Hans Stuck, tidligere kører i Formel 1 og DTM spår Alesi en god tid i DTM. Efter en omstillingsperiode vil Alesi klare sig rigtig godt, spår Stuck. Hans Stuck har selv taget samme tur som Alesi. Efter at han stoppede i Formel 1, kom han tilbage til tysk motorsport og DTM med stor succes. Nu vil Alesi opleve det samme mener Hans Stuck.
"Jeg vil sige at Alesi er klar når de andre liner op til start. Vi ved alle at han har talentet til at køre meget stærkt i næsten alt hvad han sidder i, og jeg tror at han er kører som hurtigt vil kunne tilpasse sig, måske endda endnu bedre end brødrene Schumacher. En Formel 1 bil er en meget stiv konstruktion - ligesom en gokart - hvorimod en touringcar er meget mere blød og rullende. Man skal arbejde meget mere med dækvalg og bruge dem rigtigt. På et tidspunkt i ens karriere når man et punkt hvor man er nødt til at komme et andet sted hen, man kan ikke køre i Formel 1 til evig tid. Jeg tror at Alesi har valgt det rigtige tidspunkt til at skifte. Jeg tror også at han vil nyde dette, da han har den rigtige holdning og talent, ikke mindst har han stadig benzin i blodet, så har man den rette mentalitet er dette også sjovt. Jeg er sikker på at var han hos McLaren eller Williams, ville han stadig være i stand til at vinde."
Det bliver spændende at følge Alesi i hans nye omgivelser. Hans tilstedeværelse vil øge opmærksomheden på DTM.
Tomas Scheckter testede i denne weekend for den tidligere Formel 1 kører og Indy 500 vinder Eddie Cheever, som nu har sit eget IRL team. Tomas Scheckter blev fyret hos Jaguar som testkører sidste år efter nogle besøg i de røde lygters kvarter. Nu er blikket rettet mod USA og de muligheder der kan byde sig der.
I denne weekend skulle der testes kort på Indianapolis banen og så fløj man til Las Vegas. Ikke for at spille men for at teste på Las Vegas Motor Speedway. Efter testen var Eddie Cheever ovenud glad for forløbet.
"Vi tester i Las Vegas for det er fin og god bane med gode faciliteter. Jeg ser frem til den dag vi kommer tilbage hertil for at køre. Vi gør nu klar til den næste test som vil blive den 6 februar. Den starter på Fontana og vi forsætter derefter til Phoenix. Vi har i denne weekend arbejdet med motorudvikling sammen med Nissan, og vi har også testet nogle dele for Dallara. Vi skal bare samle så meget information som muligt. Vi har også haft Tomas Scheckter til test. Han har nogle ambitioner om Formel 1. Testen gik fint hele vejen igennem."
Blair Racing deltager i 2002 IRL serien med et Dallara chassis og en Chevrolet motor.
Teamets køre bliver den 31 årige Alex Barron.
McLaren Engines raceren bliver udstyret med en på 3,5 liter Chevrolet V8 motor. Motoren trækker maksimalt 10.700 o/m og yder ca. 650 HK. Bilen debutere den 2. marts ved Grand Prix of Miami.
McLaren Performance Technologies har tidligere udviklet biler for Bruce McLaren Motor Racing, og i den forbindelse fået et godt forhold til General Motors. Det var også GM motorer der sad i McLarens Can-Am racerne i sin tid.
McLaren Engines's motorer, har igennem historien, høstet mange flotte sejre. De har bl.a deltaget i Indianapolis 500 racet siden slutningen af 60'erne, og den første sejr kom i 1973 hvor Johnny Rutherford's vandt løbet. Han gentog sin succes i 1976.
McLaren havde senest succes i Indianapolis 500 løbet, da en Pancho Carter racer erobrede pole position i 1985, med en McLaren Engines Buick motor.
Men allerede i 1971 vandt McLaren Cars (en del af TAG McLaren) Indianapolis 500 løbet, med en McLaren/Offy. Chaufføren hed Peter Revson, som i øvrigt kom til at køre Formel 1 for TAG McLaren i 1973, og i den sæson vandt han to Grand Prix løb (England og Canada) i en McLaren M23.
Samarbejdet med GM Racing har også ført til at McLaren Engines delvist er med på Le Mans i år, idet de er med til at udvikle og forbedre den motor som er placeret i den ny Cadillac Northstar Prototype.