Hos Williams arbejdede Gene og Montoya videre - og Marc Gene viste god form, ved på dagen at være hurtigere end Montoya. Den spanske kører jagter det sæde som Montoya forlader ved udgangen af denne sæson. Og det var slet ikke så dårligt at teamchef Frank Williams så med fra sidelinjen i dag!
Hos Toyota fik man et større boost, idet raceren viste mere holdbarhed på en dag hvor Panis blandt andet arbejdede med opsætning. Samtidig kørte også Ryan Briscoe over 100 omgange, så Toyota fik masser af kilometer i deres racere.
BAR vendte tilbage på jorden med mere realistiske tider, efter at have sat rekord i går. Jenson Button fik ikke mange omgange, da Honda-motoren satte ud for fuld musik. Og for at gøre ondt værre, så fik BARs testkører Anthony Davidson også problemer med motoren - det er ikke første gang i vintertestene at Honda har haft problemer med motorerne, og det lover ikke godt for BAR hvis det skal være deres akilleshæl allerede!
Testtider fra Barcelona - fredag den 23. januar 2004
Nr. | Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
1. | Fernando Alonso | Renault | 1:15,433 | 74 |
2. | Luca Badoer | Ferrari | 1:16,046 | 82 |
3. | Michael Schumacher | Ferrari | 1:16,182 | 99 |
4. | Marc Gene | Williams-BMW | 1:16,190 | 74 |
5. | Juan Pablo Montoya | Williams-BMW | BB 22.1.2004 Barcelona test - onsdagWilliams fortsætter med rekordtempo i Barcelona - og igen var de to kørere i front i den nye FW26-racer. Belgieren Bas Leinders kom også i aktion - og han fik en ret dårlig start på sin Formel 1-oplevelse!I det forholdsvis varme vejr i Spanien - 17 grader, kunne der køres godt til. Fernando Alonso sluttede igen på 3. pladsen, men kørende i en opdateret 2003-racer. Trulli fortsatte i den nye racer, der havde et enkelt problem undervejs. "Det var en ny opmuntrende dag for teamet. Jarnos kørsel blev afbrudt af et teknisk problem, men vi fik yderligere 320 km. samt nogle længere stints," siger Pat Symonds. Williams havde endvidere Nico Rosberg med som tester, og han markerede sig pænt på dagen. Hos Ferrari fortsatte Badoer og Barrichello deres arbejde. I dag, torsdag kommer Michael Schumacher på banen for første gang i år. Sauber havde Felipe Massa i raceren med en 8. plads på dagen. Der var dog nogle problemer undervejs. "Desværre kunne vi ikke få vores Bridgestone-dæk til at arbejde så godt," siger Massa. Han glæder sig dog over at raceren er meget holdbar - på dagen testede de forskellige typer vinger. Flere af de nye racere var også på banen - Toyota og Jaguar. At dømme ud fra tiderne, har de virkelig langt op. Da Matta havde dog en lidt bedre dag end i går, og også Klien fik en god portion omgange i den nye R5-racer. Og så var der Bas Leinders. Eddie Jordan må vist overveje om han vil tage imod penge for at lade håbefulde kørere teste for sig. Tirsdag var det Glock der placerede raceren i muren - og det ville Leinders også forsøge sig med. Han satte dog en kedelig rekord. Første omgang - og seks sving henne satte den belgiske kører Jordan EJ13-raceren af. Sikke en debut! Jordan mekanikerne kom på overarbejde, men fik en racer klar til Leinders om eftermiddagen. Men mon ikke det er sidste gang han har testet for Jordan? Testtider fra Barcelona, onsdag den 21. januar 2004
|