Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
3.1.2007
 Monteblanco godkendt til Formel 1 test
 
2.1.2007
 "Bane" appellerer domsafgørelse
 

Hop til top3.1.2007

Monteblanco godkendt til Formel 1 test

På grund af det varme klima, har Spanien altid været Formel 1 feltets foretrukne testområde i vinter halvåret, og nu er endnu en spansk banen blevet godkendt til Formel 1 test.

Tidligere har det kun været Jerez, Catalunya og Valencia banerne som har været FIA godkendte Formel 1 testbaner i Spanien, men nu har også Circuito Monteblanco opnået FIA type 1 licens.

Selv om asfalt arbejdet endnu ikke er afsluttet på Circuito Monteblanco, så er banen allerede nu godkendt.
Arbejdet forventes afsluttet således at de første Formel 1 testkørsler på banen kan finde sted allerede sidst i denne måned.

Circuito Monteblanco banen der er totalt 4,5 km lang, er en ideel testbane, da dens layout kan ændres og kombineres til forskellige længder og forskellige svingkombinationer.
Banen er beliggende cirka 50 kilometer fra Seville.

AN  


 

Hop til top2.1.2007

"Bane" appellerer domsafgørelse

I november måned fik naboerne til Elvington flyvepladsen delvist medhold i en sag om støj. Mod tidligere 16 dages test om året, er det fremover 10 dage. Nu er der appelleret mod denne afgørelse.

Naboerne til Elvington flyvepladsen i England gik til retten for at få nedlagt forbud mod Formel 1 tests på flyvepladsen. Flyvepladsen er karakteriseret ved at have en uendelig lang start/landingsbane og er derfor velegnet til aerodynamiske test, nærmere bestemt ligeud test. Det er der flere teams der har benyttet sig af - blandt andet McLaren. Men i november måned fik naboerne nok og gik rettens vej for at få forbudt disse tests på grund af støj. Dommeren lod sig kun delvist formilde og tillod op til 10 dages test på banen.

Det var ventet at naboerne ville appellere denne afgørelse, men appellen er kommet fra modparten, nemlig ejerne af flyvepladsen. Det er ikke oplyst på hvilket grundlag at appellen er indgivet, men et godt bud kunne være økonomiske årsager. Det er meget sandsynligt at lejen af flyvepladsen, er et stort tilskud til den daglige drift af flyvepladsen, som absolut ikke tilhører de største, men som tidligere nævnt er udstyret med en meget lang start/landingsbane.

Da den oprindelige retssag blev holdt, argumenterede McLaren for flyvepladsen som testbane. Faktisk så meget at McLaren truede med at flytte alle tests til udlandet såfremt der kom testforbud på flyvepladsen. Appellen ventes behandlet inden for ganske få uger.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk