Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.1.2010
 Rundt om Sauber teamet
 
1.1.2010
 Lidt af de seneste rygter
 Hispania tester med 2010 raceren
 

Hop til top4.1.2010

Rundt om Sauber teamet

Teamchef og -ejer Peter Sauber der fornyligt købte sit Formel 1 team tilbage fra BMW Motorsport oplyser at han ikke har travlt med at skifte teamets navn.
Samtidig er der nu rygter om at den tidligere McLaren testkører Pedro de la Rosa skal køre for Sauber teamet i den kommende sæson, som teamkollega til Kamui Kobayashi.

Siden BMW Motorsport op købte Sauber teamet har det kørt under navnet BMW Sauber, og det er også under dette navn at teamet er tilmeldt 2010 sæsonens Formel 1 mesterskab, og det på trods af at teamet i 2010 skal køre med Ferrari motorer!

I et interview med NZZ oplyser Peter Sauber at navnet på teamet er et mindre problem:
"Teamet hedder på nuværende tidspunkt BMW Sauber F1 Team, for det er sådan vi er registreret hos FIA, og det er sådan vi tilmelder os. Det er endnu ikke besluttet om vi vi ansøge om at få lov til at ændre navnet" - udtaler Peter Sauber.

På rygteplan forlyder det at Pedro de la Rosa skal køre for Sauber teamet i 2010.
Hvis han skifter sin testkører plads hos McLaren teamet ud med et plads som kører i Sauber teamet, bliver det første gang siden 2002 at den 39 årige spanier har et fast sæde i Formel 1 feltet.

Der har ellers været flere rygter fremme omkring Nick Heidfeld og Sauber teamet, men dem afviser Peter Sauber, der dog holder fast i at Sauber teamet vil have en erfaren kører som teamkollega til japaneren Kamui Kobayashi.

AN  


 

Hop til top1.1.2010

Lidt af de seneste rygter

Største delen af Formel 1 feltets kørere til den kommende sæson er på plads, men der er endnu nogle få ledige pladser at kæmpe om, nogle mere attraktive end andre.
Det samme gælder for kørerne der står på spring, nogle er bedre end andre, og nogle er mere velsete end andre!

En af de kørere der stædigt forfølger en plads i Formel 1 feltet til 2010 sæsonen er Nelson Piquet Jr. - køreren der deltog i den såkaldte 'chrash-gate' skandale sammen med Renault, og som senere blev fyret af teamet.
Nelson Piquet Jr. har længe ligget i forhandlinger med Campos teamet, og hans far har flere gange oplyst at kontrakten var på plads.

Men teamet har allerede skrevet kontrakt med en brasilianer, Bruno Senna, og de har derfor brug for et kører af en anden nationalitet.
"Det er korrekt at vi har et tilbud fra Piquet" - udtaler Daniele Audetto fra Campos teamet, og han tilføjer - "vi har ikke noget imod 'Nelsinho' selv om han var involveret i skandalen. Han er en god kører, hurtig og har god erfaring. Men vi kan ikke have to brasilianere i teamet, og den 15% investering som Piquet Sn. har tilbudt os, er mindre end andre kørere vil kunne bibringe teamet. Uden at kunne komme ind på navne, kan jeg oplyse at vi forhandler med kørere fra Italien, Rusland, Kina, og Tyskland for blot at nævne nogle få lande."

En anden kører der måske ikke finder en plads i Formel 1 feltet i 2010 er den 31 årige franskmand Franck Montagny.
Efter flere sæsoner som testkører for Renault håbede Montagny på endelig at få chancen som kører i teamet.
Udover at forhandle med Renault har Montagny også været i kontakt med US F1 teamet, et af de nye teams der kommer ind i Formel 1 sporten i 2010, men begge steder er forhandlingerne løbet ud i sandet.
Montagny debuterede som Formel 1 kører i 2006 for Super Aguri teamet, men siden har han ikke haft en fast plads i feltet, og han indrømmer nu at det heller ikke ser ud til at det skal lykkes i 2010.

I stedet har han ligesom sidste år sat kursen mod Peugeot Sport teamet og 24-timers løbet på Le Mans.
"Der er noget magisk over Formel 1, men det er nok mere realistisk at vinde på Le Mans - og det er jo også magisk" - har Franck Montagny skrevet på sin hjemmeside.

En af de kørere der flere gange har været ude med meddelelsen om at han har en kontrakt for den kommende sæson er Jaime Alguersuari, og nu er den 19 årige spanier igen ude med den besked!
Holder hans ord denne gang, skal han køre for Toro Rosso teamet i 2010.

Den nykårede Formel 2 mester spansk/østrigeren Andy Soucek vandt som en del af præmien i mesterskabet en testkørsel hos Williams F1 teamet, og den test forløb så positivt at han nu har sat næsen op efter en plads som test- og reservekører i teamet.
Sideløbende med forhandlingerne Williams teamet forhandler Andy Soucek også med to af de nye Formel 1 teams, hvor der er tale om pladser som kører, her er de mest sandsynlige pladser hos enten Campos eller US F1.

"Jeg vil foretrække at køre for et af de nye teams, frem for 'kun' at være testkører for Williams teamet" - udtaler Andy Soucek - "det er vigtigt at køre race, for der lærer du alle banerne og mange andre ting, meget bedre end hvis du kun tester!"

Hollænderen Jerome d'Ambrosio sættes nu i forbindelse med Renault teamet, for udover at have bevist sit værd de sidste par sæsoner i Grand Prix 2 klassen, har han nu fået en 'direkte forbindelse' til teamet.

Jerome d'Ambrosio har sammen med kineseren Ho-Pin Tung været under management af Gravity Sport der har direkte forbindelse til Gerard Lopez's firma Genii, og det er Genii der netop har overtaget Renault F1 teamet.

Derudover har Jerome d'Ambrosio også den fordel, at det er hans tidligere chef i DAMS GP2 teamet Eric Boullier, der skal være chef for Renault F1 teamet i 2010.
Som en yderligere god forbindelse til Renault, har Jerome d'Ambrosio tidligere kørt både Formula Renault 2000 og Formula Renault 3.5 (World Series by Renault) med stort held.

AN  


Hop til top
Hispania tester med 2010 raceren

Det ene af 2010 sæsonens debut teams i Formel 1 Hispania Racing Team (HRT) forventer ikke deres 2011 racer klar til 2011 sæsonens første testkørsler der løber af stablen først i februar måned.
Derfor oplyser teamet at de vil teste med 2010 udgaven bygget af Dallara.

HRT's nye 2011 racer bliver en helt ny racer hvor chassiset er designet af Geoff Willis, og den bliver udstyret med en Cosworth. Raceren bliver dels bygget i Tyskland og dels i England.

Om grunden til den sene debut til den nye racer oplyser teamejer Jose Ramon Carabante, at man først vil teste forskellige kørere, og derefter færdiggøre racerne så de passer til de kørere man vælger.

AN  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk