Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
21.1.2010
 Schumacher overtroisk?
 
20.1.2010
 "Nick Heidfeld? - Nej tak"
 

Hop til top21.1.2010

Schumacher overtroisk?

Michael Schumacher må være mere end almindelig overtroisk idet han har bedt om at få det startnummer som Nico Rosberg ellers er blevet tildelt. Graver man lidt i statistikken må man give Michael Schumacher ret. Spørgsmålet er om han får lov til det af FIA som skal godkende kørernes startnumre. Et ulige tal vil passe Michael Schumacher ganske godt.

Mercedes teamet har fået en anmodning fra Michael Schumacher som gerne vil have Nico Rosbergs startnummer. Da det drejer sig om to nye kørere i teamet og der først blev underskrevet kontrakt med Nico Rosberg, var det for så vidt ganske naturligt at han fik det første ledige startnummer - nemlig nr. 3. Men det vil Michael Schumacher gerne have ændret. Umiddelbart bygger det på overtro.

Graver man lidt i statistikken vil det være til fordel for Michael Schumacher. Sagen er nemlig den at de 7 gange at Michael Schumacher har vundet et mesterskab, har han kørt med et ulige nummer. Én gang med nr. 3 - én gang med nr. 5 - og fem gange med nr. 1.

Det er en side af overtroen. Ser man lidt dybere i statistikken kan man se at en bil med nr. 4 aldrig har vundet et verdensmesterskab. Ydermere har en bil med nr. 4 i de seneste 10 år kun vundet 7 Grand Prix sejre.

Mercedes GP vil i næste uge præsentere teamet og 2010 bilens udseende. Det ventes dog at bilen i sig selv først bliver vist for offentligheden i forbindelse med teamets første test i februar.

PDL  


 

Hop til top20.1.2010

"Nick Heidfeld? - Nej tak"

Den efterhånden noget erfarne tyske Formel 1 kører, Nick Heidfeld, er så småt ved at have tyndet ud i det muligheder han og hans management måtte have udpeget som umiddelbart mulige. Senest har Toro Rosso teamet sagt nej tak til tyskeren, der efterhånden ikke har ret mange muligheder tilbage for et sæde i Formel 1.

Toro Rosso har umiddelbart et ledigt sæde, men det skal ikke besættes af Nick Heidfeld. Så tydelig er meldingen fra Helmut Marko fra Toro Rosso teamet. Der er flere årsager til fravalget af Nick Heidfeld.

Som et Red Bull juniorteam, så er der trods alt visse begrænsninger økonomisk, som Helmut Marko og især Franz Tost er ansvarlig for. Og så ligger det vel også i kortene, at et juniorteam ikke skal have alt for erfarne kørere. Snarere er det vel sidste trin - i dette tilfælde Red Bull - i talentudviklingen.

Nick Heidfeld må altså se sig om efter andre græsgange hvis han forsat vil have et sæde. Et sæde som der efterhånden højest kan stå test- og reservekører på.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk