Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
25.1.2010
 Nick Heidfeld stadig i Formel 1
 Massa tilfreds efter Barcelona test
 
23.1.2010
 Et af de mest omtalte Formel 1 sæder er nu besat - Jaime Alguersuari skal køre for Scuderia Toro Rosso
 Williams med helt ny bil i 2010
 

Hop til top25.1.2010

Nick Heidfeld stadig i Formel 1

Nick Heidfeld med kælenavnet "QuickNick" får ikke et Grand Prix sæde i 2010. I stedet er det blevet til et job som test- og reservekører for Mercedes. Det er i hvert fald den seneste udmelding fra hans egen manager, Andre Theuerzeit. Dermed kommer Nick Heidfeld til at være endnu en tysk bestandel i det rent tyske Mercedes GP team.

Ifølge Nick Heidfelds egen manager, Andre Theuerzeit, så er der lavet aftale med Mercedes GP om at Nick Heidfeld i den kommende sæson skal være test- og reservekører i teamet. Dermed bliver kørersiden i teamet rent tysk. Som bekendt er Nico Rosberg og Michael Schumacher de kørere der skal forsvare de tyske farver for teamet.

Nick Heidfeld har i lang tid været på jagt efter et nyt sæde efter at BMW solgte sit Formel 1 team til den tidligere ejer, Peter Sauber. Peter Sauber ønskede dog ikke længere at gøre brug af Nick Heidfeld, der siden har jagtet et sæde. Flere teams har været på tale, men der intet kommet ud af diverse henvendelser og forhandlinger. Ikke før nu hvor Nick Heidfeld ifølge hans manager er kommet til Mercedes. Andre Theuerzeit har udtalt at Nick Heidfeld vil blive præsenteret senere i dag når Mercedes præsenterer deres nye lineup i Stuttgart.

PDL  


Hop til top
Massa tilfreds efter Barcelona test

I fredags var Ferrari køreren Felipe Massa igen tilbage bag rattet i en Ferrari racer. Det var dog en 2008 model med dæk fra GP2 serien der blev anvendt på grund af testforbudet i Formel 1. Efter testen var Felipe Massa ovenud lykkelig over at have fået finpudset formen og have siddet i en Formel 1 racer igen - omend at det var en ældre model.

Fredag var Felipe Massa tilbage i en Ferrari Formel 1 racer igen. Formålet var selvfølgeligt at få finpudset formen, og få lagt en masse kilometre bag sig. Og det må man sige at han gjorde.

Det blev til hele 90 omgange på Circuit de Catalunya og på en dag hvor det var perfekt vejr til at teste i. Felipe Massa var da også yderst tilfreds efter de mange omgange.

"Det var en perfekt måde at få optimeret min form på. Jeg er glad for igen at have siddet i en Formel 1 racer på en Grand Prix bane. Nu kan jeg næsten ikke vente på at komme i den nye model og vænne mig til den."

Efter planen vil Ferrari præsentere 2010 bilen på torsdag hvilket vil ske på Maranello banens anlæg. Første test vil blive kørt i Valencia d. 1. februar.

PDL  


 

Hop til top23.1.2010

Et af de mest omtalte Formel 1 sæder er nu besat - Jaime Alguersuari skal køre for Scuderia Toro Rosso

Det ledige sæde i Scuderia Toro Rosso teamet som teamkollega til Sebastien Buemi, er et af de sæder der har været flest rygter om og mest omtale om, måske lige undtaget Michael Schumachers come back til Formel 1 sporten.
Men nu skulle det være ganske vist: Jaime Alguersuari skal køre for Scuderia Toro Rosso i 2010 sæsonen.

Allerede i slutningen af oktober måned 2009 forlød det første gang at Jaime Alguersuari havde skrevet kontrakt Scuderia Toro Rosso teamet, som den ene af deres kørere i 2010.
Det blev dog hurtigt dementeret af begge parter, for blot få uger senere at blive nævnt som fakta igen. Derefter afviste teamet at der var tale om at Jaime Alguersuari skulle køre for dem.
Jaime Alguersuari fortsatte med korte mellem rum at udsende pressemeddelelser om at han havde en kontrakt med teamet, og lige så mange gang kom der dementi fra teamet - sådan gik næsten hele november og december 2009.

I går kom den så endelig, bekræftelsen på at Jaime Alguersuari nu er den ene af Scuderia Toro Rosso teamets to kørere til den kommende sæson.

Jaime Alguersuari debuterede i Formel 1 sammenhæng sidste sæson, hvor han fra Ungarns Grand Prix afløste Sebastien Bourdais, som på det tidspunkt blev 'fyret' fra Toro Rosso teamet. Ved debuten var han kun 19 år gammel, og han var dermed den hidtil yngste Formel 1 kører.

Med Toro Rosso kontrakten til Jaime Alguersuari er der nu tre spanske kørere i Formel 1 feltet, de to andre er den tidligere Formel 1 verdensmester Fernando Alonso der i år skal køre for Ferrari teamet, den anden er McLarens tidligere testkører Pedro de la Rosa der i år har skrevet kontrakt med BMW Sauber teamet.

AN  


Hop til top
Williams med helt ny bil i 2010

Williams teamet der mere eller mindre har ligget underdrejet i forhold til topteamene i flere år, lancerer en helt ny bil til 2010 sæsonen. 2009 modellen var vel en af de mest konstante biler over sæsonen, samtidigt med at den havde en rimelig god performance på alle typer af baner. Men ifølge Sam Michael, teamchef, så er der ikke meget genbrug over 2010 modellen. Den er udviklet på et helt blankt stykke papir på tegnebrædtet.

Sam Michael, teamchef hos Williams, tror på at 2010 sæsonen skal være en form for vendepunkt for Williams teamet. Han mener at Williams bilen i 2009 var noget af det mest konstante, især når man ser på de forskellige typer af baner. Williams bilen klarede sig for så vidt godt på alle typer af baner.

2010 modellen er dog ifølge Sam Michael, stort set helt ny. Efter den noget radikale reglementsændring til 2009 sæsonen på aerodynamikken, så har Williams teamet nærstuderet de opsamlede data og har nærlæst reglementet yderligere. Resultatet er ifølge Sam Michael at man har fundet frem til et noget mere aggrasivt aerodynamisk design som ifølge de foreløbige simuleringer, har givet store fordele i forhold til tidligere.

Sam Michael venter sig også meget af teamets to ny kørere i denne sæson. For Rubens Barrichellos vedkommende mener han, at Rubens Barrichello er en kører der vil se resultater. Hvilket nok hænger sammen med at Rubens Barrichello er i sin karrieres efterår når det gælder Formel 1. For Nico Hulkenberg er det ungdommens talent og mod der presser på. Sam Michael ser kombinationen af de to kørere som perfekt til 2010 sæsonen.

Williams teamet har ydermere øvet sig i pitstops. Som bekendt bliver det forbudt med brændstofpåfyldning under løb i 2010 sæsonen. Derfor har teamet øvet sig i dækskifte, og er nu nede på 3 sekunder. Enkelte gange har man været under, og det bliver sandsynligvis sat nye rekorder for dækskifte hen over sæsonen, efterhånden som alle teams får indøvet den nye praksis.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk