Jason vil forsøge at komme tilbage til motorsport, om end det ikke bliver på topplan, men i standardvogne. Meget tyder på at Jason kommer til at køre med i den danske DTC/PRO Am serie.
Linket mellem DAMS og Cadillac er teambossen J.P. Driot. "Han tager 90% af beslutningerne, men alt skal godkendes af GM," siger Kristian Kolby til formel-1.dk. "Han skubber meget hårdt for at jeg skal køre i en af billerne til Le Mans," fortsætter den unge dansker og peger på at chancerne vitterlig er gode eftersom alle DAMS-teamets Formel 3000-kørere har været i aktion for teamets søsterteam i Le Mans.
Kolby skal under alle omstændigheder teste Cadillac'en. "Jeg skal teste bilen i USA sidst i januar eller først i februar. Jeg får først et ja eller nej i feburar efter testen," siger Kristian Kolby. "Men chancerne er gode!" Le Mans år 2000 bliver virkelig god reklame for Danmark og de danske kørere.
Jan's muligheder i CART serien er dog ikke udtømt af den grund. Der er stadigvæk en del kontrakter der skal underskrives, før alle bilerne har fundet deres respektive kørere.
En af mulighederne er en plads hos PPI Motorsports, som er den del af Arciero-Wells holdet som Cal Wells fortsætter med. Wells er allerede klar med én bil (Reynard-Toyota-Firestone), der skal køres af brasilianeren Christiano da Matta. Rygterne vil dog vide, at holdet er tæt på at finde penge til endnu en bil, som godt kunne gå hen og have Jan bag rattet. Problemet er dog at at de penge der stadig mangler til at financierer bilen skal skaffes indenfor de nærmeste to uger. Jan er dog ikke den eneste der er interesseret i sædet, og der er flere konkurrenter, bl.a. et par kørere fra Indy Lights serien.
En anden mulighed for Jan er en plads hos svenskeren Stefan Johanssons. Johansson mangler dog også de sidste sponsor penge før han endelig kan komme i gang med at teste bilen, som enten vil få et Lola eller Swift chassis rullende på Firestone dæk drevet af en Mercedes motor.
Endvidere er der ledige pladser hos Bettenhausen, Della Penna Motorsports, Forsythe/Arciero Championship Racing og Payton Coyne Racing. En plads på de hold virker dog ikke særligt sandsynligt, da der er andre kørere der er mere oplagte til de pladser end Magnussen.
Skulle CART anstrengelserne gå hen og være resultatløse, har Jan stadigvæk en plads hos Panoz teamet i the American Le Mans Series. Selvom GT racing ikke er Jans ønskedrøm vil deltagelse i denne amerikanske motorsports serie om ikke andet være med til at sikre at Jans navn også vil blive nævnt og hørt i det amerikanske motorsportsmiljø til næste år. Hans navn vil derfor ikke bliver glemt, og så må vi håbe på at Jans anstrengelser vil give bonus når pladserne til 2001 sæsonen skal forhandles på plads.