Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.1.1999
 Michael Schumacher 30 år
 Ferrari bagud
 
2.1.1999
 BAR vil være en af de "Fire Store"
 Coulthards erfaringer vil hjælpe i 1999
 Benetton håber på Renault
 Honda får problemer med dækleverancer
 

Hop til top3.1.1999

Michael Schumacher 30 år

Den tyske dobbelte verdensmester Michael Schumacher bliver 30 år i dag. Og man må jo nok sige at han har nået en del i Formel 1 sporten i den tid der er gået indtil nu. Efter at være blevet "trænet og plejet" af Mercedes Junior Team fik han sin debut med Jordan i 1991, derefter stadig i 1991 skiftede han til Benetton, hvor han vandt sine 2 mesterskaber i 1994 og 1995. I 1996 skiftede Michael Schumacher til Ferrari, som på dette tidspunkt var et team med store problemer, og der fik han samme år en 3. plads i VM, både i 1997 og 1998 blev han nummer 2 i VM. Han fik dog senere frataget sin 2. plads i 1997, på grund af hans påkørsel af Jacques Villeneuve i årets sidste løb.
Michael Schumacher regnes af mange for den absolut bedste kører der er i Formel 1 feltet i øjeblikket, og specielt hvis ikke vejret er optimalt, så er han næsten umulig at slå.

Tillykke med fødselsdagen Michael

Herunder ses Michael Schumacher's scoringsliste i Formel 1:
 
ÅrModelPlaceringPoint
1991Jordan/Benneton -Ford (B)191124
1992Benetton-Ford B191B + B192 353
1993Benetton-Ford B192B452
1994Benetton-Ford B194B192
1995Benetton-Renault B1951102
1996Ferrari F310359
AN  


Hop til top
Ferrari bagud

Ferrari har udskudt præsentationen af deres 99-model F650 fra 21. Januar til den 29. Januar. Teamet menes at være bagud med forberedelserne så Schumacher må køre 98-modellen lidt endnu.
NJ  


 

Hop til top2.1.1999

BAR vil være en af de "Fire Store"

Det skorter ikke på store ord hos BAR. På onsdag bliver BAR-Supertec præsenteret for verdenspressen, og teamet har allerede en klar målsætning: At blive en af de "Fire Store" i debutsæsonen. "Vi vil slå Williams," er den klare melding fra Jock Clear der følger Villeneuve til BAR og fortsætter som mekaniker for canadieren. Grunden til at de anser det for muligt er at Williams står overfor en mellemsæson inden de påbegynder samarbejdet med BMW, og Clear vil selvfølgelig gøre alt for at slå sit gamle team. Han anser Benetton for at være den skarpeste konkurrent. De to teams har da også en fællesnævner i form af samme motorleverandør - Supertec.

Den kasserede Benetton-boss, Flavio Briatore har også været fremme med store ord om BAR. Italieneren er igen dukket op i Formel 1 efter at han er blevet den store bagmand hos Supertec. Briatore betegner det nye team som meget dynamisk og nyskabende. Samtidig har han også peget på at de er meget aggressive og ikke går af vejen for at ændre reglerne - noget som Briatore også selv blev kendt for i sin tid hos Benetton.

Præsentationen af raceren bliver den første af 1999-racerne, og det ventes at Pollock beslutter sig for at offentliggøre to racere med forskellige cigaretreklamer. Der går yderligere et par uger inden det bliver afgjort om FIAs nye reglement er ulovligt. Det skal en voldgift afgøre indenfor den nærmeste fremtid.

BB  


Hop til top
Coulthards erfaringer vil hjælpe i 1999

Efter et noget blandet år for David Coulthard, hvor han længe lignede et oplagt bud på VM-titlen, kan han nu se tilbage på 1998. Udover hans meget omtalte dagbog, hvor han blandt andet fortæller at Michael Schumacher altid vil have ret, og påpeger at det er en stor svaghed hos ham, har skotten indrømmet at han kan bruge de tæv han har fået i 1998 til noget positivt. Skotten føler at han hele tiden har stået i skyggen af Hakkinen, og at dette især har kunnet ses af at Ron Dennis altid har været Hakkinens mand. "Det var svært i starten da jeg kom til teamet, da der var et særligt venskab mellem Ron og Mika - noget som Ron sagde ikke eksisterede," fortæller Coulthard. Ron Dennis har siden da offentligt indrømmet at have et helt specielt forhold til Hakkinen, men det kan mærkes at Hakkinen er førstemanden i teamet.

Da skotten nåede til det britiske grand prix følte han at han nu var ude af VM-kampen, og derfor valgte han at hjælpe Hakkinen i resten af sæsonen. "Jeg kunne have vundet nogle andre løb og forhindret min holdkammerat i at vinde," indrømmer han. "Men jeg valgte at hjælpe ham." For at hente ind på holdkammeraten vil skotten især forsøge at forbedre sin præstation i kvalifikationen i 1999 - "jeg kan ikke sige at jeg er perfekt til det!" indrømmer han blankt. Han ser imidlertid frem til sæsonen 1999 hvor begge kørere starter på lige fod og med erfaringer fra over 4 sæsoner i Formel 1 hos topteams vil han gå efter titlen i 1999. "Det er din tur til næste år," skulle Hakkinen have sagt til Coulthard som det første efter løbet på Suzuka...

BB  


Hop til top
Benetton håber på Renault

Siden Benettons storhedstid i 1994-95 har teamet været på vej mod en større krise. I VM for konstruktørere måtte teamet finde sig placeret som nummer 5 i 1998. Teamet står derfor overfor endnu en sæson hvor nedturen skal vendes. Forandringer har der været en del af i teamet det seneste år, men på køresiden skulle man være sikret de kommende år. Både Fisichella og Wurz viste i 1998 at de fortjener en plads i teamet. Derimod måtte David Richards tager imod en fyreseddel i midten af sæsonen og tøjfamilien indsatte en af yngre sønner som teamchef. Rocco Benetton satser nu på at gøre Renault mildere stemt for et comeback til Formel 1 og han fornemmer at Renault vender hurtigt tilbage, måske endda i år 2000. "Vi vil have at det bliver os de vælger," siger Benetton. Andre bud på partnere til Renault er Arrows, BAR og muligvis også Jordan, hvis Honda kun vil koncentrere sig om sit eget team. Renault har ikke givet nogen officiel dato for et muligt comeback.
BB  


Hop til top
Honda får problemer med dækleverancer

Bridgestone har udarbejdet deres egen politik i forbindelse med leverancer af dæk til de forskellige teams, efter at de er blevet enerådende i Formel 1. Det er især leverancer til forskellige testsessions som flere teams beklager sig over. Det nye Honda team, der er ved at bygge en ny racer op fra bunden, kan få store problemer med Bridgestone. De kan i værste fald blive presset til at tage til Europa og teste sammen med de andre teams. Det vil besværliggøre deres arbejde, da et nyt team gerne vil teste når de selv finder det nødvendigt. Honda skulle efter sigende være på udkig efter en anden leverandør af dæk til deres tests - og der skulle Goodyear være et godt bud. Mon ikke de har nogle dæk til salg i et 'ophørsudsalg'? 
BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk