Han mærkede dog problemerne i 2000-sæsonen, hvor flere topfolk mistede motivationen. "I den sidste halvdel af sæsonen så det ud til at vi havde en lederkrise, og det faktum at flere af teamets folk forlod os, viser en grundlæggende utilfredshed," siger italieneren.
Teamet er ellers kendt for at være lidt af et 'familie-team' hvor alle er tæt på hinanden. Men de ellers gode stemning kan ikke altid opveje at der kan tjenes flere penge hos andre teams - en ide som Benetton har regnet godt ud, efter at de har hugget adskillige topfolk. Trulli erkender da også at Jordan-folkene er gode medarbejdere at få fat i. "Vi må ikke glemme af Jordan er et af Formel 1's bedste team, og de hjalp mig til to gange at starte fra forreste række - og det var jeg den eneste til ud over McLaren og Ferrari," siger Trulli.
Blandt andet har Trulli mistet sin løbsingeniør, Dino Toso - der sandelig også skiftede til Benetton... - men han får en bekendt som erstatning i form af Gabriele Delli-Colli. De to har arbejdet sammen hos Minardi i Trullis 'unge' dage.
Det menes at teamet medbringer en FW23-racer, som dog ikke forventes at være total klar, da der vil blive arbejdet videre på den indtil sæsonen begynder i marts.
Hvis rygterne er sande, bliver testen meget interessant at følge - dels for at se hvad der er af nye tiltag, men også for at se hvilke tider der kan sættes af Montoya og Ralf Schumacher i den nye Williams-BMW. Teamets faste kørere at booket til testen, sammen med den nye testkører, Marc Gene.
Derfor ventes BAR først at deltage i tests fra midten af måneden, når der fra 15. til 17. januar køres på Jerez. Teamet arbejder på den nye racer, som er ved at blive klargjort, og den blive præsenteret for offentligheden under Jerez-testen.
Både Jacques Villeneuve og Olivier Panis kommer i aktion. Det vides ikke om BAR fortsætter med deres testprogram for Marc Hynes og Takuma Sato - men Darren Manning kan også komme ud at køre i BAR-raceren.
BAR står over i første omgang - først på Jerez tester teamet igen
Jordan har med deres nystiftede samarbejde med Honda, valgt at give teamet nyt navn og logo, begge med effekt fra og med 1. januar 2001. Jordan skifter navn til Benson & Hedges Jordan Honda, hvilket kunne være en indikation af at teamet økonomisk er blevet mere afhængig af Benson & Hedges. Økonomien, og den eventuelle usikkerhed omkring den, kan være det der får folk til at forlade teamet. Et andet praj om dårlig økonomi får man hvis man ser Jordans præsentation af EJ11. De sidste 3 år blev raceren præsenteret i et sandt orgie af fest og farver, tilmed blev præsentationerne afholdt på dyrt lejet grund. I år vil Jordan lancere EJ11 hjemme på fabrikken, og selvom Jordans undskyldning ligger i at de vil koncentrere sig mere om at have bilen klar til de næste tests, så er det en stor besparelse det indebærer.
Dog er der blevet brugt mange penge hos Jordan, de har stiftet deres eget powerboat team og udviklet energidrikken "EJ10", så måske er undskyldningen i virkeligheden god nok? EJ11 vil i hvert fald blive klar til 16. Januar, hvor bilen bliver præsenteret for offentligheden og pressen. Præsentationen af den nye racer kan følges på jordans hjemmeside www.jordangp.com. Udmiddelbart efter præsentationen, d.17-19 Januar vil der blive kørt shakedown af den nye racer med Honda motoren på Silverstone, Jordan hjemmebane. Der vil fra nu af udelukkende fokuseres på EJ11, og sidste års racere med Mugen-Honda motorer er sat til side.
Eddie Jordan er meget glad for UCD's deltagelse, og er opsat på at støtte universitetet; "Vi vil holde vågent øje med designets udvikling. Jeg var henrykt over at høre at UCD vil stille med et hold i denne konkurrence, som giver en frugtbar grobund for Formel 1 designere og ingeniører. Vores hovedformål med at sponsere holdet er at få adgang til de bedste elever, med henblik på fremtidig rekrutering."
UCD er lige nu igang med at designe og fremstille en bil fra bunden af. Bilen vil blive udstyret med en 0,6 liters Honda motorcykel-motor. Holdet har indtil Juli til at færdiggøre bilen, der vil blive bedømt af et dommerpanel i Formel Student konkurrencen, som bliver afholdt i Birmingham.
Om sin satsning i denne serie siger Jordan chefen, Eddie Jordan, følgende: "Vi er henrykte over at støtte denne spændende powerboat serie. Det giver os ikke kun en stor mulighed for at samarbejde med Honda i projekter udenfor Formel 1, det giver også et hurtigt, sjovt og spændende miljø, i hvilket vi kan promovere Jordan navnet og vores nye præcisions-konstruerede, koffeinfrie energi-drik EJ10. Vi ser frem til en højt ladet sæson, både på banen og i vandet. Det bliver et meget vigtigt år for Jordan Honda i Formel 1, men powerboat projektet vil give os et lille pusterum i vores mål - at kæmpe om verdensmesterskabet."
Jordans båd skal konkurrere mod cirka 14 andre identiske både, alle udstyret med Hondas 4-takts motor, "BF130". Honda vil naturligvis invitere både Jarno Trulli og Heinz Harald Frentzen til prøve kræfter med de ekstreme powerboats.