Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
30.1.2000
 Watt hædret
 
28.1.2000
 F3000 - Kolby lidt tilbage
 

Hop til top30.1.2000

Watt hædret

Jason Watt blev i går aftes hædret ved et arrangement på Hotel Scandic i Kolding. Jason fik der overrakt DASUs hæderstegn for sine præstationer, måske de sidste hædersbevisninger som Jason kommer til at modtage, som han selv sagde det. Det var første gang at Jason var ude i al offentlighed, og det var naturligvis kun godt at det var blandt venner at det skete.

Jason fik DASUs gyldne ternede flag som er det fornemste hæderstegn som unionen har. Det sker efter hans flotte præstationer, blandt andet en flot afslutning på sidste års Forme 3000-sæson. Derudover modtog Jason også en pris for sin karriere der begyndte i karting. C.C. Hansen ser frem til at Jason Watt i fremtiden stadig er ligeså populær og at han kan være med til at rådgive de kommende unge danske talenter og Jason er villig til at give det tilbage som han har fået, nemlig erfaring.

BB  


 

Hop til top28.1.2000

F3000 - Kolby lidt tilbage

Den sidste testdag for Kristian Kolby fik ikke danskere frem i stillingen, men set over begge dage var resultatet meget godt. "Testen gik udmærket," siger Kolby til formel-1.dk. "Vi startede ud med et nyt set-up," siger han, men det nye og eksperimenterende set-up gav ikke en forbedring. Efter morgenens test lå Kristian som nummer 15. "Jeg kunne ikke rigtig lide det set-up," siger han, men alligevel brugte de så dagen til at eksperimentere med forskellige løsninger. Om eftermiddagen ændrede DAMS-teamet så lidt på raceren.

"Vi ændrede lidt på diffentialet, og tidligt på eftermiddagen lå jeg så som nummer 8." Derefter var det tid til at få nye dæk, men på trods af dette gav det ikke rigtig pote, og derfor sluttede Kristian som nr. 12 om eftermiddagen. "Raceren var ikke ligesom i går – det var ligesom om det ikke rigtig virkede," ærgrer Kristian sig.

På trods af dette har testen vist at der er forskel på ham og holdkammeraten Franck Montagny i den måde de kører raceren. "Jeg vil have raceren lidt anderledes end min holdkammerat og det har vi så fundet ud af i teamet," siger Kolby der i går fortalte om hvordan franskmanden var hurtigst i de hurtige sving mens danskeren havde fordelen af at være hurtigst af de to i de langsomme. Hen over testen har teamet slet ikke anvendt dækvarmere, så Kolby venter at de på et senere tidspunkt kan køre bedre tider.

Hvordan tog teamet så den første test?
"De var utrolig glade og tilfredse. Jeg holdt raceren på banen og det var selvfølgelig meget vigtigt. Derudover viste jeg også gode fremskridt og fik prøvet en masse ting. Testen har også vist at jeg arbejder godt sammen med teamet," hvilket er meget vigtigt for danskeren eftersom han skal leve af teamets erfaring og viden. "Jeg stod ikke af banen og satte konstante tider, hvilket helt sikkert er godt til Le Mans hvor man ikke skal køre raceren helt ud men være konstant," siger Kolby.

Der går godt en måneds tid inden teamet igen skal teste officielt sammen med de andre teams. Men derudover tager teamet nok til Le Mans og Bugatti-banen for at teste og blandt andet træne starter. Sidenhen er der også testdage på Silverstone og Imola kort før selve Formel 3000-sæsonen begynder på Imola i april måned.

Planerne om Le Mans er endnu ikke afklaret, men der er fortsat gode chancer. "Indtil videre venter vi svar på om der kommer to racere med, men hvis det er tilfældet er det meget sandsynligt at jeg er med," siger Kolby der nu er på vej til at deltage i kart-stævnet til fordel for Jason Watt.

"Alt i alt er jeg meget tilfreds. Testen har vist at vi er i stand til at være med fremme omkring 8-9 pladsen," konkluderer Kolby der lå bedst til som 'rookie'. Indtil videre er det målet at være med fremme omkring top-10 og så også være den bedste af de nye Formel 3000-folk.

KristianKolby.dkEksternt link

BB  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk