Det er Benettons fysioterapeut Bernard Shrosbree og fitnesstræner Mike Chapman, der har sammensat programmet og som leder forløbet. Det indeholder bl.a. en del fysisk træning, cykling, jogging, svømning og tennis. Desuden bliver der også sessioner med sportspsykologi.
Det er et led i Benettons forberedelser til den nye sæson, som man forventer bliver væsentlig bedre end den forrige.
Om alt dette siger Fisichella: " Jeg har lavet en aftale med teamet om en lidt længere pause, og så denne grundige forberedelse. Jeg er ved at være sulten efter at sidde bag rattet igen. Den nye bil har jeg ikke rigtig set endnu, kun nogle tegninger og billeder, men det ser interessant ud, den virker mere enkel, og er kortere end -99 modellen. Og efter en skidt sæson hvor vi alle lavede mange fejl, så har vi noget at rette op på."
Så hvis nogen skal til Lanzarote i løbet af de næste dage, så kan man være heldig at møde Benetton-kørerne der.
Sæsonen 2000 bliver det tiende - og efter at have vundet løb og klaret sig godt, vil teamet gerne have mere i den forestående sæson. Teamet har dog ikke 100% fokus fra Honda, eftersom de går ind i Formel 1 som samarbejdspartner til BAR, men det forventes ikke at teamet falder totalt fra hinanden. Den nye EJ10-racer er blevet forbedret under ledelse af Mike Gascoyne så den er klar til at føre Frentzen og Trulli mod nye succeser. Raceren bliver præsenteret den 31. januar 2000 og kort efter vil teamet være at finde på de europæiske testbaner.
Raceren blev testet i forgårs, d. 5. på Silverstone, men motorproblemer indtraf, så teamet valgte at blive banen i stedet for, at tage til Jerez i morgen og blive der til mandag. Der skal kigges nærmere på problemer med motoren, men der bliver utvivlsomt også kigget nærmere på overflade-designet gennem kameraerne. Næste gang Jaguar tester, er så d. 19. - 20. på Barcelona-banen. Derefter vil man koncentrere sig om præsentationen, der foregår den 25. januar. Vi glæder os til at se resultatet!
Det lette metal er især med til at minimere friktionen i motoren, hvilket giver højere ydeevne og i sidste ende flere hestekræfter. I og med Ferrari har måttet hive berylliumet ud af motoren bliver den langt fra så stærk. Derudover tager det også tid og ressourcer hos Ferrari at sørge for dette, selvom det må antages at det sker i et tæt samarbejde med Sauber.
Det som Sauber så kan drage fordel af er at Ferrari-motoren i 1999 var ekstrem pålidelig. Det ventes at Mika Salo kommer til at have to "kasketter" - som udvikler for Ferrari og for Sauber især med fokus på udviklingen af Ferrari/Petronas-motoren. Det ventes derfor at Sauber på motorsiden vil være et godt stykke efter ved sæsonstarten, men at de vil arbejde hårdt for at få motoren forbedret.
For Rubens Barrichello er det specielt, idet han er ny i Ferrarilejren. Noget af fanatismen kender han dog fra sit hjemland, Brasilien, især efter Ayrton Senna's død, hvor han nærmest blev udråbt som en ny gud til at efterfølge Senna. Det gav en masse ufrivillig pres, som vel nok hæmmede ham i lang tid efter. Nu er det nok mere en masse publicity, berømmelse, penge og alt det der følger med, når man er en topkører, der kan blive et pres. Men tiden i Stewartteamet har modnet ham, og selvom skiftet til Ferrari måske er en naturlig del af hans udvikling, så er der ingen tvivl om, at den kommende tid vil prøve ham af. Men som han selv tidligere har udtalt: " Jeg tror, at beslutningen om mit skifte til Ferrari, er gjort på det rigtige grundlag, og jeg er sikker på at det vil blive en succes".
Efter at Barrichello er kommet tilbage efter en kort rekreation efter hans operation, siger han om hans medkører, Michael Schumacher: "Jeg tror jeg kan lære af, og jeg kan komme tæt på ham, både på banen, men også personligt. Jeg respekterer ham, jeg tror at han er en fin fyr". En af tingene skulle være muligt, idet Barrichello efter sigende ikke har en andenkørerklausul i sin kontrakt. Men det vil vise sig efter de første løb, hvem der er nummer et i teamet.
I et interview med Damon Hill som interviewer (debut), som også har været bragt her for nyligt, siger Schumacher på spørgsmålet om hans arrogance, at han egentlig ikke er arrogant. " Det gælder om at være naturlig og lukke af for meget af det måske useriøse, der foregår omkring én. Det er et spørgsmål om at have en professionel indstilling".