Ferrari havde et meget godt samarbejde med Michelin op gennem 80erne, men Ferrari vil jo nok ikke komme med et udtagelse lige med det samme, de kan jo se hvad der skete med Williams da de offentligegjore at de skal køre med Michelindæk næste sæson, de blev udelukke fra at lave nye test med Bridgestonedæk reste af denne sæson, og den er jo kun lige begyndt.
Williams er flere gange gået galt i byen med at få fat i kørere og lige nu ser det ud til at teamet er ved at gå helt i panik - det lykkedes ikke at overtale Villeneuve til at vende tilbage og Montoya er bundet til Ganassi i yderligere et år. Panis var ikke vild med at skifte til Williams eftersom han vidste at det kun ville give et år hos teamet. Verstappen ser ud til at gå til Arrows efter også at have været inde i billedet.
Button har testet Formel 1 - blandt andet for McLaren som vinder af en kåring, og en seriøs test for Prost i sidste måned hvor det var oppe og vende at Button skulle være teamets reservekører. Det var ventet at Button ville fortsætte i Formel 3000, men har afvist kontrakttilbud fra klassen under Formel 1 for i stedet at fortsætte i Formel 3. "Jeg har fået en henvendelse fra Williams men det er en af de mange henvendelser fra teams. Jeg giver det seriøs overvejelse til dem alle," siger Button. Spørgsmålet er så om Button har is i maven. Flere kørere er blevet "ødelagt" hos Williams og været på vej ud af Formel 1, så måske er Williams ikke stedet hvor Button kan slå sit navn fast. Et stort team, men også et team der er under udvikling med det nye samarbejde med BMW og læg dertil at det er oplagt at Montoya får sædet i 2001.
Men der er stadig flere bud - BAR kan tjene et par millioner ved at "sælge" Darren Manning til Williams, og derudover er der også Jörg Müller, testkører for BMW og teamets egen testkører Bruno Junqueira. JJ Lehto er også med i løbet, selvom finnen ikke rigtig selv troede på det. Der har også været kontakt mellem David Sears og Williams om Jan Magnussens chancer. Lige nu ser det mest af alt ud som om Williams har store problemer med overhovedet at finde en kører der vil være med i teamet næste år! Williams og BMW præsenterer de nye farver i morgen, og der vil Ralf Schumacher være til stede, men ikke Zanardi eller en eventuel erstatning. Det menes at Williams vil have afklaret kørerproblemet i februar.
I dag var det så Mika Salo der var den hurtigste kører på banen. Det havde regnet i nat så derfor var banen ikke optimal til morgen – og det var overskyet og blot 11-13 grader varmt, og de blandede forhold – først en våd bane og siden hen en mere tør bane, satte sit spor i dagens tider. Derudover kom også Jaguar i aktion – både med Irvine og Herbert med Herbert som den bedste af de to jaguarer. Testen er programsat til at slutte i morgen
Testtider fra Barcelona, lørdag:
Kører | Team | Bedste tid | Omg. |
Rubens Barrichello | Ferrari | 1:22,244 | 46 |
Jacques Villeneuve | BAR-Honda | 1:23,821 | 32 |
Pedro Diniz | Sauber-Petronas | 1:24,044 | 25 |
Stephane Sarrazin | Prost-Peugeot | 1:24,493 | 14 |
Testtider fra Barcelona, søndag
Kører | Team | Bedste tid | Omg BB Meddelelsen om Michelins comeback i Formel 1 er ikke noget Bridgestone jubler over, og slet ikke at Williams allerede nu har skrevet kontrakt med den franske dækleverandør. Det har fået Bridgestone til at køre Williams ud på et sidespor når der skal udvikles dæk i den kommende sæson. Toyota får også Michelin-dæk, men er som bekendt først med næste år, hvorfor Bridgestone er ligeglade japanerne. Af frygt for at der går udviklingsresultater over til Michelin slår Bridgestone bremserne i. "Hvis vi gør noget for dem vil det måske ikke blive til fordel for os. Vi vil være fair i år, det er vores filosofi, men de vil ikke udføre udviklingstests," siger Ichikawa fra Bridgestone. Et andet team der også overvejer Michelin er Ferrari. BB 8.1.2000 Benetton styrkesOg det skal forstås sådan, at de to Benetton-kørere, Giancarlo Fisichella og Alexander Wurz, skal i en bedre træning, og derfor påbegyndte man i denne uge et specielt lavet træningsprogram for de to kørere, og det er planen, at det skal køre i 14 dage.Det er Benettons fysioterapeut Bernard Shrosbree og fitnesstræner Mike Chapman, der har sammensat programmet og som leder forløbet. Det indeholder bl.a. en del fysisk træning, cykling, jogging, svømning og tennis. Desuden bliver der også sessioner med sportspsykologi. Det er et led i Benettons forberedelser til den nye sæson, som man forventer bliver væsentlig bedre end den forrige. Om alt dette siger Fisichella: " Jeg har lavet en aftale med teamet om en lidt længere pause, og så denne grundige forberedelse. Jeg er ved at være sulten efter at sidde bag rattet igen. Den nye bil har jeg ikke rigtig set endnu, kun nogle tegninger og billeder, men det ser interessant ud, den virker mere enkel, og er kortere end -99 modellen. Og efter en skidt sæson hvor vi alle lavede mange fejl, så har vi noget at rette op på." Så hvis nogen skal til Lanzarote i løbet af de næste dage, så kan man være heldig at møde Benetton-kørerne der. PDL Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk
|