Mange venter spændt på de kommende præsentationer af årets Formel 1 biler. Lotus Renault har nu meddelt at de vil præsentere deres nye R31 racer på Ricardo Tormo banen uden for Valencia i Spanien. Det sker d. 31 januar, samme dag som også Sauber teamet præsentere deres nye racer.
Helt præcist sker Lotus Renault GP præsentationen kl. 12,00 hvor bil og kørerne Robert Kubica, Vitaly Petrov og testkøreren Gérard Lopez og teamchef Eric Boullier vil stille op. Senere bliver der mulighed for interviews med kørerne og teamchef Eric Boullier.
Samme dag vil teamet også åbne deres nye hjemmeside som fremover skal repræsentere teamet på internettet.
Et af de få ledige sæder i Formel 1 er nu besat. Hispania Racing Team har underskrevet kontrakt med inderen Narain Khartikeyan som får en kontrakt gældende for 2011. Narain Khartikeyan har tidligere kørt i Formel 1. Det var i 2005 hvor han kørte for Jordan/Midland teamet. Han huskes vel egentligt mest for en meget stor ulykke i forbindelse med det kinesiske Grand Prix. Desuden var asfalten ikke altid bred nok for den indiske kører.
Siden 2005 har han dog været inde omkring Formel 1. Både i 2006 og 2007 testede han for Williams teamet, men ellers har det været andre klasser han har begået sig i. I Formel racing har han kørt i den nu lukkede A1 GP serie og i SuperLeague Formula. Desuden har han kørt i Le Mans Series og i selve Le Mans løbet for Colin Kolles's Audi team. Og i 2010 i NASCAR i Truck Series.
Narain Khartikeyan er selvfølgelig glad for sin nye Formel 1 kontrakt. Han er dog også fuldt ud klar over at der kræves noget af ham. Selv siger han at nu først og fremmest skal have genopbygget sin fysiske form og så have lært teamet og bilen at kende.
Rygter vil vide at Narain Khartikeyan har betalt ca. 8 millioner €uro for sædet. Penge som blandt andet er kommet fra Tata Group. Der er dog stadig et sæde ledigt hos teamet og her er der flere kandidater. Blandt andet er Vitantonio Liuzzi den vel nok største favorit, mens flere GP2 kørere også er mulige emner. Det ventes at prisen for det ledige sæde bliver i samme størrelsesorden som tilfældet er for Narain Khartikeyans sæde.
McLaren Formel 1 bilerne blev sølvfarvede da et stort cigaretmærke stoppede sponsoreringen af teamet. Siden har man kendt McLaren bilerne som mere eller mindre sølvfarvede, og vel egentligt takket være den mangeårige motorleverandør og senere teammedejer Mercedes.
Mercedes har solgt sine aktier i McLaren teamet, og i år hvor sidste rate af tilbagekøbet skal betales, spekuleres der i om sølvfarven forsæt vil præge McLaren bilerne.
Hvor meget sølvfarve kommer der på McLaren bilerne i år?
(Foto: McLaren media)
Selv hævder McLaren teamet at sølvfarven er et McLaren brand, men mon ikke at Mercedes er uenige med dem om det. Begrebet 'sølvpile' blev genindført da Mercedes købte sit eget Formel 1 team.
Et hint kunne måske være at kigge nærmere på 2011 den merchandise som McLaren teamet så småt er ved at have klar til salg. Hvor der tidligere har været sølvfarvede kasketter, så ser det i år ud til at de primært er sorte, ligesom også de beklædningsdele som foreløbig er set, også er primært sorte.