Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.1.1998
 Magnussen alene i formel 1
 Shinji Nakano til Minardi
 M.Schumacher udfører mirakler mellem træningerne
 Stewart udsætter den første test
 
29.1.1998
 M. Schumacher også klar til at slutte fred
 Minardis første køretur
 M.Schumacher bekymret for de nye dæk
 

Hop til top30.1.1998

Magnussen alene i formel 1

Jan Magnussen bliver eneste dansker i formel 1 i 1998 efter måneders tovtrækkere mellem Minardi og Tom Kristensen.
Danmarks Radio oplyste her til morgen at Tom Kristensen er blevet vraget som kører for det lille italienske Formel 1 team Minardi.
Tom Kristensen var ellers den der havde kørt hurtigst af de kørere der har været til test i teamet, men han havde ikke sponsor kroner nok med i ryggen.
Endnu engang er der bevist at talent ikke tæller så meget som pengene når der skal uddeles pladser i Formel 1. Herfra skal der lyde et stort "BUUUUU" til dansk erhvervsliv, for ikke at støtte denne store chance for at få endnu en højt kvalificeret dansk racerkører i Formel 1!


Hop til top
Shinji Nakano til Minardi

Minardi har endelig, efter utallige lovende tests med Tom Kristensen, skrevet kontrakt med Shinji Nakano for hele 1998. Giancarlo Minardi udtrykte stor tillid til Nakano: "Han er ikke begynder og han har fået den nødvendige erfaring til at køre sikkert på banerne. Vi vil gøre hvad vi kan for at udnytte hans potentiale. Vi ved af erfaring at japanske kørere giver sig selv 100% i engagement og talent"


Hop til top
M.Schumacher udfører mirakler mellem træningerne

Den tyske avis Bild skriver at Schumachers stemme fik en mand til at vågne op af sin koma. Teksten: "Hallo, Sandro. Det er mig - Michael Schumacher fra Ferrari. Vågn op kære Sandro. Bliv rask så jeg kan komme og besøge dig" blev spillet for patienten igen og igen gennem et par uger hvorefter patienten vågnede.
Schumacher nægtede at tage æren for "miraklet": "Det hjalp forældrene. Det gav dem håb i en svær tid"
Schumacher har mødt Sandro og inviteret ham til en test hos Ferrari.


Hop til top
Stewart udsætter den første test

Stewart teamet, som Jan Magnussen kører for, har udsat deres første test som skulle have fundet sted i dag og i går. Udsættelsen skyldes problemer med den nye gearkasse som er indkaplet af en kulfiber-kasse. Teamets manager Dave Stubbs udtalte: "Det er ikke noget alvorligt. Vi er bare nødt til at vente fordi vi bruger helt nye dele"
I øjeblikket er teamet i gang med at flytte til deres nye fabrik i Tilbrook. Den nye fabrik er 3 gange større end den gamle og er en del af en invistering på 8 millioner dollars.

 

Hop til top29.1.1998

M. Schumacher også klar til at slutte fred

M.Schumacher er ligesom Villeneuve træt af at enhver kommentar bliver blæst op til en krigserklæring. "Det er ved at blive kedeligt. Vi har ikke set hinanden ansigt-til-ansigt side sidste løb i 1997 så alt kommunikation foregår gennem pressen som har deres egen interesse i at blæse alt op. Hvis man ikke har nogen erfaring i dette felt, risikerer man let at kommentere udtalelser som kommer fra en journalist. Derfor har jeg, i årevis, ikke ulejliget mig med at svare igen. Jeg har ingen kommentarer til det der er skrevet"
Schumacher sluttede: "Jeg vil foretrække at mødes med Villeneuve personligt og svare ham direkte hvis der er nogle problemer"


Hop til top
Minardis første køretur

Minardi testede i sidste uge deres Ford-drevne 1998-model for første gang. Testen blev kørt af Esteban Tuero da Minardi endnu ikke har nogen 2.kører. Testen forløb uden problemer. Efter testen har teamet bedt Cosworth (motorfabrikanten) om at forbedre motorens topfart. Tyrrell har bedt om at få sænket tyngdepunktet på samme motor.
I øjeblikket ser det mest ud til at Shinji Nakano bliver 2. kører. Nakano kørte en sløj sæson for Prost i 1997.


Hop til top
M.Schumacher bekymret for de nye dæk

Michael Schumacher har udtrykt bekrymring for de nye mønstrede dæk som 1998-reglementet tvinger alle teams til at køre med. "Vi ved simpelthen ikke hvordan dækket slides og hvordan det reagerer på forskellige baner under forskellige forhold"
 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk