For et efterhånden godt stykke tid siden, tilbød Max Mosley at de største teams kunne få 3 biler med i feltet for at fylde feltet op til det reglementerede mindste antal på 20 biler. Det er Bernie Ecclestone nu på linie med.
Med Hondas fravær, er der nu 18 biler i feltet, og det skal som reglementet beskriver helst være 20. Bernie Ecclestone har til flere officielle pressebureauer udtalt, at han vil anbefale og tilbyde de største teams, at de må deltage med 3 biler. Det sker i lyset af Hondas fravær og såfremt at teamet ikke bliver solgt til en køber inden sæsonstarten.
Bernie Ecclestone udtaler også at der måske kan være flere teams, som må bøje sig for den globale finansielle krise. Derfor tilbydes det nu til de store teams og de motorfabrikanter der leverer kundemotorer til andre teams, at de kan deltage med 3 biler. Disse tredjebiler kan dog ikke indkøre points i henhold til Max Mosley og FIA.
Bernie Ecclestone har faktisk selv praktiseret en indsats med 3 biler. Det var da han selv ejede det nu forhenværende Brabham team. I Canadas Grand Prix i 1978. stillede han op med 3 biler, kørt af Grand Prix kørerne Niki Lauda og John Watson. Den tredje bil blev kørt af den dengang unge, talentfulde og senere verdensmester, Nelson Piquet.
Grand Prix kørerne har en god indkomst, en indkomst der gør dem til det man kalder multimillionærer. Med andre ord - de lyder ingen nød. Der er dog stor forskel på hvor meget den enkelte har i bruttoindkomst. Men tilsyneladende er en prisstigning på superlicensen alligevel for meget for dem trods deres temmeligt gode indtægt. Er et oprør på vej?
Grunden er den at FIA har været ude med en prisstigning på superlicensen. En prisstigning der allerede i 2008 var til debat blandt kørerne. En strejke i det britiske Grand Prix var på tale, den blev dog afblæst. FIAs prisstigning er til at tage og føle på. Det hidtige niveau på superlicensen har ligget på kun € 1725,00 for licensen samt € 456,00 pr. indkørt point. Pr. sæson vel at mærke.
De nye priser vil være på € 10.000,00 for superlicensen samt € 2000,00 pr. point. Det er selvfølgelig en prisstigning der vil noget. Derfor har GPDA opfordret deres medlemmer om indtil videre ikke at betale opkrævningen. Der er dog enkelte kørere der ikke er medlemmer. Deriblandt verdensmesteren Lewis Hamilton. Han er faktisk en af dem der vil mærke mindst til en stigning. Det er regnet ud at med den stigning som FIA har indført, skal han af med € 216.200,00 for superlicensen. Uden prisstigningen skal han af med € 206.000,00. Prisen er udregnet på 2008 resultatet.
FIA giver som argument for prisstigningen at den skal gå til en udvidet sikkerhed for kørerne. Max Mosley vil dog gerne diskutere prisstigningen, men kun hvis kørerne hver især opgiver deres bruttoindtægt.
GPDA har endnu ikke opfordret til andre aktioner, men vil afvente et kommende møde med FOTA hvor blandt andet FIAs prisstigning skal til debat.
Indiens Grand Prix bliver en realitet i 2011 ifølge Bernie Ecclestone. Inderne havde selv får et par år siden annonceret at det skulle være i 2010, men forskellige omstændigheder har gjort at man nu tilsyneladende har forhandlet sig frem til 2011.
Forskellige omstændigheder har gjort at det først bliver i 2011. Blandt andet har både planer og byggeri været udskudt. Men Bernie Ecclestone fastslår nu, at Indien er på kalenderen i 2011.
"Selvfølgelig bliver det til noget, ellers ville vi have indgået en aftale. Det er et meget stort land med rigtigt mange indbyggere. Det er godt for sponsorer, bilfabrikanter og alle de som er involveret i Formel 1."
"Vi tror på succes i Indien for Formel 1, men det bliver nok svært at slå cricket sporten i landet. Den er virkelig stor."