Bernie Ecclestone og GPWC kæmper hver deres kamp om "resten" af feltet - de som ikke er med i GPWC. Det gælder bl.a. en ny Concorde aftale. Mens de nu prøver at erobre teams, så har A1 GP tilsyneladende mere styr på deres forehavende. Én organisation og så de tilkommende teams. Og alt imens de to parter i Formel 1 står for hver deres ideologi, så er der kun én i A1 GP.
A1 GP er nu så langt fremme med planlægningen at man forventer snart at kunne præsentere en løbskalender. Som det ser ud i øjeblikket kommer der i hvert fald 14 løb. Det forventes at det første løb bliver kørt i september i år mens det sidste løb bliver kørt i april 2006. Det første løb bliver efter alt at dømme kørt på Brands Hatch i England. Der er et løb på Estoril i Portugal i tankerne også, hvorefter alle andre løb vil blive kørt udenfor Europa.
A1 GP forventer at etablere et kontor ved Stansted lufthavnen til at koordinere løb, transport til banerne osv. Til det arbejde har man bl.a. hyret den tidligere Formel 1 teamchef John Wickham. I øjeblikket er 13 lande tilmeldt mens der yderligere forhandles med 19 andre lande i øjeblikket. Det kan betyde at der kan komme op til 32 biler/lande til start. Enkelte lande overvejer i øjeblikket at lade 2 biler køre kvalifikation og derefter beslutte hvilken kører der skal køre selve løbet.
Det bliver en anden form for afvikling end den vi normalt kender. Hvor vi er vant til at det er teams der kører mod hinanden, er der i A1 GP konceptet lagt op til en nationskonkurrence i stedet. Med den interesse der allerede har været, og med de personer involveret i de respektive lande, ser det ud til at interessen måske bliver væsentligt større end forventet. Der er allerede nu lavet aftale med flere tv-stationer, men flere forhandlinger følger, og måske er vi også heldige i Danmark, så vi kan følge den nye serie.
Vanevinderen Michael Schumacher måtte nøjes med andenpladsen i læserafstemning i Canada. Her har den canadiske sportskanal og kabelnetværksoperatør TSN på sin officielle hjemmeside haft en afstemning blandt seere og læsere om hvem der skulle kåres til årets mester. Eller rettere mesteren over alle mestre. Under titlen "Champion of Champions" spurgte TSN for andet år hvem der skulle være mesteren over dem alle.
Det blev ifølge de canadiske seere og læsere CCWS mesteren Sebastien Bourdais med 51 % af de afgivne stemmer. Nr. 2 blev Michael Schumacher med "kun" 32 % af stemmerne. På de efterfølgende placeringer kom nævnt i rækkefølge: WRC mesteren Sebastien Loeb, NASCAR mester Kurt Busch, ICS mesteren Tony Kanaan, World of Outlaws mesteren Steve Kinser og til sidst endnu en Schumacher, nemlig NHRA Top Fuel mesteren Tony Schumacher.
Som tidligere nævnt er det kun andet år at TSN afholder en sådan afstemning. I 2003 var det også en CCWS mester nemlig canadieren Paul Tracy der vandt afstemningen. Hvor meget man skal lægge i en sådan afstemning kan altid diskuteres, men som det ses af resultatlisten, er det stort set kun de amerikanske klasser der er repræsenteret. De eneste undtagelser er Formel 1 og WRC.