de første kilometer i den nye McLaren Mercedes MP4-24 racer.
(Foto: McLaren)

Dagens hurtigste tid satte Pedro de la Rosa på sin 13. omgang, da han kørte tiden 1:28,719.

McLaren teamet og Pedro de la Rosa fortsætter testkørslerne på Algarve banen mandag og tirsdag.
Herefter er det planen at Lewishamilton skal teste i MP4-24 raceren om onsdagen, og torsdag bliver det så Heikki Kovalainen's tur.

AN  


Hop til top
Force India præsenterer ny bil i marts måned

Force India vil selvfølgelig præsentere deres nye bil, men det vil først ske i starten af marts måned. VMJ02 vil blive præsenteret i forbindelse med test på Jerez banen.

Sidste sæsons bundprop, Force India, har taget et radikalt skifte. Efter et par sæsoner med Ferrari motorer, vil Force India fremover anvende Mercedes motorer og gearkasser. Udover at udviklingen af den nye VMJ02 racer har taget tid, så har beslutningen om at skifte til Mercedes motorer og gearkasser også haft indflydelse på klargøringstiden.

Det betyder at Force India teamet først vil præsentere deres nye 2009 racer i forbindelse med en test på Jerez banen i starten af marts måned.

"Faktisk ikke. Vi har 6 dages test som jeg tror vil være nok. Desuden er vores faciliteter ved Silverstone helt up to date, så jeg tror at vi vil være klar til det første Grand Prix."

Desuden tror Vijay Mallay at Force India vil være i stand til at rykke frem til midterfeltet og markere sig der.

PDL  


 

Hop til top16.1.2009

Mulighederne snart udtømte for Sebastien Bourdais

Den mangedobbelte CCWS mester Sebastien Bourdais, fik ikke nogen prangende sæson i sin debut i Formel 1. Det blev dog bedre hen over året. Men hvad nu?

Sebastien Bourdais vil ikke vente ret meget længere på at Toro Rosso teamet bestemmer sig for hvem der skal have det ledige sæde i Toro Rosso teamet. Kampen om det ledige sæde foregår tilsyneladende mellem netop Sebastien Bourdais og den tidligere Super Aguri kører, Takuma Sato. Sebastien Bourdais ser sig også om efter andre muligheder, men det kniber med at finde ledige og til dels også attraktive sæder.

Sagen er nemlig den for Sebastien Bourdais, at han også har set sig om i USA, hvis det nu skulle glippe med Toro Rosso. Men mulighederne i mulighedernes land er ved at være udtømte. Hans tidligere team i CCWS som nu kører i Indy Car Series, Newman/Haas/Lanigan Racing, har netop annonceret en kører til deres ledige sæde. Team Penske havde også et ledigt sæde, men det er også blevet besat. Tilbage er stort set kun HVM teamet, som stadig mangler en kører.

PDL  


Hop til top
Toyota præsentation

Nu skal det være! Efter flere sæsoner uden sejre er det nu at Toyota skal slå igennem. Og teamet er klar med en racer som de mener er bedre end tidligere, og i øvrigt er teamet klar til en fremtid i sporten - uanset set om der er krise på verdensmarkedet.

Det er budskabet fra den japanske bilmastodont Toyota da de i går fremviste deres 2009-racer, TF109 i Køln. Og målsætningen er sat. "Vi ønsker at vinde vores første løb," siger John Howett. Teamet, der kom med i sporten i 2002, har været på podiet, men mangler stadig at betræde det øverste trin. Et mål som står meget højt hos Toyota, da deres ære står på spil. "Der er ingen undskyldninger: vi har chancen for at rykke vores potentiale indtil succes hvis vi gør vores arbejde ordentligt - men det er jo det samme hver sæson," siger Howett.

Teamet fortsætter igen med duoen Trulli og Glock. Et valg som de er meget glade for. "Vi er meget glade for både Jarno og Timo fordi de har den perfekte balance af erfaring og ungdom. Det er meget tilfredsstillende at se den stærke samarbejdsånd mellem de to i sidste sæson og der er ingen tvivl om at det var en vigtig faktor i at vi gjorde fremskridt," siger han videre.

Yderligere har teamet forlænget samarbejdet med hovedsponsoren Panasonic og føler sig fortsat finansielt godt rustet til den fremtidige indsats i Formel 1. I flere sæsoner har netop Toyota været rygtedes til at have det klart største budget.

Nu udestår så flere tests hvor det vil vise sig om TF109 har potentialet som en vinderkombination i 2009.

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk