Mirko Bortolotti søger igen sæde i et Formel 2 team. Efter at en mulighed for et sæde hos Toro Rosso teamet glippede, og at han ydermere er blevet vraget som en del af Red Bulls talentudviklingsprogram, så må den kun 20 årige kører sig se om efter andre muligheder.
Som det ser ud i øjeblikket, så er han mest fokuseret på et sæde i Formel 2. Talentet fejler tilsyneladende ingenting. Senest har han faktisk testet hos netop Toro Rosso, men skabte også overskrifter da han slog banerekorden for godt et år siden, da han fik en test hos Ferrari. Men fokus er andet steds nu.
"Formel 2 er det primære fokus for mig nu, jeg tænker faktisk ikke engang på Formel 1 i øjeblikket. Jeg er trods alt kun 20 år og mener at det er nu at jeg samle erfaring. Det gælder om at være fuldt forberedt på mange områder som fartfornemmelse, erfaring og om at være konstant inden man træder ind i Formel 1."
"Man skal være klar til mange ting: Det er ikke nok at være hurtig på én omgang, man skal kunne være hurtig gennem et helt løb. Man skal også kunne formå at vende en dårlig situation til en god udvikling. Der er endnu meget at lære. Men min målsætning er at komme til at køre Formel 1. Man skal være klar til at køre Formel 1. Det er ikke en leg eller et spil, så lige nu er min fokus på at blive bedre og bedre."
Der er stadig ledige pladser hos Renault, Campos samt USF1 teamne.
Mest interessant er naturligvis pladsen i Renault teamet, som teamkollega til polakken Robert Kubica, og for at sikre sig den plads, er Vitaly Petrov og han manager nu villige til at betale (eller medbringe sponsorer) i omegnen af 15 millioner €uro - penge der primært stammer fra hans to hovedsponsorere banken 'Sberbank samt energileverandøren 'Gazprom'.
Fra Renault's side er der interesse for Vitaly Petrov, men teamchef Eric Boullier understereger at det ikke er for pengenes skyld:
"Mange siger at vi kun kigger på Eric Boullier på grund af hans penge, men han er ikke den 'rigeste' kører vi forhandler med. Man skal ikke glemme at han blev nummer to i GP2 mesterskabet i 2009. Hans talent alene burde være nok til at skaffe ham en plads i Formel 1. Jeg kigger først og fremmest på talent, derefter ser jeg på pengene!" - slutter Eric Boullier.
Ifølge Nick Heidfelds egen manager, Andre Theuerzeit, så er der lavet aftale med Mercedes GP om at Nick Heidfeld i den kommende sæson skal være test- og reservekører i teamet. Dermed bliver kørersiden i teamet rent tysk. Som bekendt er Nico Rosberg og Michael Schumacher de kørere der skal forsvare de tyske farver for teamet.
Nick Heidfeld har i lang tid været på jagt efter et nyt sæde efter at BMW solgte sit Formel 1 team til den tidligere ejer, Peter Sauber. Peter Sauber ønskede dog ikke længere at gøre brug af Nick Heidfeld, der siden har jagtet et sæde. Flere teams har været på tale, men der intet kommet ud af diverse henvendelser og forhandlinger. Ikke før nu hvor Nick Heidfeld ifølge hans manager er kommet til Mercedes. Andre Theuerzeit har udtalt at Nick Heidfeld vil blive præsenteret senere i dag når Mercedes præsenterer deres nye lineup i Stuttgart.
Fredag var Felipe Massa tilbage i en Ferrari Formel 1 racer igen. Formålet var selvfølgeligt at få finpudset formen, og få lagt en masse kilometre bag sig. Og det må man sige at han gjorde.
Det blev til hele 90 omgange på Circuit de Catalunya og på en dag hvor det var perfekt vejr til at teste i. Felipe Massa var da også yderst tilfreds efter de mange omgange.
"Det var en perfekt måde at få optimeret min form på. Jeg er glad for igen at have siddet i en Formel 1 racer på en Grand Prix bane. Nu kan jeg næsten ikke vente på at komme i den nye model og vænne mig til den."
Efter planen vil Ferrari præsentere 2010 bilen på torsdag hvilket vil ske på Maranello banens anlæg. Første test vil blive kørt i Valencia d. 1. februar.