Dette gør det noget dyrere at deltage i F3000, men det gør serien mere international. Derudover er løbet på Monza også blevet tilføjet.
Det vides endnu ikke om Formel 3000 bliver med dansk deltagelse. Kristian Kolby forhandler stadig om et sæde i et bedre team, men har også andre kort på hånden udenfor Europa.
Kalenderen for F3000 i 2001:
![]() | ||
Dato | Land | Bane |
![]() | ||
31/3 | Brasilien | Interlagos |
14/4 | San Marino | Imola |
28/4 | Spanien | Barcelona |
![]() | ||
12/5 | Østrig | A1-Ring |
26/5 | Monaco | Monaco |
23/6 | Europa | Nürburgring |
![]() | ||
30/6 | Frankrig | Magny-Cours |
14/7 | England | Silverstone |
28/7 | Tyskland | Hockenheim |
![]() | ||
18/8 | Ungarn | Hungaroring |
1/9 | Belgien BB ![]() ![]() ![]() DTC - Ærgerlig slutning for JasonDet kunne have været så godt, men endte så skidt. Jason Watt overskyggede hele feltet med eminent kørsel i begge heat i årets sidste afdeling af DTC mesterskabet år 2000.Der var ellers lagt i ovnen til en super afslutning for Jasons vedkommende.
På trods af en lidt dårlig start med for meget hjulspind i sprintheatet lykkedes det Jason at overhale ikke mindre en 10 af sine konkurrenter på de 12 omgange som sprinten strækker sig over. Jason lavede fænomenale udbremsninger for enden af Jyllands Ringens langside. Flere af dem var så modige at mange af tilskuerne holdt vejret i de sekunder som manøvrerne varede. Men Jason havde fuld kontrol over sagerne i dag, og imens han sikkert bragte sin Peugeot hjem på en fornem 6. plads, og tilmed satte dagens hurtigste tid, kom det til mere eller mindre alvorlige eskapader imellem mange af de andre i feltet. I finalen startede Jason så på position 6, men der gik ikke mange omgange før at han igen begyndte at avancere. Og mens at flere af konkurrenterne fortsatte med at dele buler ud, tog Jason den ene efter den anden, og efter cirka halvdelen af hovedløbet overtog han føringen fra Teamkollega Pierre Legarth (Peugeot 406), i en flot overhaling indenom i opløbs svinget. Herefter begyndte Jason at trække fra, og igen kører han løbets hurtigste omgangstid. Men så begyndte heldet at vende for den populære kører, hans motor begyndte at sætte ud på langsiderne. Selvom han stadig kunne holde sin førsteplads, der dog blev mere og mere presset , begyndte det at ligne en kedelig afslutning på en fantastisk flot kørepræstation. Og få hundrede meter før de skulle køre ud på sidste omgang satte motoren ud for sidste gang, og Jason måtte trække ind til siden og udgå af løbet. "Det var et par ledninger til speederpontensometeret der blev slidt over af en kølerslange, og det betød at jeg ikke kunne give gas mere, ærgerligt men sådan er racing ind imellem. Ellers skal jeg ellers love at der blev gået til stålet derude i dag, og der kan ikke være mange teams der ikke skal hjem og finde den store smedehammer frem efter denne weekend. Min fine Peugeot er fuldstændig fri af skrammer, og den kom fra 16.pladsen og frem til spidsen af løbet. Det var bare ikke min dag i dag, men jeg fik da vist de andre hvor skabet skal stå næste år." slutter en smilende Jason Watt. XT ![]() ![]()
|