Ford Racing har anmeldt et team, der består af kørere, som har vundet det Engelske Formel Ford Mesterskab efter Jason Watts mesterskab i 1994, og som alle nu er på vej mod højere mål. Kristian Kolby, som vandt det prestigefulde mesterskab i 1996, vil som teamkammerater få den belgiske Formel 3000 kører Bas Leinders, der vandt i 1995 - året før Kristian, - og den hollandske kører Jacky Van der Ende, der vandt i 1997. Formel 1 kørerne David Coulthard og Johnny Herbert deltager også i løbet.
"Da Ford bad mig om at køre for deres team, var jeg mere end villig til at deltage", udtaler Kristian. "Jeg skal faktisk dagene før løbet teste i Jerez (Spanien) for mit Formel 3000-team, DAMS, så jeg bliver nødt til at finde en passende flyforbindelse for at kunne nå det. Det vil selvfølgelig blive lidt hektisk, men da det er til et godt formål, håber jeg på, at vi vil kunne køre mange penge ind til Jason. Desværre må jeg så samtidig melde afbud til DASUs årsfest, der også holdes på lørdag. Jeg har altid ønsket at komme til at køre sammen med Jason i Formel 3000, men det blev desværre ikke tilfældet. Nu håber jeg kun på, at jeg selv vil kunne få lige så gode resultater i Formel 3000, som han har fået. De danske internationale racerkørere kan tælles på een hånd, og jeg er sikker på, at vi alle er mere end glade for at vi kan være med til at samle penge ind til Jason," siger Kristian.
Jasons gode venner Jan Magnusen og Nicolas Kiesa deltager også, begge anmeldte af Pegeout Danmark.
I denne uge har Kristian været til "seatfitting" i Frankrig hos DAMS, og er ved at gøre sig fysisk og psykisk klar til det meget intensive testprogram, som teamet og han har planlagt, før det første løb der finder sted i begyndelsen af April måned.
"Desværre var Le Mans Cadillac bilerne endnu ikke leverede til teamet, derfor fik jeg ikke seet, endsige prøvet dem ved dette besøg." Slutter Kristian Kolby.
Hans Kolby Hansen
FIA's beslutning er taget ud fra flg. 3 ulykker i 1999.
Pkt. 1: ACO tillod at Mercedes stillede op med 3 biler, efter Mark Webber
havde flippet rundt to gange under træningen.
Pkt. 2: Redningens folkene var meget lang tid om at nå frem til Peter
Dumbreck's forulykkede Mercedes under løbet - Dette mener FIA er meget
kritisabelt, men ACO undskylder det med dårlig kommunikation.
Pkt. 3: Det er blevet voldsom kritiseret, den måde hvorpå officials
fjernede Martin Brundle's skadede Toyota. Der blev ikke flaget med gult i
ulykkedes omrpdet, og derfor kørte alle biler maximum speed(over 200
km/t), og dermed kæmpe risiko for det involverede redningspersonel.