Blair Racing deltager i 2002 IRL serien med et Dallara chassis og en Chevrolet motor.
Teamets køre bliver den 31 årige Alex Barron.
McLaren Engines raceren bliver udstyret med en på 3,5 liter Chevrolet V8 motor. Motoren trækker maksimalt 10.700 o/m og yder ca. 650 HK. Bilen debutere den 2. marts ved Grand Prix of Miami.
McLaren Performance Technologies har tidligere udviklet biler for Bruce McLaren Motor Racing, og i den forbindelse fået et godt forhold til General Motors. Det var også GM motorer der sad i McLarens Can-Am racerne i sin tid.
McLaren Engines's motorer, har igennem historien, høstet mange flotte sejre. De har bl.a deltaget i Indianapolis 500 racet siden slutningen af 60'erne, og den første sejr kom i 1973 hvor Johnny Rutherford's vandt løbet. Han gentog sin succes i 1976.
McLaren havde senest succes i Indianapolis 500 løbet, da en Pancho Carter racer erobrede pole position i 1985, med en McLaren Engines Buick motor.
Men allerede i 1971 vandt McLaren Cars (en del af TAG McLaren) Indianapolis 500 løbet, med en McLaren/Offy. Chaufføren hed Peter Revson, som i øvrigt kom til at køre Formel 1 for TAG McLaren i 1973, og i den sæson vandt han to Grand Prix løb (England og Canada) i en McLaren M23.
Samarbejdet med GM Racing har også ført til at McLaren Engines delvist er med på Le Mans i år, idet de er med til at udvikle og forbedre den motor som er placeret i den ny Cadillac Northstar Prototype.
Manning fortsætter som testkøre hos BAR F1 teamet i 2002, dog vil de fleste test kilometer blive kørt af Anthony Davidson, og Manning kan så koncentrere sig om F3000 og i den forbindelse forhandler han i øjeblikket med Super Nova og det ny PSM Racing Line team.
Manning kørte sidste år for det Russiske Arden Team, men den plads er nu overtaget af Tomas Enge. Manning er ikke nervøs for at komme ind i et helt nyt team, da alle stort set starter fra scratch i år. I år introduceres der nemlig et ny chassis som hedder Lola B2/50 som alle skal bruge.