Pitsladder


Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk

Ældre Dato Nyere    Indeks

 
1.10.2003
 Alonso bliver hos Renault
 Det fransk Grand Prix til Le Mans?
 
30.9.2003
 USA's Grand Prix - Set og sket
 

Hop til top1.10.2003

Alonso bliver hos Renault

Fernando Alonso bliver hos Renault. Det siger Renault med Flavio Briatore i spidsen. Dermed afvises den sidste tids rygter.

Om det har været rygtespredere eller sensationshungrende mediefolk der har skabt rygterne vides ikke. I hvert fald har Fernando Alonso i den seneste tid været sat i forbindelse med Ferrari, endda som Michael Schumachers afløser i teamet.

Ifølge spanske medier er Fernando Alonso ikke helt tilfreds med tilværelsen hos Renault. Som årsag er bl.a. givet at Alonso tilsyneladende ikke har fået samme kvalitet motorer som medkøreren Jarno Trulli. Men hvem er det nu lige der har skrabet flest points sammen af de to og også har vundet et Grand Prix i år?

I de seneste par dage har Alonsos agent, haft travlt med at afvise disse rygter, og nu har Renault også selv udtalt sig offentligt. Flavio Briatore er konsekvent i sine udtalelser:
"Vi taler om en situation der ikke eksisterer. Alonso er på kontrakt hos Renault til og med 2006, og vi har ingen intentioner om at lade gå før tiden. Vi har Alonso med i vores fremtidsplaner. Vi ønsker at vinde mesterskabet med ham. Det vil være uacceptabelt hvis vi ikke tillader Alonso at være med i kampen om mesterskabet."

PDL  


Hop til top
Det fransk Grand Prix til Le Mans?

Der er i øjeblikket rygter om at det franske Grand Prix skal flyttes fra Magny-Cour banen til den korte udgave af Le Mans.

Ifølge Rygters Bureau er der i Indianapolis tilsyneladende blevet opsnappet rygter om at det franske Grand Prix skal flyttes fra Magny-Cour til den korte udgave af Le Mans banen, den der også hedder Bugatti. Flytningen er blevet nævnt som aktuel allerede næste år. Rygterne er blevet begrundet med at Magny-Cour skulle have visse økonomiske vanskeligheder og det derfor er gang i rygteriet.

Der har også været snak om at droppe et fransk Grand Prix, men der tales om at hvis det sker, vil Renault trække sig fordi firmaet ønsker et hjemme Grand Prix af kommercielle årsager. Det skal slås fast endnu en gang, at der er løse rygter.

PDL  


 

Hop til top30.9.2003

USA's Grand Prix - Set og sket

Det amerikanske Grand Prix blev en noget anderledes affære end ventet. Regnen skabte adskillige overraskelser, både negative og positive.

I det amerikanske Grand Prix blev der takket være regnen, skabt en del anderledes resultater. Strategierne måtte ændres undervejs, det gik godt for nogle, skidt for andre.

BAR, 18 points:
Regnen gjorde at Jenson Button kom i spidsen af løbet, og faktisk havde han denne føring i 15 omgange. Men så begyndte problemerne. Motoren begyndte at lave knuder samtidigt med at konkurrenterne nærmede sig. Til sidst sagde motoren stop. Det samme overgik Jacques Villeneuve nogle omgange senere. Honda ingeniørerne må kikke nærmere på årsagen til dette. Slutresultatet - ingen points til BAR i denne omgang.

Ferrari, 147 points:
Ferrari røg igen til tops i konstruktørernes mesterskab. Takket være konkurrenternes resultater er de røde igen i front. Det så ellers ikke godt ud ved starten. Barrichello fik ved hjælp fra Montoya tidligt fri, og Michael Schumacher havde ikke verdens bedste startpladsering. Men da Montoya blev forsinket af uheldet med Barrichello og han tillige måtte i pit til en drive through straf, ja så blev han skubbet godt bagud. Tingene udviklede sig til Michael Schumachers favør. Lillebror Ralf blev offer for det våde føre, og Kimi Raikkonen var ikke hurtig nok mens det var vådt. Resultat for Ferrari. En ude og en på toppen af podiet. Michael Schumacher er nu ét point fra at genvinde sit verdensmesterskab.

Jaguar, 18 points:
Hos Jaguar oplevede man noget usædvanligt, andenkøreren fik point. Mark Webber startede ellers godt selvom det var fra 14 pladsen. Han arbejde sig dog frem i feltet, men han blev offer for vejrets lunefulde temperament. Dækvalget ved hans pitstops var ikke de mest heldige, han kørte dog også af og udgik. Justin Wilson derimod kæmpede og kæmpede med ét point - hans første, som resultat. Det ene point gjorde at man nu er á point med BAR. Og selvfølgelig var Justin Wilson jublende lykkelig efter sit bedste resultat i Formel 1 hidtil.

Jordan, 13 points:
Takket være Fisichellas 2 points rykkede Jordan tættere på Toyota i pointene. Ralph Firman kæmpede det bedste han havde lært, men blev offer for omstændighederne. På første omgang kørte han sammen med Jos Verstappen. Resultat: Nu næse og andre dæk. Senere da han ved et hans mange pitstop faktisk var på vej i pit måtte han køre en ekstra runde fordi teamet netop havde kaldt Fisichella ind. Helt galt gik da han berørte en af de plastikkegler som flere steder var stillet op. Bilen spandt rundt og løbet var slut for Firman. Fisichella fik lov til at kæmpe. De vanskelige betingelser lignede lidt Brasilien hvor han fik sejren. Det fik han ikke denne gang, men 2 points er bedre end ingenting, især for teamet.

McLaren, 128 points:
Kimi Raikkonen fik holdt liv i VM forhåbningerne. Ni points adskiller ham fra titlen inden det går løs på Suzuka. Eller rettere - ni points og Michael Schumacher. Regnestykket er svært at gøre op. En sejr og ingen points til Michael Schumacher er kravet for Kimi Raikkonen. Han gjorde sit til at han igen kom i betragtning til titlen. Han kørte godt og stærkt hele løbet igennem. Desværre var Michelin ikke de bedste dæk under de forhold. Dog var han hurtigste Michelin kører. David Coulthard var godt med i løbet indtil han fik problemer med gearkassen og måtte udgå.

Minardi, 0 points:
Stadig ingen points til Minardi, men til gengæld kom begge kørere i mål. Kiesa kørte den hurtigste omgang af de to, men blev offer for et forkert dækvalg da regnen kom. Det kostede mindst et pitstop for meget, og muligvis en bedre placering end Jos Verstappen. Verstappen måtte ellers ufrivilligt i pit efter en sammenkørsel med Ralph Firman. Til Verstappens held havde Kiesa så et pitstop eller to for meget. De sluttede på omgangshøjde på henholdsvis 10'ende og 11'te pladsen.

Renault, 84 points:
For kun fjerde gang i år måtte Alonso udgå. Han har el

PDL  


 

Hop til top Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk