Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
26.1.2000
 Junqueira meget tæt på
 Benetton på rette vej
 Hvad nu Zanardi?
 BAR holder sig på jorden
 Ralf Schumacher glad for den nye FW22
 Jordan småtester
 2000 nyt højdepunkt for Herbert ?
 Barcelona test
 Ferrari igang igen
 Verstappen får endnu en chance
 
25.1.2000
 Jaguars R1 ryster støvet af !
 Slut med mundkurv
 Frank Williams gambler
 Button: Nej til McLaren
 McLaren klar den 3. februar
 Jackie Stewart trækker sig
 Sne i Barcelona
 Jaguar Release:
 Hakkinen i første test i år
 Williams har travlt
 Audi i Formel 1?
 

Hop til top26.1.2000

Junqueira meget tæt på

Ifølge Frank Williams var det kun få timer der skilte Junqueira fra at have fået Jenson Buttons sæde. Godt nok er det svært at se at Bruno Junqueira overhovedet var en kandidat eftersom Button fik al opmærksomheden - både i de såkaldte neutrale medier, men også i BMW-Williams' egen presseafdeling, og gennem hele forløbet var det næsten tydeligt hvad der var teamets foretrukne valg, lige meget om man nu forsøger at få det til at ligne en reel duel.

Junquiera var favoritten aften før den nye andenkører skulle offentliggøres, men Frank Williams kom på andre tanker. "I går aftes var valget på ham," siger Frank Williams om Junqueira da man i stedet havde skrevet kontrakt med Jenson Button. "Vi snakkede om det og det var hvad der var den generelle tendens på det tidspunkt," siger Williams videre. Dagen efter satte Button en tid der var hurtigere end Junqueiras.

Det var dog ikke så meget det at Button var hurtigere, men det faktum at Button er yngre end Junqueira der gjorde forskellen. Button fyldte 20 under testdagene mens Junqueira er tre år ældre. "Vi følte at det i længden, eftersom det han allerede havde vist i raceren var utroligt, var sandsynligt at han ville fortsætte med at blive meget bedre," siger Frank Williams om Button.

Junqueira har fortalt at det blot var få minutter før præsentationen af Jenson Button at brasilianeren fik at vide at der ikke var plads til ham. Selv føler Bruno Junquiera ikke at Button overhovedet nåede at slå ham. "Han slog mig ikke!" fortalte Junqueira og pegede på at forholdene altid var forskellige fra dag til dag, hvorfor der reelt ikke var noget sammenligningsgrundlag. Som et plaster på såret bliver Junquiera testkører for BMW-Williams.

BB  


Hop til top
Benetton på rette vej

Det fallerede Benetton-team der siden 1995 har været tættere på bunden af Formel 1 end toppen, er ifølge Giancarlo Fisichella på rette vej. Benetton er efterhånden blevet meget trængt, også økonomisk eftersom de har en kontrakt med sponsorerne der er giver kroner i kassen i forhold til præstation - og eftersom pointscoren er blevet halveret de sidste par sæsoner, bliver sponsoraterne modsat også halveret fra år til år.

Men nu peger pilen i den rigtige retning (det sagde de også sidste år, hvis du skulle have glemt det!) "Jeg ønsker en meget meget konkurrencedygtig racer. Vi skal forbedre os i forhold til sidste år i højfartsving, vejgreb, traction - overalt! Men jeg tror at vi er på vej i den rigtige retning," siger Giancarlo Fisichella hvis karriere siden skiftet til Benetton i 1998 stort set er gået i stå - i 98 var der få store øjeblikke men 1999 var en decideret ørkenvandring for 'Fisico' Den nye B200-racer er ifølge italieneren bedre end den tidligere B199-model blandt andet fordi den er lettere og samtidig får de en lettere og stærkere motor. Men Supertec-motoren i forhold til de andre motorer i Formel 1 er næsten kun et minus.

På trods af at det går meget trægt hos Benetton tror han stadig på at han kan tage den sejr han et par gange har været tæt på. "Mit personlige mål er at vinde mit første løb i Formel 1 og at vinde så mange point til at slutte i top-5 mod slutning af sæsonen." Men mon det bliver for Benetton-Supertec i år? Næppe!

BB  


Hop til top
Hvad nu Zanardi?

For et par dage siden blev det officielt - Williams og Zanardi valgte at gå hver til sit, efter det der i den fælles pressemeddelelse blev kaldt en svær sæson for både Zanardi og Williams. Det har resulteret i at Zanardi får mellem 30 og 40 millioner kroner fordi den toårige kontrakt skulle brydes. Nogle peger endda på at det er et krav fra Williams at Zanardi ikke må deltage i motorsport på topplan - i hvert fald i år. Men hvis man skal tro Zanardi selv og hans udtalelser er det vist mere motivationen der er forsvundet og hindrer ham i at køre i denne sæson.

Hele samarbejdet fungerede, efter Zanardis opfattelse, ikke særlig godt fra begyndelsen og til sidst kørte begge parter sur i det fordi der simpelthen ikke længere var tillid mellem de enkelte parter. "Jeg har ikke svarene. Jeg menter dog at jeg kunne gøre det bedre end jeg gjorde," siger Zanardi der faldt helt igennem efter at have været på toppen i ChampCar.

Hvad der er Zanardis planer i den kommende tid er uvist. "Jeg bliver sammen med min familie og tænker. Hvis gnisten kommer tilbage tager jeg nok tilbage til Amerika, men lige nu er det ikke noget jeg overvejer," siger Zanardi der nok har kørt Formel 1 for sidste gang. Hvad det var der gik galt for Zanardi er fortsat en stor gåde!

BB  


Hop til top
BAR holder sig på jorden

Selvom BAR er kommet et væsentligt skridt videre ved det nye samarbejde med Honda, giver det ikke store resultater her og nu. Det er Jock Clear, der er chefingeniør for Jacques Villeneuve også kommet frem til. Hvor BAR sidste år gjorde et stort nummer ud af at de ville vinde debutløbet, er man i år mere afdæmpet.

Teamet har sat sig mål for sæsonen, men skyder ikke vildt om sig. "Vi har sat os et klart mål for Melbourne og hvis alt passer sammen ved vi hvor langt vi er efter McLaren," siger Clear og indikerer dermed også hvem de forventer sætter dagsordenen i den kommende sæson. "Det er for meget at kæmpe om pole og at vinde løb. Men hvis vi forstår hvor svaghederne er og bygger videre på dem, er jeg sikker på at vi kan lukke hullet," fortsætter han, men påpeger også at McLaren og for så vidt også de andre team, ikke venter på BAR men også går fremad.

Jock Clear her i briefing med Jacques Villeneueve

Clear er også sikker på at Honda gør fremskridt henover sæsonen. Igen er McLaren et sammenligningsgrundlag for ingeniøreren. "Vi mener at den udvikling man så fra Ilmor (der står for udviklingen af Mercedes-motorerne) i 1997 og 98, er hvad man vil se fra Honda i år," siger Jock Clear.

BB  


Hop til top
Ralf Schumacher glad for den nye FW22

Ved præsentationen af den nye BMW/Williams, var der som sædvanlig en god gang spørgsmål fra diverse journalister til teamet. Nogle af spørgsmålene gik til teamets førstekører, Ralf Schumacher, og her følger et sammendrag af hans udtalelser:
" Vi har taget et stort skridt fremad med den nye bil. Der er fundet afgørende forbedringer i det aerodynamiske område. Der har været lavet en masse tests med designet og videre i vindtunnelen. Sidste års bil var meget konkurrencedygtig på baner med low og medium downforce, men på baner med high downforce havde vi problemer. Der er nu lavet en masse forbedringer, så de problemer vi havde sidste år, nu skulle være løst. Vi tager nu hul på en ny æra med samarbejdet med BMW, og vi håber på, at vi helt tilbage i toppen i kampen om VM i løbet af to til tre år."
Om hans nye medkører, Jenson Button, siger han: " Jeg er helt med på at teamet har valgt Jenson Button. Jeg ser det ikke som et problem at være helt ung i formel 1. Jeg selv var kun et år ældre da jeg startede i formel 1. Det tager selvfølgelig et stykke tid, inden han har den fornødne erfaring til at være helt fortrolig med det hele. Det tog mig næsten to år. Jeg har aldrig set ham i løb, men han har lavet nogle virkelig gode tests. Jeg håber ikke at han er for hurtig og gør livet for vanskeligt for mig."
PDL  


Hop til top
Jordan småtester

Der er få dage til det næste team, Jordan præsenterer deres 2000-racer, EJ10'eren. Teamet har siden tirsdag gennemført tests på Silverstone til blandt andet at få tjekket at forskellige dele på raceren fungerer. Det har været Jarno Trulli der har forestået disse tests.

Teamet præsenterer deres racer den 31. januar - en præsentation der markerer 10-året for Jordans deltagelse i Formel 1. Derefter tager teamet til Barcelona hvor de for første gang tester den nye racer i lidt mere offentligt lys.

BB  


Hop til top
2000 nyt højdepunkt for Herbert ?

"Jeg skal stile højt," var Johnny Herberts svar på pressens interesse for hans umiddelbare fremtid. Og her tænkte han ikke på at passe børn og klare opvasken, der er ting han går op i på hjemmefronten i Monaco.

"Men vi skal arbejde hårdt for at avancere i tabellen," sagde han. "Vi har ikke rigtig set, hvad de andre top teams kan præstere i denne sæson. Personligt vil jeg gerne slutte i top-6, men i virkeligheden skal jeg stile højere, så Jaguar kan få en placering i top-3, når bare vi performer stabilt."

"Jeg ville være henrykt hvis vi kan genskabe Jaguars fordums glorie og f.eks. slå Ferrari. Jeg tror på 2000 vil blive min hidtil bedste sæson og håber Jaguar-fans over hele verden vil støtte os i kampen."

GRN  


Hop til top
Barcelona test

I går var der tre teams der testede i Barcelona, det var Sauber, Williams og McLaren. Testen blev udsat til midt på formiddagen, på grund af let snefald tidligt på morgenen, og man var nødt til at vente på at de smeltede.

McLaren stillede med både Mika Hakkinen og teamets testkører Olivier Panis, og det var sæsondebut til Mika Hakkinen, men det gik ikke helt efter planen, han fik slet ikke noteret nogen tid.
Sauber teamet testede "wet weather" setup og de nye regndæk fra Bridgestone samt arbekdede med aerodynamiske tiltag. Og heller ikke her var man fri for problemer, i det at Mika Salo midt på dagen måtte igennem et motorskift.
Williams stillede med begge deres kørere, Ralf Schumacher og nyudnævnte Jenson Button, som imponerede med at være 0,100 sek hurtigere end sin teammate.

Tirsdagens tider:
Plac.KørerTeamTidOmg.
1Olivier PanisMcLaren1:32,2926
2Pedro DinizSauber1:32,7637
3Mika SaloSauber1:35,2613
4Jenson ButtonWilliams1:35,8819
5Ralf SchumacherWilliams1:35,989
6Mika HakkinenMcLaren-
AN  


Hop til top
Ferrari igang igen

Tirsdag genoptog Ferrari teamet deres testkørsler på Fiorano banen i Italien. Luca Badoer kørte i tidsrummet fra kl. 10:30 til 14:30, hvorefter testen blev afbrudt på grund af hydrauliske problemer. Testen blev kørt i chassis nr. 194 som er en F399 model.
Og det må have været en temmelig kølig fornøjelse, da luft temperaturen svingede imellen + 1 til - 1 C., og bane temperaturen var imellem -6 og 0 C.
Alligevel kørte han i alt 37 omgange med en bedste tid på 1:01,615.

Testkørslerne med Luca Badoer fortsætter i dag.

AN  


Hop til top
Verstappen får endnu en chance

Det hollandske racer es, Jos Verstappen, skal endnu engang testkøre i Formel 1. Han skal i dag teste for Arrows teamet på Silverstone banen i England. I følge en talsmand for Arrows teamte så skal han teste i en A21 model.
Jos Verstappen har tidligere kørt for Arrows teamet, det var i 1996 sæsonen dengang teamet hed Footwork og kørte med Hart motore.
Han sluttede som nr. 16 med 1 point som han fik for en 6. plads i Argentinas Grand Prix.

Der har i længere tid været rygter om at Jos Verstappen skulle vende tilbage til Formel 1 sporten, og det er da ikke umuligt at han får et sæde igen til denne sæsom. For ud over sit talent og hans Formel 1 rutine, så har han også en anden meget væssentlig evne, han er god til at skaffe sponsor penge, og det er ikke uvæsentligt når man skal have en plads i et af de mere økonomisk trængte teams i Formel 1 feltet.

Jos Verstappen har været mere eller mindre med i Formel 1 siden 1994 og har kørt i alt 57 Grand Prix løb.
Og han har kørt for følgende teams: Benetton, Simtek, Footwork, Arrows, Tyrrell og Stewart.
To gange i hans karriere har Jos Verstappen været oppe op sejrsskamlen, han har nemlig 2 tredje pladser, begge gange var i 1994 mens han kørte for Benetton Ford. De to placeringer blev opnået i Ungarn og Belgien.

I følge Verstappens manager, Huub Rothengatter, vil Jos Verstappen og Arrows teamet skrive kontrakt i forbindelse med denne testkørsel, og hvis det holder stik, så betyder det samtidig at han skubber den anden hollandske Formel 1 aspirant, Tom Coronel, ud i mørket for denne gang.
En anden kører som var med i kampen om pladsen hos Arrows teamet, Mark Webber, har der i denne forbindelse været ret stille om i længere tid nu, så han regnes for helt ude af denne sammenhæng.

Arrows teamet har allerede skrevet kontrakt med Pedro de la Rosa for denne sæson, han kørte også for teamet i 1999.

AN  


 

Hop til top25.1.2000

Jaguars R1 ryster støvet af !

Dagens præsentation afslørede en alt andet end bedaget racer, skinnende frisk grøn med store hvide baggrunde for sponsorernes røde reklamer: HSBC, MCI Worldcom, Lear, Hewlett Packard og nytilkomne Beck’s Bier og DHL (kurerservice).

Når jeg bruger udtrykket bedaget er det fordi man længe har været i tvivl om, hvorvidt man ville give vognen farven British Racing Green, som både synsmæssigt, og efter sigende også rent faktisk, virker meget tung og traditionel. Jaguar skal derfor herfra ønskes til lykke med et meget vellykket førstehåndsindtryk.

Jackie Stewart: “Fødslen af et nyt Formel-1 team er altid en følelsesladet begivenhed, og jeg er stolt af, atter at blive forbundet med et mærke jeg kørte i de tidlige stadier af min karriere, et bilmærke med en glorværdig og succesrig fortid.” (Men følelsen var åbenbart for overvældende, for senere bekendtgjorde Jackie Stewart at han har valgt at træde et skridt tilbage og overlade den daglige drift af Jaguar-team’et til Neil Ressler, mens han dog fortsætter som medlem af ledelsen.) JS fortsatte: “Da Ford købte team’et var det klart mit håb at Jaguar ville blive koblet på aftalen. Jaguar har en ambitiøs og fremadstræbende ledelse. Det har været et stor fornøjelse at samarbejde med dem i forberedelserne til den nye sæson.”

Chief Operating Officer Paul Stewart ser R1 som en logisk videreudvikling af sidste sæsons SF3 og fortsatte: “Hver eneste lille detajle i sidste års bil blev analyseret og forbedret af vor tekniske direktør Gary Anderson og hans folk. Og jeg er overbevist om at de og kørerne vil finde yderligere forbedringer inden sæsonstarten i Melbourne. Men vi har allerede nu en vogn med vinderpotentiale.”

Jackie Stewart er enig i dette synspunkt og underbyggede det med omtale af de fine resultater Burti, Herbert og Irvine og opnåede i vinterens testkørsler. “Cosworth motoren blev allerede sidste sæson anset for at være en af de bedste i feltet, især med hensyn til kombinationen af effekt, vægt og kompakt størrelse. Og dette års motor – Cosworth CR2 – er endnu mere konkurrencedygtig !”

Der er uden tvivl lagt op til en spændende sæson.

GRN  


Hop til top
Slut med mundkurv

Der er en tendens til at forveksle det at være åbenmundet med det at være kontroversiel - hvilket mere end én stjerne har bygget sit image på. Men nu kan snakkesalige formel 1-kørere uden frygt for bistre overordnede og stramtandede pr-medarbejdere, tale ud. FIA har nemlig fastslået at ingen kører må underskrive en kontrakt, der begrænser hans mulighed for at kommunikere til pressen. Men en ting er skriftlige forpligtelser, en anden mundtlige aftaler.

FIAs meddelelse kommer som en reaktion på en hændelse i november, da Ferrari, provokeret af Irvines udtalelser om indbyrdes forhold, ændrede sin pressepolitik ved at sørge for, at kun information godkendt fra en særlig presseafdeling kunne videregives. Samtidig greb FIA fat om problemet der går den anden vej ved at meddele: "Det er hvert teams pligt at sørge for, at deres kørere ikke uden forståelig grund nægter at udtale sig til nogen repræsentant fra medierne."

CBA  


Hop til top
Frank Williams gambler

Valget af den unge Jenson Button som erstatning for Alessandro Zanardi er ifølge Frank Williams en satsning, men det er også en satsning som den erfarne teamchef tør løbe. Det menes at koste BMW-Williams 4 mio. kroner at få Button til at køre for sig - og i forhold til de summer der er blevet brugt på Zanardi der i den grad floppede i Formel 1, er pengene måske givet meget godt ud. Men en så stor satsning på en ung og uprøvet kører der ikke engang har kørt særlig mange omgange i en Formel 1-racer, er enten gal eller genial.

Det ved Frank Williams selvfølgelig godt - men han forventer at det vil give et godt afkast. "Vi har set nok til ham til at vide at han ikke er spild af vores tid. Der er så meget postyr og 'Button-mania', men under det er der substans. Ud fra det vi har set mener vi at han er værd at prøve i Formel 1." Frank Williams mener at de først efter sæsonen, eller i hvert fald efter den første halvdel, kan vide om det var godt eller skidt at hente Button til teamet. "Jensons største minus er hans manglende erfaring, men det er der ikke nogen genvej til," siger Frank Williams der mener at Button skal bruge tiden på suge til sig af erfaring. Der forventes altså ikke mirakler af unge Button, men måske point. "Hvis han kan få nogle point vil det være det første skridt på stigen for ham - det vil være en stor præstation, men det vil være svært," siger teamchefen.

BB  


Hop til top
Button: Nej til McLaren

Allestedsnærværende Jenson Button der - hvis du ikke skulle have opdaget det - har fået kontrakt med BMW-Williams og dermed bliver den yngste brite i Formel 1 nogensinde, har haft flere kort på hånden. Adskillige teams har stået i kø for at få fat i Button der blandt andet nåede at teste for Prost-teamet inden BMW-Williams fik fingrene i den 20-årige brite. Button var favorit som testkører for Prost indtil for få dage siden - og også hos Jaguar har været villighed til at få Button til en test.

Andre teams har haft de store roser fremme. Blandt andet har BAR-bossen sagt at han også var meget interesseret i Jenson, men at han ikke turde binde an med en så ung kører. Også McLaren har været meget tæt på at få fat i Button. I stedet er han nu gået til rivalerne fra Williams.

Button skulle ifølge en britisk avis have sagt nej tak til et tilbud fra McLaren om en femårig kontrakt som juniorkører på vej til Formel 1 - men det faldt ikke i Buttons smag. Nu blev det i stedet til en fuldtidskontrakt med BMW-Williams - og det kan enten gå godt eller galt for så ung en kører.

BB  


Hop til top
McLaren klar den 3. februar

Efterhånden er de 12 teams ved at gøre sig klar til sæsonen 2000 og endnu en dato kan nu skrives i lommebogen - den 3. februar præsenterer McLaren-Mercedes deres nye MP4/15-racer der skal forsvare Mika Hakkinens VM-titel og forsøge at fravriste konstruktørernes VM fra Ferrari. Præsentationen finder sted på Jerez - hvilket for McLarens vedkommende er lidt overraskende efter flere storslåede præsentationer i London... Teamet fortsætter med Hakkinen og Coulthard.
BB  


Hop til top
Jackie Stewart trækker sig

Dagen var ellers beregnet til at give den nye Jaguar-racer det fulde fokus, men Jackie Stewart stjal selv en meget stor del af billedet. Den 60-årige tidligere Formel 1-verdensmester trækker sig ud af teamet som formand for Jaguar Racing. Hans plads bliver overtaget af Neil Ressler fra Ford. Stewart offentliggjorde dette under præsentationen af Jaguars første racer - en racer der bygger videre på det team som han og Ford byggede op fra 1997.

Men der er ikke tale om at Stewart flygter fra Formel 1 - han træder blot tilbage fra stillingen som øverstbefalende i Jaguar Racing for at fortsætte sit arbejde i bestyrelsen. Det har blot vist sig at være meget tidskrævende for Jackie Stewart. "De sidste fire år har jeg arbejdet hårdere end på noget andet tidspunkt i mit liv," fortalte Stewart. "Jeg har arbejdet 18-19 timer om dagen. Det er virkelig ikke godt for nogen," siger han videre og har derfor valgt at overlade jobbet til folk med mere tid og flere kræfter.

Jackie Stewart vil fremover være at finde i Formel 1 - i Jaguar-teamet, ved tests og ved grand prix-løb rundt om i verden. Beslutningen giver også Stewart mere tid til familien. "Det vil også give mig mere tid - forhåbentligt - til mine fem børnebørn og min elskede Helen."

Tiden som Formel 1-chef har givet godt for Jackie Stewart - teamet blev solgt til Ford for over 700 mio. kroner. Sønnen Paul fortsætter med den samme jobbeskrivelse.

BB  


Hop til top
Sne i Barcelona

Et mindre snekaos i Barcelona har hindret flere teams i at få testet her i dag. Det var blandt andet ventet at Mika Hakkinen for første gang skulle teste siden han vandt mesterskabet sidste år på Suzuka. Men finnen havde vist også fået taget vejret hjemmefra med til Spanien...

Det ventes dog at testen kan fortsætte når banen igen er fri for sne hvorefter Hakkinen og Panis fortsætter testen af 2000-komponenter i 99-raceren. Et andet team der er blevet berørt af vejret er BMW-Williams, der er blevet i Spanien.

BB  


Hop til top
Jaguar Release:

Så kom den endelig ud i dagens lys, den nye R1. En flot skinnende lys/mellemgrøn farve med reklamerne placeret i store hvide felter.

En fyldigere omtale kommer snarest, men kan du ikke vente (og er heldig nok til at komme igennem), kan du besøge jaguar-racing.com.

GRN  


Hop til top
Hakkinen i første test i år

Så er Mika Hakkinen tilbage igen. Efter en " lang " vinterpause, er Mika gået i gang med at teste. Han starter sit testprogram i dag i Barcelona. McLaren testprogram har indtil nu, været foretaget af David Coulthard og Olivier Panis, men nu er Mika tilbage igen. Efter programmet skal han i første omgang teste i -99 modellen med en del 2000 ting i bilen.

Der skal også snart til at ske noget, så han er ordentligt forberedt til sæsonstarten i Australien. Der er ingen tvivl om, at Mika Hakkinen fra sæsonstarten kommer under et stærkt pres. For Michael Schumacher jagter i hvert fald to ting, nemlig et VM, og han vil jo nok gøre sit til at Mika Hakkinen ikke vinder 3 år i træk, og MS skal jo også være med til at forsvare Ferrari's VM for konstruktører.

Men MH har ikke ligget på den lade side i vinterpausen. Nej, han har skam været på arbejde. Og det er for teamets motorleverandør. Der er kommet en ny reklamerfilm fra Mercedes, hvor man ser hr. og fru Hakkinen ude at køre, på en iset vej i en Mercedes A-klasse. Efter en dårlig omtale fra diverse journalister, hvor " elgtesten " fik bilen til at rulle rundt, så er bilen som bekendt blevet udstyret med en del ny elektronik, til at forhindre bl.a. dette. Og den reklamerer Hakkinen-parret så for i den nye reklamefilm. Mercedes's begrundelse for at bruge parret i filmen er: " Mika og Erja er det mest populære finske par, og Mika er utrolig populær overalt i Europa ".

Så må vi se om nogle vil bringe MH og McLaren/Mercedes på " glatis " i den kommende sæson.

PDL  


Hop til top
Williams har travlt

Nu hvor sæsonstarten nærmer sig, begynder de forskellige teams forskellige at få travlt. Williams har i forbindelse med præsentationen af den nye FW 22, og deres nye andenkører, Jenson Button, også præsenteret en anden nyansættelse, nemlig Ian Collier, som får titel af Chief Operating Officer. Han skal være en slags bindeled mellem Frank Williams, Patrick Head og de andre 370 ansatte i teamet.

En udtalelse fra teamet: " Vores firma er vokset så meget, at vi nu med 370 ansatte, er nødt til at have en mellemleder til at skabe en ordentlig kontakt fra ledelsen, og ud i de forskellige afdelinger. Det skal skabe en endnu større effektivitet i hele teamet ".

PDL  


Hop til top
Audi i Formel 1?

Ja, der snakkes stadig. Vil Audi gøre deres entré i Formel 1? Det er det store spørgsmål.

Audi's motorsportschef, Wolfgang Ullrich siger til bl.a. Autosport : " Hvis vi i Audi synes, at det er det rigtige at gøre, vil vi gå ind i Formel 1, men lige nu er det ikke aktuelt ".

Det er spørgsmålet om det er rigtigt, for Audi's konkurrenter i Tyskland, Mercedes og nu også BMW, er i Formel 1. Man kunne jo godt forestille sig, at hvis Audi får en flot placering i Le Mans, og viser gode resultater i ALMS, kunne det åbne mulighed for deltagelse i Formel 1.

Ifølge forlydender fra folk, der har deres daglige gang hos Audi, er der antydninger der går på, at Audi vil arbejde på at komme i Formel 1, især hvis der gøres en god figur i Le Mans. Andre forlydender siger, at Audi har en speciel gruppe der primært arbejder på at undersøge mulighederne for at komme i Formel 1. Men der er mange gisninger om dette, det kan jo være at vi ad åre kan se en Seat eller en Skoda i Formel 1?

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk