Cristiano da Matta vandt CCWS serien i 2002, og blev så hentet til Toyota i Formel 1. Men det var ikke den helt store succes, og efter godt 1½ sæson blev da Matta degraderet. Det ser nu ud til at han kommer ud at køre formel race igen. Cristiano da Matta ligger i tætte forhandlinger med hans tidligere team i CCWS, Newman/Haas teamet, om et sæde i 2005 sæsonen.
Hvis da Matta får et sæde, kommer teamet med 3 racere i denne sæson. I forvejen har man sidste års mester, Sebastien Bourdais og Bruno Junqueira på kontrakt. Det er dog lige før at fyldepennen skal bruges til kontraktunderskrivelsen, men endnu mangler en væsentlig detalje. De sidste men absolut nødvendige sponsorkontrakter for Cristiano da Matta er endnu ikke helt på plads. Men han forventer selv at det kun er et spørgsmål om tid.
"Jeg mener selv at det kun er et spørgsmål om tid, men den slags er altid svær at forudse. Beslutningstagningen kan trække ud hos sponsorerne. Mit mål er at sikre mig et sæde hos Newman/Haas Racing, jeg venter med spænding på at de sidste forhandlinger kan blive afsluttet."
Selvom Cristiano da Matta ikke fik den store succes i Formel 1, er det ikke noget han har fortrudt. Den erfaring han har fået, mener han ikke er forgæves trods den manglende succes.
"Det var selvfølgelig en vanskelig tid. Det første år var som jeg havde forventet. Men det skridt der skulle bringe os alle frem, kom aldrig. Faktisk følte jeg at det gik baglæns i stedet for. Der var ting som ikke fungerede som de skulle. På trods af det, føler jeg selv at jeg blev bedre i de to år i Formel 1. Jeg lærte mange ting. Det har været godt for min erfaring. Det var måske ikke lige sjovt det hele, men det var lærerigt."
G-Force chassiset som bl.a. har vundet Indy 500 i 2004, får nyt navn. Det betyder at når kørerne fra bl.a. Chip Ganassi Racing, Team Rahal-Lettermann og Fernandez Racing bliver præsenteret, så vil de blive annonceret som kørende i et Panoz chassis.
Elan Motorsports Technologies har nemlig besluttet at opkalde deres chassiser efter ejeren af Elan, Don Panoz. Alle chassiser vil fremover bære navnet Panoz, mens stort set alle andre produkter fra firmaet vil bære navnet Elan. Samtidigt har Elan Motorsports Technologies fået samlet alle Elan produkters fremstilling i USA, hvor meget af udviklingen og produktionen førhen var placeret i England.
Resultatet er at mere end 80 % af alle firmaets produkter nu bliver produceret i USA. I dette tal indgår også de produkter og dele man får fra underleverandører. Til grund for denne beslutning om at samle mest muligt i USA, lægger bl.a. at Elan også er leverandør og underleverandør til både den amerikanske luftfartsindustri og til det amerikanske forsvar. Dermed står Elan væsentligt stærkere på det amerikanske hjemmemarked - også udenfor motorsports regi.