På anbefaling af FIA har baneejerne og arrangørerne på Sepang banen besluttet at ændre nogle ting på banen. Den væsentligste ændring er at der er kommet ny asfalt på i sving nr. 4 og 12. Derudover er der lavet flere andre småændringer.
Charlie Whiting skal i den kommende uge godkende ændringerne, ligesom der i ugen op til det malaysiske GP vil være en endelig inspektion også. Ifølge den administrerende direktør for banen, Ahmad Mustafa, er det blot en formalitet at få godkendt ændringerne, men godkendelsen er nødvendig.
Grunden til at forhandlingerne med Christian Horner er stoppet, skyldes rygterne om at han skal være teamchef i Red Bull Racing's Formel 1 team.
Men hvad stiller Eddie Jordan så op nu - tja - det er der ingen der kan svare på med bestemthed, men sandsynligheden taler for at han selv driver teamet videre, og det ser slet ikke væst ud for ham i den forbindelse.
Sidste sæson kørte Jordan F1 teamet med Ford motore, og det forlyder at de betalte i omegnen af 17 mill. dollars for dem, hvilket var en meget stor andel af teamets anslåede omsætning på 47 mill. dollars.
I år skal Jordan teamet benytte Toyota motore, og det forlyder at prisen for dem 'kun' beløber sig til 10 mill. dollars.
Da teamet tager sig godt betalt af de kørere der eventuelt skal køre for dem, sammen med de godt 12 mill. dollars teamet modtager fra The Formula One Group plus et ukendt million beløb fra Benson & Hedges, så der det faktisk ud til at Jordan teamet i 2005 vil kunne få flere penge at arbejde med end i den foregående sæson.
Top betaler blandt køreremnerne er Timo Glock, der forventes at kunne medbringe 14 mill. dollars fra DHL Speed Academy, Robert Doornbos er tippet til at kunne indskyde mindst 7 mill. dollars og sidst nævnes Heikki Kovalainen der 'kun' er god for et par mill. dollars.
Jokeren i Jordans økonomiske roulette er Benson & Hedges, det forventes at de kun vil betale for en halv sæson, på grund af de strammere regler for tobaksannoncering der træder i kraft den 1. august 2005.
Både et nyt, et gammelt og et team der er væk, er forbundet med de sidste rygter, det drejer sig om Red Bull Racing, Jordan samt det hedengangne Jaguar team, og det hele forplanter sig helt ned til Formel 3000/Grand Prix 2.
Det forlyder at Dietrich Mateschitz, der har købt Jaguar teamet, og omdøbt det til Red Bull Racing, nu er ved at udskifte hele toppen i teamet, og at Tony Purnell allerede skulle være væk.
Det forlyder at også David Pitchforth (Managing director) er på vej ud af Red Bull racing, selv om dette ikke er bekræftet, men sker det så er toppen af det hedengangne Jaguar team væk fra Red Bull racing.
Som afløser for Tony Purnell tales der om Formel 3000/Grand Prix 2 teamet Arden International's ejer/chef Christian Horner, og tager han mod tilbudet, så vil det helt sikker betyde at hans eget team stopper, eller bliver kørt lidt ud på en sidespor.
Men måske var Horner's team alligevel stoppet, for han var det hotteste emne til at købe Jordans Formel 1 team.
Får Horner jobbet hos Red Bull Racing, så står Jordan uden køber, og går hermed en lidt uvis fremtid i møde.
Arden teamet har allerde skrevet kontrakt med hollænderen Robert Doornbos, som skulle køre 2005 sæsonen for dem i Grand Prix 2 klassen, og de er langt fremme i forhandlingerne med deres anden kører finnen Heikki Kovalainen.
Og da netop disse to kørere nævnes, som de hotteste emner til Jordans Formel 1 team, så hænger det hele måske lidt mere sammen end man lige regner med!
Fra sidelinien forlyder det at Dietrich Mateschitz, efter blot at have været teamejer et par måneder, nu allerede overvejer at frasælge en del af Red Bull Racing.
Store kinesiske investorere skulle klar til at købe sig ind i teamet, og det kan være en medvirkende årsag til de udskiftninger der pt finder sted i teamets top.