Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
24.1.1998
BMW i år 2000
Fransk grand prix måske på kalenderen
F300 tilbage til fabrikken
23.1.1998
McLaren lancerer MP/13 d.5 Februar
Første test for Prost AP01
24.1.1998
BMW vender tilbage til formel 1 i år 2000. Dér vil de forsyne Williams med en V10 motor. Markedschef Karl-Heinz Kalbfell har allerede udtalt: Vi skal nok vise verden hvem der er nr. 1"Efter en undtagelseslov som blev vedtaget i Frankrig i dag, er der måske chancer for at det franske grand prix bliver afholdt alligevel. Grand prix'et var ellers blevet aflyst fordi FIA krævede alle TV-rettighederne selvom den franske lovgivning siger at lokale tv-stationer altid har ret til at sende nationale sportsbegivenheder.
Sportsministeren Marie-George Buffet udtalte at det franske grand prix nu kan afholdes uden problemer. FIA har endnu ikke kommenteret sagen.Efter gårdagens test i Jerez har Ferrari sendt F300 modellen tilbage til fabrikken efter det blev opdaget at den varme udstødning foran hjulophænget skadede bilen. Schumacher sagde at han håbede at problemet ville være løst inden onsdagens test i Fiorano. Ferrari har ikke aflyst nogle tests som følge af problemerne.
Hvis F300 ikke bliver hurtigt klar, vil Irvine teste dæk i 97-modellen, F310B.
23.1.1998
McLaren, som endnu ikke har lanceret deres 98-model, har heller ikke testet i denne uge. Teamet planlægger at teste i næste uge med 97-modellen. Teamet vil især koncentrere sig om at teste dækkenes ydelse under forskellige forhold. McLaren har skiftet til Bridgestone så teamet har meget at lære med de nye dæk.Prost teamet har kørt den første officielle test i den nye 1998-model i Barcelona. Teamet var ikke bekymret om tiderne men var mere interesseret i at få gennemtestet de nyeste dele af vognen; især motoren og den nye gearkasse.
Efter at have kørt 23 omgange sagde Olivier Panis: "Det er en god vogn men den er endnu ikke færdig. Jarno Trulli udtalte at han var imponeret over den nye Peugeot A16 motor.
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk