Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.1.1998
 Første test for Prost AP01
 McLaren lancerer MP/13 d.5 Februar
 
22.1.1998
 Williams i pengenød?
 Barcelona test
 Ny crash test kan blive problem for små teams
 Tarso Marques frigjort fra Minardi kontrakt
 Mansell mister kørekortet
 

Hop til top23.1.1998

Første test for Prost AP01

Prost teamet har kørt den første officielle test i den nye 1998-model i Barcelona. Teamet var ikke bekymret om tiderne men var mere interesseret i at få gennemtestet de nyeste dele af vognen; især motoren og den nye gearkasse.
Efter at have kørt 23 omgange sagde Olivier Panis: "Det er en god vogn men den er endnu ikke færdig. Jarno Trulli udtalte at han var imponeret over den nye Peugeot A16 motor.


Hop til top
McLaren lancerer MP/13 d.5 Februar

McLaren, som endnu ikke har lanceret deres 98-model, har heller ikke testet i denne uge. Teamet planlægger at teste i næste uge med 97-modellen. Teamet vil især koncentrere sig om at teste dækkenes ydelse under forskellige forhold. McLaren har skiftet til Bridgestone så teamet har meget at lære med de nye dæk.
 

Hop til top22.1.1998

Williams i pengenød?

Fordi Renault har forladt formel 1, er Benetton og Williams nu nødt til at købe deres motorer. Frentzen har udtalt at budgettet er stramt i år netop på grund af motorindkøb. Williams har ikke fået yderligere sponsorer til at hjælpe med at betale for motorerne. Der er dog ingen rygter om underskud i teamet.


Hop til top
Barcelona test

Ferrari var med igen da de største teams samledes for at test på Catalunya, Barcelona.
Ferrari har arbejdet på nogle problemer med gearkassen men mener at have løst problemerne med softwaren som skulle tilpasses 98-modellen.
Begge Williams-kørere lå 1 & 2 i den første test. Efter dem kom Damon Hill som var meget begejstret for at komme ud og køre igen: "Det er vidunderligt at føle andrenalinen pumpe efter en så lang pause. Jeg må indrømme at jeg var en smule nervøs da jeg først satte mig i bilen. Mange ting er ikke som jeg er vant til, f.eks styresystemet, så jeg var spændt på at se hvordan det ville føles efter så mange måneders fravær. Men efter to omgange er man tilbage i rutinen. P.g.a. de nye regler, har bilen mindre vejgreb end sidste år men den er stadig fantastisk at køre.


Hop til top
Ny crash test kan blive problem for små teams

7 teams kæmper med de nye regler som kræver endnu bedre beskyttelse af køreren. Kravene består i en stærkere front, styrtbøjle og side-kollision test. Det er især side-kollisionstesten som volder problemer. Nogle formel 1 eksperter mener at adskillige teams vil bruge meget tid på bare at få vognen godkendt; især de teams som ikke er helt klar med deres modeller.
Sidste år verserede der et rygte om at Stewart grand prix sendte deres racer til crash test 3 gang før den endelig blev godkendt.


Hop til top
Tarso Marques frigjort fra Minardi kontrakt

Tarso Marques er nu frigjort fra sin Minari kontrakt. Brasilianeren kørte for det italienske team sidste sæson. Flere teams uden for formel 1 har udtrykt interesse for Marques og forhandlinger menes at være på vej. Marques har udtrykt sin tak til Giancarlo Minardi. "Han har gjort meget for mig"


Hop til top
Mansell mister kørekortet

Det rygtes at Nigel Mansell har fået inddraget sit kørekort for 6 måneder efter at han blev taget i en fartkontrol med 90 miles/timen (=145km/timen). Denne fart blev kørt i Mansells Bentley - en bil til 200.000 pund. Inddragelsen forhindrer også Mansell i at deltage i nogen form for racerløb da et kørekort er påkrævet til dette.
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk