Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
27.1.2011
 Karun Chandhok til Lotus Racing?
 
26.1.2011
 Force India bekræfter sine kørere for 2011
 Ny Ferrari kommer til at hedde...
 

Hop til top27.1.2011

Karun Chandhok til Lotus Racing?

Karun Chandhok havde en noget omskiftelig debut sæson hos Hispania Racing Team i 2010 sæsonen. Det blev reelt kun til godt en halv sæson hos det problemfyldte team.
Det har dog ikke fået Karun Chandhok til at opgive sine Formel 1 drømme, så nu har han lagt billet ind hos Lotus Racing som angiveligt vil ansætte en fredags kører sideløbende med de to faste kørere.

Efter en masse fnidder i form af manglende sponsorpenge og tilsyneladende interne problemer hos HRT teamet, er Karun Chandhok en fri fugl. Drømmene om en Formel 1 karriere er ikke spoleret af den grund og derfor har han lagt billet ind hos Lotus Racing som fredags kører.


Karun Chandhok havde ikke nogen god sæson hos HRT
(Foto: Hispania F1)

Det er hvad Karun Chandhok oplyser fra hjemmet i Indien. Han håber på at komme i betragtning også selvom der er mange andre om buddet. Han håber på at få pladsen om ikke andet så for at samle erfaring, og så på et senere tidspunkt få tilkæmpet sig et sæde, enten hos Lotus eller et andet team.

PDL  


 

Hop til top26.1.2011

Force India bekræfter sine kørere for 2011

Force India Formel 1 teamet har netop udsendt en pressemeddelelse hvor man fortæller hvilke kørere der skal køre for teamet i 2011.
Rygterne i den seneste tid har haft ret denne gang. Adrian Sutil forsætter i teamet, og får Paul di Resta som makker. Test- og reservekører bliver Nico Hülkenberg, som dermed er degraderet i forhold til sin rolle i sidste sæson.

Force India Formel 1 teamet har netop bekræftet sine kørere for 2011 sæsonen, og det betyder genvalg til Adrian Sutil, der dermed skal have et sæde i teamet for femte år i træk. Han har været med hele vejen om man så kan sige, da Force India startede stort set fra bunden, og nu har arbejdet sig op i feltet. Adrian Sutil formåede i sidste sæson at køre sig til 47 points henover sæsonen.

Paul di Resta er ny som fast kører, men kørte dog en del tests for teamet i sidste sæson, og dermed ikke uvant hverken med bil eller teamet. Men det bliver nok noget anderledes for ham i denne sæson, hvor han ikke skal tænke på DTM serien mere. Han vandt denne serie i 2010.

Nico Hülkenberg kørte hele sidste sæson for Williams teamet, men må nu 'nøjes' med at være test- og reservekører. Han kommer dog med en god Formel 1 erfaring, som de andre og vel især Paul di Resta kan drage nytte af.

Alle kørerne er selvfølgelig glade for at deres respektive kontraktforhandlinger nu er overstået. Adrian Sutil siger at han nu kan forsætte den udvikling som han er inde og målet er at bringe teamet endnu længere frem.

Paul di Resta siger at nu er drømmen blevet opfyldt, nemlig at komme til at køre i Formel 1. Der skal dog sættes nye mål, og man kan så gætte på hvad det er.

Nico Hülkenberg har lidt af den samme holdning som Paul di Resta. Han vil dog bare gerne tilbage i et fast sæde, og mener at han har vist at han godt kan begå sig i Formel 1. Selvfølgelig har han erfaring, men kan sagtens samle mere.

PDL  


Hop til top
Ny Ferrari kommer til at hedde...

Mange har gættet på hvad den nye Ferrari Formel 1 racer kommer til at hedde. Her to dage før præsentationen som finder sted i Maranello i Ferraris baghave, har Ferrari præsident Luca di Montezemolo afsløret navnet.
Navnet kommer til at henvise til at 2011 er jubilæumsår for samlingen af den italienske republik. Kodenavnet har hidtil været 288, men det nummer kommer ikke til at indgå i navnet.

Ferraris nye Formel 1 racer kommer til at hedde F150. Det skal markere jubilæumsåret for samlingen af den italienske republik for - 150 år siden.

Det har Ferrari præsident Luca di Montezemolo afsløret i dag. Præsentationen kommer til at foregå som tidligere annonceret på fredag i Maranello. Efter præsentationen vil der blive kørt nogen få omgange på Fiorano banen.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk