Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
23.1.1999
 Hvem skal styre udviklingen?
 Tests i februar
 Argentina ude af F1kalenderen
 
22.1.1999
 Lauda: Schumacher på vej væk
 

Hop til top23.1.1999

Hvem skal styre udviklingen?

Selvom Bridgestone er eneherskende i Formel 1 fra 1999 vil japanerne fortsat bruge ressourcer på at udvikle dækkene igennem sæsonen. Men problemet er at alle vil være med til at præge udviklingen. Sidste år var det især McLaren der var toneangivende i udviklingen af Bridgestones dæk, men Ferrari har også fået garanti for at de også vil få en væsentlig indflydelse. Ifølge Bridgestone er det FIAs hensigt at de to forreste teams i VM-stillingen skal være ansvarlige for udviklingen. Men det er et forslag som stort set alle andre teams er stærke modstandere af. Men som historien mange gange har vist vil det altid være de store teams der sætter dagsordenen - også i udviklingen af dæk.
BB  


Hop til top
Tests i februar

Så er der godt seks uger til at det første Formel 1-løb i 1999 finder sted, og det betyder at der er stor aktivitet hos de forskellige teams. Efter at Bridgestone er blevet enerådende i Formel 1 med hensyn til leverancer af dæk har de udvalgt tre testsessions som officielle tests:
Den 3. og 4. på Silverstone
Den 8. til 11. på Circuit de Catalunya, og
Den 22. til 24 på Silverstone.
BB  


Hop til top
Argentina ude af F1kalenderen

Det synes for øjeblikket mest sandsynligt at Argentina mister dets Grand Prix, da det ikke er lykkedes for arrangørerne at nå til enighed med Bernie Ecclestone om de økonomiske betingelser.

Løbet i Argentina var oprindeligt lagt ind som reserve; men fik en ny chance, da Kinas Grand Prix blev droppet som følge af problemer med infrastrukturen omkring Zhuhai banen.

Det er nu dukket op, at det aldrig er lykkedes at løse problemer med økonomien for løbet af arrangørerne og i flg. Patrick McNally, Bernie Ecclestones specielt udsendte, er løbet " ikke en finansiel mulighed"

Det vides ikke, om Tueros meddelelse fra forleden om at kvitte Formel 1, har noget med sagen at gøre eller hvad der skal ske med den tomme plads i kalenderen.

KLH  


 

Hop til top22.1.1999

Lauda: Schumacher på vej væk

Den tidligere verdensmester Niki Lauda har i de seneste måneder kritiseret Ferrari for ikke at levere racere der er gode nok til at vinde VM og holdt teametbossen Jean Todt ansvarlig for det. Der skal her lige tilføjes at Lauda og Todt ikke rigtig har været perlevenner, så det er måske især der skoen trykker. Nu forudser østrigeren at teamets absolutte topkører Michael Schumacher måske vil søge andre græsgange hvis det viser sig at Ferrari'en er skyld i at han ikke vinder sin tredje VM-titel i 1999 og han spår at det derefter bliver mere end almindelig svært for teamet at nå tilbage til toppen af Formel 1. Hovedpersonen for disse udtalelser, Michael Schumacher har dog bekræftet at han fortsat har tiltro til at teamet kan levere en god racer, selvom han mener at der er chancer for at sæsonen 1999 måske bliver en gentagelse af den forgangne sæson - men at det bliver i mere lige materiel. Som eventuelle outsidere til sejre i enkelte løb ser han Williams og Jordan som den værste trussel, men ikke i det samlede VM-regnskab.
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk