Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
4.1.2011
 Er Force India kørerne på plads?
 "Team Lotus kan blive det nye Red Bull Racing"
 
3.1.2011
 Ferrari modstand mod nye motorer
 

Hop til top4.1.2011

Er Force India kørerne på plads?

Forleden skrev vi at der stadig var seks ledige pladser i Formel 1 feltet til den kommende sæson, det kan er nu muligvis nede på fire. Ifølge avisen 'Blick' fra Schweiz har Force India teamet skrevet kontrakter med deres kørere til 2011 sæsonen, og her skulle valget være faldet på englænderen Paul di Resta samt Adrian Sutil fra Tyskland.

Hvis 'Blick' har ret i deres påstand, betyder det at italieneren Vitantonio Liuzzi nu er ude på det fri marked, selv om han havde en to-årig kontrakt med Force India teamet!

Ligeledes oplyser 'Blick' at den tidligere Williams kører Nicolas Hülkenberg er hyret som Force India's test og reservekører, samt at han skal deltage i fredagens fri træninger på Grand Prix weekenderne.

Samtidig med Force India oplysningerne, løfter 'Blick' sløret for at Toro Rosso teamet på vej over på arabiske hænder.

AN  


Hop til top
"Team Lotus kan blive det nye Red Bull Racing"

Det mener i hvert fald teamets to kørere, Heikki Kovalainen og Jarno Trulli. Det er dog Heikki Kovalainen der kommer med udtalelsen. Han bliver bakket op af Jarno Trulli, der dog maner til lidt mere besindighed.
Optimismen fejler dog ingenting i teamet. Målet er det samme, men man er nok ikke enige om hvor hurtigt det sker. Alle er dog enige om at Team Lotus bliver et topteam.

Heikki Kovalainen mener så absolut at hans arbejdsgiver, Team Lotus, har potentialet til at blive et topteam i nær fremtid. Han vover endda at påstå at man kan gøre Red Bull Racing kunsten efter og blande sig i topkampen med McLaren og Ferrari også.


Heikki Kovalainen
(Foto: Lotus Racing)

Jarno Trulli tror også på det, men maner alligevel til besindighed. For som han siger så kommer sker det ikke hverken i dag eller i morgen. Han har også noget at have det i. Han bemærker blandt andet hvor lang tid det har taget for Red Bull Racing at nå dertil hvor de er i dag. Og så nævner han også hans tidligere arbejdsgiver Toyota, for hvem det aldrig lykkedes at komme helt til toppen, og det endda trods ubegrænsede økonomiske midler.


Jarnp Trulli
(Foto: Lotus Racing)

De to kørere er dog enige om at ambitionerne og motivationen fra top til bund i teamet er de samme. Man skal fremad og helst helt til toppen. Jarno Trulli tror også på at man allerede i 2011 vil se de første trin op ad stien. Team Lotus sluttede da også bedst af de nye teams i 2010 sæsonen.

PDL  


 

Hop til top3.1.2011

Ferrari modstand mod nye motorer

Ferrari teamet eller rettere Ferrari chefen Luca di Montezemolo, har hele tiden været modstander af det nye motorreglement som træder i kraft i 2013.
Han erkender dog at Ferrari ikke vil stå i vejen for reglementet, men kan det ændres, vil man arbejde på det. Luca di Montezemolo søger nu meningsfæller til projektet. Og en af de store aktører på motorsiden kan meget vel støtte Ferrari og Luca di Montezemolo.

Står det til Ferrari chefen Luca di Montezemolo, skal man ikke indføre det nye motorreglement i 2013 der påbyder 1,6 L 4 cylindrede motorer med turbo. Som Luca di Montezemolo siger, så hører 4 cylindrede motorer ikke hjemme i Formel 1. Alternativt kan han gå med til V6 motorer med turbo.

"Vi bygger alligevel ikke nogen til vores gadebiler. Og for topklassen i al motorsport så lyder det meget ynkeligt. Hvorfor kan vi ikke bruge V6 motorer med turbo? Vi bør ikke forvirre med de to begreber - råd til og billig."

"Hvis der er den mindste chance for at udsætte introduktionen af de nye motorer, så ser jeg frem til det. Der er en rimelig chance. Vi har brug for at være helt enige."

En anden motorproducent som sagtens kunne støtte Luca di Montezemolo i hans forehavende, er Mercedes. Norbert Haug er heller ikke helt varm på ideen.

"Det vil være bedre at forlænge perioden med de nuværende V8 motorer. Det er en billig motor."

De to fabrikanter leverer pt. motorer til halvdelen af feltet.

Men der er også ryster der peger lidt den modsatte vej. Cosworth chefen Mark Gallagher har udtalt at det 'kun' vil koste ca. 30 millioner €uro at udvikle en motor som passer til 2013 motorreglementet.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk