| BB
British American Racing Honda team, er i gang med at undersøge hvorfor den
bagerste affjedring forleden dag brød sammen på den nye BAR003, og sendte
racen ind i dæk barrieren, da man testede i Valencia. Det var den
tidligere verdensmester Jacques Villeneuve som kørte raceren, og han slap
fra uheldet uden skrammer. Team Chef Craig Pollock siger " Det er os
meget magtpåliggende at finde fejlen, og at sikre os at alting fungerer
110% "
BAR teamet vil ikke teste mere, før man har præsenteret den nye
racer på fredag.
BKP
Den tidligere Benetton kører Alexander Wurz, fandt sin livs kærlighed hos
sin tidligere arbejdsgiver. Alexander bor i dag sammen med Julia Horden,
som p.t. arbejder på Benettons presse kontor. Den 1. februar forlader
Julia Horden Benetton, for at åbne sit eget reklamefirma i Monaco.
Julia Horden begyndte at arbejde for Benetton i 1999 som freelance, men op
til 2000 sæsonen, blev Julia tilbudt en fastansættelse i teamet, men dette
samarbejde slutter med udgangen af denne måned.
Tidligere var Alexander
Wurz forlovet med sin barndomskæreste Karin.
BKP
Det ser ud til at denne Formel-1 sæson, bliver en af de mest spændende i
mange år. Flere og flere bilfabrikanter involverer sig i Formel-1 sporten,
og det ser ud til at det ikke kun bliver en kamp mellem Ferrari og McLaren
i år. BAR teamet ser ud til at stå stærkt i år. Olivier Panis er
kommet til teamet, efter at han sidste år var testkører hos McLaren, og
viste under diverse test, at han kan køre stærkt, og at han er god til
udvikle racen.
Teamchef Craig Pollock tror da også at Olivier Panis vil
gøre det godt i år, men han tror også at Jacques Villeneuve er den eneste
der reelt kan slå Michael Schumacher, hvis de har det samme materiel.
Pollock tror at Villeneuve kan blive Schumachers overmand
Selvom Pollock og Villeneuve er meget gode venner, også uden for banen, så
ved Pollock godt at det er i år at der skal ske noget. Hvis teamet ikke
lever op til Villeneuves ambitioner i år, så skal de ikke regne med at
Villeneuve er at finde i teamets racer næste år. " Det kan godt være at
nogen vil beskylde mig for at være forudindtaget, med jeg ved hvad Jacques
kan og hvad han er i stand til. Han kan slå Michael, hvis de er i ens
racere. Det er ikke bare hans evner, men også hans indstilling til sporten
der gør ham i stand til at slå Michael. Villeneuve lader sig ikke skræmme
som så mange andre kører, når de ser den røde racer. Den eneste måde jeg
kan bevise min påstand, er at give Villeneuve en racer som er lige så god,
og kan vi ikke gøre det, så skal vi ikke regne med at kunne beholde
Villeneuve, men så har vi heller ikke fortjent at have sådan en god kører
i teamet." siger Craig Pollock
BKP
Sauber teamet er ved at lægge den sidste hånd på den nye racer. På torsdag
skal den nye Sauber racer nemlig præsenteres. Som så mange andre teams i
år, har Sauber valgt at spare penge på en storslået præsentation, og i
stedet for bruge pengene på udvikling af bilen. Nick Heidfeld har
allerede været ude og prøve den nye racer, og de første meldinger har
været meget positive. Ifølge Kimi Raikkonen, så har den nye racer
potentiale til at gøre det godt.
" Denne racer er den bedste teamet
nogen sinde har bygget, og indtil videre og ud fra de tests vi har kørt,
så ser det ud til at vi vil kunne tage et stort skridt frem i den rigtige
retning, og have muligheden for at score nogle flere point i år." siger
Ifølge Kimi Raikkonen.
Med den nye racer håber Sauber at kunne komme
væk fra den tunge ende, og komme længere frem på gridden.
BKP
Jaguar Racing team har nu fundet grunden til Eddie Irvines uheld ved
sidste uges test i Valencia. Et gasspjæld havde sat sig fast. Eddie Irvine
var selv i stand til at gå fra ulykken, men havde slået armen, men slap
ellers billigt fra ulykken. Jaguar har repareret raceren, og Luciano
Burti skal nu teste i raceren.
BKP
22.1.2001
Efter gårsdagens uhyggelige ulykke som ramte Luca Badoer, er der kommet nogle kedelige rappporter om italienerens tilstand.
Ifølge rapporter, har han mistet hukommelsen ved sammenstødet, og har smerter i nakken efter det voldsomme sammenstød. Derudover har Badoer også fået skader i ansigtet. Den seneste melding - her sidst på eftermiddagen - er at Badoer har brækket den syvende rygvirvel. Andre rapporter indikerer at der er sket et mindre brud ved nakken, og således kendes ikke skadens omfang.
Badoer bliver overført til et hospital i Italien, hvor hans tilstand bliver fulgt meget tæt. Alt efter den fysiske skades omfang, vil han mindst være ude i en måneds tid.
Ferrari har på grund af uheldet, aflyst dagens test i Barcelona, for at undersøge hvad der er gået galt. Således bliver testen først genoptaget når fejlen er blevet identificeret og rettet.
Vi håber at Badoer kommer sig efter det uhyggelige uheld.
BB
Den første 2001 model fra Ferrari er netop færdigbygget. Det er igen en model som man forventer sig meget af. Muligheden for det tredje verdensmesterskab i træk, har motiveret teamet yderligere og forventningerne må være i top.Ferrari forsætter den lidt mærkværdige nummerering af bilerne. Kodenavnet for det første eksemplar, 652, bliver 206. Bilen vil nu blive klargjort til præsentationen den 29 januar i Maranello. Imens forsætter diverse tests. Den nye motor bliver prøvet af i prøvebænken, mens kørerne opholder sig i Spanien for at teste der. Og indtil videre har det forløbet til alles tilfredshed. Kun et enkelt problem har man haft, det var en fejl i det hydrauliske system.
PDL
Så er der atter gang i testkørslerne på Circuit de Catalunya uden for Barcelona. Og i går (søndag) var McLaren, Ferrari og Arrows på banen.
Til dagens test var der let overskyet, luft temperatur på 10 - 15 C og bane temperatur på 12 - 20 C.
For Ferrari teamet gik det ikke så godt, efter 11 omgange kørte Luca Badoer galt for enden af langsiden, og han blev straks fløjet på hospitalet. Han er dog i følge teamet foreløbige oplysninger ikke kommet noget alvorligt til.
Men Ferrari teamet hat indstillet deres testkørsler indtil tirsdag.
Arrows teamet havde også problemer, har var det deres traction control der drillede, og af den grund nåede Pedro de la Rosa aldrig at få tage tid på en omgang. Tre gange fik han de røde flag frem, når han racer var stoppet ude på banen.
McLaren testede med David Coulthard og Alexander Wurz. Og heller ikke her var man forskånet for problemer, i det David Coulthards racer fik motorproblemer.
Søndagens tider:
|
Plac. | Kører | Team | Tid | Omg. |
|
1 | David Coulthard | McLaren | 1:20,468 | 46 |
2 | Alexander Wurz | McLaren | 1:20,797 | 38 |
3 | Luca Badoer | Ferrari | 1:22,926 | 11 |
|
4 | Pedro de la Rosa | Arrows | - | - |
|
Arrows og McLaren fortsætter testkørslerne i dag.
AN
Så blev der booket endnu en dato til præsentation af 2001-racere. Den 7. februar præsenterer McLaren-Mercedes deres nye MP4-16 - det sker i Valencia.
Raceren præsenteres samtidig med at der testes, og dermed holder McLaren stilen som de fleste andre teams, ved at afholde en meget anonym præsentation. Teamets tre kørere - Mika Hakkinen, David Coulthard og den nye testkører Alexander Wurz vil være til stede, sammen med topfolk hos McLaren og Mercedes.
BB
Michael Schumacher er flere gange blevet sat i centrum, bl.a. på grund af hans kørestil. Han refererer bl.a. til hvordan man kørte tidligere, når han skal forsvare sin kørestil.Men måske er han ikke så vild med den måde man praktiserede Formel 1 løb på tidligere. I hvert fald har han til flere blade givet udtryk for, at han er glad for, at han ikke kørte i -70'erne.
"Jeg tror ikke at jeg kunne have kørt dengang. Det var så farligt, at jeg ikke ville have haft nogen glæde ved at køre."
Spørgsmålet om han kunne have kørt dengang, kom frem da han blev spurgt om en sammenligning af sikkerheden dengang og nu, hvor der bl.a. blev refereret til Jody Scheckter, som var Ferraris sidste verdensmester. Og i forhold til lyst contra motivation i fodbold, som han også er en ivrig udøver af: "Jeg er faktisk mere nervøs for at spille fodbold end at køre i Formel 1. Det lyder måske lidt tosset, men det er simpelthen, fordi jeg ikke kan præstere det samme. Når jeg spiller fodbold, kan jeg få tunnelsyn, og på en eller anden måde, kræver fodboldspillet mere opmærksomhed. For at kan præstere noget i en sport, må man være opmærksom på mange ting omkring dig selv, såsom at tænke på strategi. Jeg har ikke mulighed for eller evner til at gøre det i forbold."
Ved interviewet blev Michael Schumacher også spurgt, om han anser sig selv for at være verdens bedste kører. Til det svarede han:
"Jeg formoder det, men på den anden side set, så har jeg altid sagt til mig selv, at der et eller andet sted, er en der er endnu bedre end jeg, vedkommende har bare af forskellige årsager, aldrig fået chancen til at vise det."
PDL
I en tid hvor flere teams har oplevet personale afgang og tilgang, med en vis uro til følge. Eksempelvis Jordan, Prost og Arrows har oplevet mange ændringer.Hos Ferrari oplever man også ændringer, men det er rent interne ændringerne der finder sted. Nigel Stepney, som en overgang blev sat i forbindelse med Jaguar, bliver hos Ferrari, og er blevet forfremmet til løbschef, efter at han i mange år har været chefmekaniker. Den nuværende teamchef, Stefano Domenicali forflyttes til logistikafdelingen, som han fremover skal lede. Ignazio Lunetta, som i øjeblikket beklæder en stilling som chefingeniør, skal fremover lede Ferraris R&D afd.
PDL
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk