Står det til Ferrari chefen Luca di Montezemolo, skal man ikke indføre det nye motorreglement i 2013 der påbyder 1,6 L 4 cylindrede motorer med turbo. Som Luca di Montezemolo siger, så hører 4 cylindrede motorer ikke hjemme i Formel 1. Alternativt kan han gå med til V6 motorer med turbo.
"Vi bygger alligevel ikke nogen til vores gadebiler. Og for topklassen i al motorsport så lyder det meget ynkeligt. Hvorfor kan vi ikke bruge V6 motorer med turbo? Vi bør ikke forvirre med de to begreber - råd til og billig."
"Hvis der er den mindste chance for at udsætte introduktionen af de nye motorer, så ser jeg frem til det. Der er en rimelig chance. Vi har brug for at være helt enige."
En anden motorproducent som sagtens kunne støtte Luca di Montezemolo i hans forehavende, er Mercedes. Norbert Haug er heller ikke helt varm på ideen.
"Det vil være bedre at forlænge perioden med de nuværende V8 motorer. Det er en billig motor."
De to fabrikanter leverer pt. motorer til halvdelen af feltet.
Men der er også ryster der peger lidt den modsatte vej. Cosworth chefen Mark Gallagher har udtalt at det 'kun' vil koste ca. 30 millioner €uro at udvikle en motor som passer til 2013 motorreglementet.
Det forventes at Scuderia Toro Rosso fortsætter med deres to kørere fra 2010 sæsonen - Sebastien Buemi og Jaime Alguersuari - men det er endnu ikke blevet bekræftet.
Det forlyder at fire kørere er i intern konkurrence om pladserne i Force India F1 team, det skulle være teamets to kørere fra sidste sæson Adrian Sutil og Vitantonio Liuzzi, men også teamets test- og reservekører Paul di Resta nævnes som en stærk kandidat. Samtidig har den tidligere Williams F1 kører Nicolas Hülkenberg udvist stor interesse for Force India F1 teamet.
Ingen kørere sættes umiddelbart i forbindelse med Hispania Racing (HRT F1 Team), ligesom teamet har meddelt at de på ingen måde har travlt med at få besat pladserne i teamet!
Foreløbigt Formel 1 felt til 2011 sæsonen:
# | Team | Kørere |
1 | Red Bull Racing | Sebastian Vettel |
2 | Mark Webber | |
3 | Vodafone McLaren Mercedes | Jenson Button |
4 | Lewis Hamilton | |
5 | Scuderia Ferrari Marlboro | Fernando Alonso |
6 | Felipe Massa | |
7 | Mercedes GP Petronas F1 Team | Michael Schumacher |
8 | Nico Rosberg | |
9 | Lotus Renault GP | Robert Kubica |
10 | Vitaly Petrov | |
11 | AT&T Williams | Rubens Barrichello |
12 | Pastor Maldonado | |
14 | Force India F1 Team | TBA |
15 | TBA | |
16 | Sauber F1 Team | Kamui Kobayashi |
17 | Sergio Pérez | |
18 | Scuderia Toro Rosso | TBA |
19 | TBA | |
20 | Team Lotus | Jarno Trulli |
21 | Heikki Kovalainen | |
22 | HRT F1 Team | TBA |
23 | TBA | |
24 | Marussia Virgin Racing | Timo Glock |
25 | Jérôme d'Ambrosio | |
De første maskiner har indtaget området lige uden for Austin, Texas, hvor den kommende permanente amerikanske Formel 1 Grand Prix bane skal anlægges. Det første der faktisk skete var at begyndte at sætte diverse markeringspæle i jorden, og tage nye boreprøver visse udvalgte steder.
Samtidigt gik man i gang med at opføre et hegn som skal omkranse og sikre hele området. De første spadestik blev foretaget når det kommende sving 11. Nu er det så op til bygherren at sikre at banen og faciliteterne står klar til juni måned 2012 hvor det ventes at det første Grand Prix på banen skal køres.
Sving 11 er i modsatte ende af start/mål langsiden
(Foto: Formula1unitedstates.com)