Andre klasser


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
5.1.2005
 Nederlag til Schumacher i Canada
 
4.1.2005
 ICS mangler biler
 David Richards får orden
 

Hop til top5.1.2005

Nederlag til Schumacher i Canada

I en læserafstemning i Canada, måtte Michael Schumacher nøjes med andenpladsen, langt efter vinderen Sebastien Bourdais.

Vanevinderen Michael Schumacher måtte nøjes med andenpladsen i læserafstemning i Canada. Her har den canadiske sportskanal og kabelnetværksoperatør TSN på sin officielle hjemmeside haft en afstemning blandt seere og læsere om hvem der skulle kåres til årets mester. Eller rettere mesteren over alle mestre. Under titlen "Champion of Champions" spurgte TSN for andet år hvem der skulle være mesteren over dem alle.

Det blev ifølge de canadiske seere og læsere CCWS mesteren Sebastien Bourdais med 51 % af de afgivne stemmer. Nr. 2 blev Michael Schumacher med "kun" 32 % af stemmerne. På de efterfølgende placeringer kom nævnt i rækkefølge: WRC mesteren Sebastien Loeb, NASCAR mester Kurt Busch, ICS mesteren Tony Kanaan, World of Outlaws mesteren Steve Kinser og til sidst endnu en Schumacher, nemlig NHRA Top Fuel mesteren Tony Schumacher.

Som tidligere nævnt er det kun andet år at TSN afholder en sådan afstemning. I 2003 var det også en CCWS mester nemlig canadieren Paul Tracy der vandt afstemningen. Hvor meget man skal lægge i en sådan afstemning kan altid diskuteres, men som det ses af resultatlisten, er det stort set kun de amerikanske klasser der er repræsenteret. De eneste undtagelser er Formel 1 og WRC.

PDL  


 

Hop til top4.1.2005

ICS mangler biler

Med mindre end 3 måneder til sæsonstarten, ser det ud til at ICS i år kommer til at mangle deltagere for første gang i flere år.

Tidligere har CCWS serien lidt under manglende deltagere, men har trods yderst store vanskeligheder formået at klare skærene. Den konkurrerende serie ICS har levet godt i de senere år, men i år ser det ud til at det kommer til at knibe lidt med deltagerantallet. I øjeblikket er der kun 8 teams tilmeldt med i alt 18 biler. Tre af disse teams har allerede meldt ud at de i første omgang kun har tilmeldt sig 10 løb. Det er Andretti-Green Racing, Rahal-Letterman teamet og Target Chip Ganassi teamet. Om der kommer tilmeldinger til flere løb end 10 fra et eller flere af disse tre teams er endnu uvist.

Der er dog teams som endnu ikke har publiceret noget endnu. Roger Penske, Adrian Fernandez og Eddie Cheever har alle udtalt at de arbejder på at deltage i en fuld sæson med 2 biler hver, men ingen tilmeldinger i øjeblikket fra disse. Panther Racing arbejder på at få i hvert fald en bil med.

Og så er der adskillige teams med en eller flere biler som i øjeblikket er i en gråzone hvor det er økonomien som skal på plads. Ingen af disse har hidtil givet lyd fra sig om end at de har udtalt at de arbejder på at få det hele til at nå sammen med enten en eller flere biler. Det drejer sig om Dreyer and Reinbold, Access Motorsports, Mo Nunn/A.J. Foyt, Tom Kelley og Pat Patrick. Til sidst er der Hemelgarn Racing som arbejder på at finde økonomi til at deltage i bare nogle af løbene.

ICS præsident Brian Barnhart udtaler at han forventer 21 til 22 biler, måske 24 biler hvis det kan gå op i en højere enhed. Næste problem er Indy 500. Her ser det heller ikke alt for godt ud. Pr. tradition er der et felt på 33 til denne enestående begivenhed i amerikansk motorsport. Nu vil tiden og måske også økonomien visse om det kan lade sig gøre i år.

PDL  


Hop til top
David Richards får orden

David Richards der indtil udgangen af 2004 sæsonen stod i spidsen for BAR teamet, har af den britiske dronning fået ordenen CBE.

David Richards, nu med fortid i BAR teamet fik i julen tildelt ordenen CBE - Commander of the Order of British Empire. David Richards blev som bekendt gået i forbindelse med Hondas opkøb af 45 % af aktierne i BAR.

Det er dog ikke på baggrund af succesen med BAR som blev nr. 2 i 2004 mesterskabet for konstruktører at David Richards får prisen. Det er pga. succesen med Prodrive firmaet som David Richards startede i 1984. Firmaet har i dag over 900 ansatte og skaber et væsentlig overskud. Firmaet har gennem årene opbygget et flot renomme og eksporterer i dag britisk motorsport i mange former til udlandet. Derudover er David Richards også dybt involveret i WRC - World Rally Championship. Herfra er Prodrive kendt for sit engagement med Subaru teamet som har vundet adskillige løb og nogle verdensmesterskaber.

Efter at David Richards blev gået fra BAR, er noget af tiden sikkert gået med at få nye ideer og sikkert også finde et nyt job. I første ombæring gælder det om at få Aston Martins indsats til Le Mans til at fungere og helst med succes hvis man kender David Richards rigtigt.

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk