Pitsladder
Sitet opdateres ikke længere med nyheder.
Læs dem i stedet på Motorsporten.dk
Dato Indeks
12.10.1997
Japan's Grand Prix - Løbsresultat.
Dome trækker sig.
Tracy til Minardi?
11.10.1997
Japan's Grand Prix - 3. fri træning.
Japan's Grand Prix - 4. fri træning.
Japan's Grand Prix - Kvalifikation.
Villeneuve måske diskvalificeret.
Villeneuve får lov til at starte.
Berger ud, Irvine ind.
12.10.1997
Der var med de to titelkæmpere i første start geled lagt op til et spændende race. Og den første halvdel af racet var da også meget tæt. Men et perfekt samarbejde mellem de to Ferrari kører tog hurtigt noget af spændingen ud af løbet, og da så yderligere Jacques Villeneuve havde et alt for langt pitstop, ja så var spændingen helt væk. Oh-no, for hen imod slutningen af løbet der kæmpede Heinz-Harald Frentzen op på anden pladsen og halede hurtigt ind på Michael Schumacher, så det blev alligevel et meget underholdende og spændende løb.
Japan's Grand Prix 1997 Løbsresultat
|
Placering
|
Kører
|
Tid
|
1. |
Michael Schumacher |
1:29:48,446 |
2. |
Heinz-Harald Frentzen |
+ 1,378
|
3. |
Eddie Irvine |
+ 26,384
|
4. |
Mika Hakkinen |
+ 27,129
|
5. |
Jacques Villeneuve |
+ 39,776
|
6. |
Jean Alesi |
+ 40,403
|
21 |
Rubens Barrichello |
- 47 omg.
|
22 |
Jan Magnussen |
- 50 omg.
|
Både Jan Magnussen og hans holdkammerat Rubens Barrichello udgik tidligt i løbet.
Læs den komplette løbsrapport på Formel-1.dk's resultatside.
Dome teamet kommer ikke i Formel-1 i 1998, som planlagt. Mugen-Honda som var den motor bilen skulle have, er nu bekræftet, som motor i Jordan.
Til gengæld vil Jordan få en Japansk testkører.
H.V.J.
Paul Tracy er blevet smidt(sacked) ud af Penske teamet, i den forgangende weekend, og skal måske køre Minardi i 1998.
[Vejgaard] Så skal de godt nok bygge en stor bil, hvis han skal kunne være i den.
H.V.J.
11.10.1997
Igen iden 3. fri træning var der stor udskiftning i top 6. Ligeledes er der stor spredning i tiderne med kun 4 kører inden for 1 sek. af poletiden, og en total spredning på 6,597 sek. imellem de 22 kørere.
Japan's Grand Prix 1997 3. fri træning
|
Placering
|
Kører
|
Tid
|
1. |
Heinz-Harald Frentzen |
1:37,863 |
2. |
Michael Schumacher |
1:38,403
|
3. |
Jacques Villeneuve |
1:38,451
|
4. |
Mika Hakkinen |
1:38,555
|
5. |
Giancarlo Fisichella |
1:39,460
|
6. |
David Coulthard |
1:39,537
|
12. |
Rubens Barrichello |
1:40,258
|
22. |
Jan Magnussen |
1:44,460
|
Jan Magnussen kom i denne fri træning ind på en beskeden 22. plads ud af de 22 kører der er med. Jan Magnussen er 6,597 sek. efter træningens hurtigste kører som var Heinz-Harald Frentzen, og han er 4,209 sek. efter sin teammate Rubens Barrichello.
I den 4. og sidste fri træning forud for det Japanske Grand Prix begynder kørerne nu al ligge lidt tættere i toppen. Der er nu 9 kører inden for 1 sek., og der er 4 teams repræsenteret i top seks.
Japan's Grand Prix 1997 4. fri træning
|
Placering
|
Kører
|
Tid
|
1. |
Ralf Schumacher |
1:37,372 |
2. |
Mika Hakkinen |
1:37,481
|
3. |
Giancarlo Fisichella |
1:37,649
|
4. |
Heinz-Harald Frentzen |
1:37,755
|
5. |
Jacques Villeneuve |
1:37,758
|
6. |
Jean Alesi |
1:37,905
|
12. |
Rubens Barrichello |
1:38,723
|
15. |
Jan Magnussen |
1:38,947
|
Jan Magnussen har nu kørt sig op på en 15. plads, og han er kun 1,575 sek. efter Ralf Schumacher på 1. pladsen, afstanden til Rubens Barrichello på 12 pladsen er KUN 0,224 sek.
Ligesom i den 4. fri træning er der 9 kører inden for 1 sek. af poletiden. Så der er lagt op til et tæt race imorgen.
De 2 kørere der kæmper om verdensmesterskabet, Jacques Villeneuve og Michael Schumacher, holder begge i første række.
Det var også Jacques Villeneuve der havde pole tiden i 1996 med tiden 1:38,909.
Japan's Grand Prix 1997 Kvalifikation
|
Placering
|
Kører
|
Tid
|
1. |
Jacques Villeneuve |
1:36,071 |
2. |
Michael Schumacher |
1:36,133
|
3. |
Eddie Irvine |
1:36,466
|
4. |
Mika Hakkinen |
1:36,469
|
5. |
Gerhard Berger |
1:36,561
|
6. |
Heinz-Harald Frentzen |
1:36,628
|
12. |
Rubens Barrichello |
1:37,343
|
14. |
Jan Magnussen |
1:37,480
|
Jan Magnussen kvalificerede sig som nummer 14 til morgendagens Grand Prix. Hans tid var 1.409 sek. langsommere end Jacques Villeneuve på polen, og KUN 0,137 sek. langsommere end Rubens Barrichello i den anden Stewart racer.
Canadieren Jacques Villeneuve bliver måske udelukket fra det Japanske Grand Prix.
Dette er tilfældet fordi løbsledelsen og de officials der er på Suzuka banen har bestemt at de kørere der ikke overholder flagreglerne vil blive straffet hårdt.
Jacques Villeneuve sænkede ikke hastigheden ved de gule flag i forbindelse med Jos Verstappens afkørsel på Suzuka banen idag i en af de fri træninger.
Jacques Villeneuve havde i forvejen en "betinget" dom hængende over hovedet, for den samme forseelse. Straffen er udelukkelse fra et Grand Prix løb.
Williams teamet har 1 time til at indgive protest.Williams teamet har indgivet en protest i sagen mod at Jacques Villeneuve der er blevet udelukket far at starte i Japan's Grand Prix i morgen.
Da det forventes at det tager mindst 3-4 uger at få protesten behandlet, så har Jacques Villeneuve fået lov til at stille op i løbet, men han deltager "under appel", hvilket betyder at hvis han scorer point, så er det ikke sikkert at han får lov til at beholde dem.
Denne lidt mærkelige beslutning kan betyde at hverken konstruktørenes eller kørenes verdensmesterskab bliver afgjort i forbindelse med de sidste to lø i år, men der imod i en retsal, tidligst om 3-4 uger.
For lige at understrege alvoren i denne sag, så satte Jacques Villeneuve ABSOLUT HURTIGSTE sektor tid under gult flag.
Gad vide om han havde fået lov til at stille op hvis han ikke havde været med i kampen om VM?
Og hvad nu hvis han kører en anden kører af banen i morgen, og senere bliver fundet skyldig i sagen, temmeligt surt for den anden kører eller hva'?
Kan man ikke forvente at FIA og/eller FOCA arbejder lidt hurtigere end 3-4 uger for at se på en overtrædelse af denne art (er de mon kommunalt ansat), så verdensmesterskabet kan blive afgjort på asfalten af kørerne og ikke på de bonede gulve af den der har de bedste advokater.
Gerhard Berger trækker sig difinitivt ud af F1.
Det siges at Eddie Irvine historien var lavet af Ferrari for at presse Irvine.
H.V.J.
Copyright ©1997-2007 f1.motorsport.dk og motorsporten.dk